Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Centrale vergrendeling

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
maalderk
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 mei 2009, 18:50
Locatie: Winschoten (Gr.)

Centrale vergrendeling

Bericht door maalderk »

De centrale vergrendeling van mijn schuifdeur werkt niet altijd. Soms gaat hij wel open cq. dicht maar vaak doet ie niks.
Ik heb de contactpunten ingespoten met contactspray maar dat heeft niet veel resultaat gehad. Heeft iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?

Groet Jan
Trotse bezitter van T4 Multivan Special 2.5 TDI 5 Cil. 102 PK @133PK uit '97
arjantdi
Berichten: 247
Lid geworden op: 31 dec 2008, 13:49

Re: Centrale vergrendeling

Bericht door arjantdi »

die bedieningsmotortjes zijn te verkrijgen bij conrad als het electrische zijn.. ik weet van vw's dat ze vaak ook via vacuum werken, in dat geval zou er dus een lek kunnen zitten, maar een schuifdeur lijkt me electrisch bediend.. motortjes zijn niet zo heel sterk en trekken het vaak maar net zeg maar.. als je hem vervangt voor een los exemplaar van conrad (ff zelfde type opzoeken via internet of catalogus) dan denk ik dat hij het weer prima doet. ik heb zelf ook eens zoiest meegemaakt op een civic.. die ging zeg maar heel zwaar, alle 4 de deuren (was sedan) en ze redden het dus net wel of net niet om te openen of te sluiten. ook heb ik toen de motortjes allemaal vervangen en ik was toen voor 4 stuks geloof ik 60 euro ofzo kwijt.. en dat was het toen.. 1tje zal dus ongeveer rond de 20 eu max zitten lijkt me.. succes ermee
Gebruikersavatar
Harry62
Berichten: 1109
Lid geworden op: 14 jul 2008, 19:23
Locatie: Heino
Contacteer:

Re: Centrale vergrendeling

Bericht door Harry62 »

Zit de knop er nog wel op?
Als deze er af is gaat het motortje wel op en neer maar neemt de vergrendeling niet altijd mee.

Kan ook zijn dat de schijfcontactjes in de deur geen goed contact maken.
Deze kun je ook uitelkaar halen en reinigen en (heel iets) afstellen.
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
boomingbus01
Berichten: 183
Lid geworden op: 10 feb 2009, 16:54
Locatie: hutje op de hei

Re: Centrale vergrendeling

Bericht door boomingbus01 »

haal de bekledings is van de schuifdeur en bekijk is goed of de draden wel aan de contacten zit (kan los geschoten zijn). dan kun je ook het motortje bekijken eventueel los halen en kijken wat hij dan doet met openen en sluiten let er wel op dat het stangetje van de motor in een rechte lijn loopt anders loopt het motortje vast

motortjes kun je ook bij de halfords,automat,brezan,velba,ander audio winkels kopen maar ook bij de inbouwstations voor ongeveer 20euro voor een 2 draads motortje

ik hoop dat je hier iets aan hebt

gr boomingbus
leef je eigen leven , je leeft maar 1 keer

I LOVE COPS IF THEY LIKE VW DRIVERS
j.d.hukema
Berichten: 849
Lid geworden op: 14 mar 2007, 15:19
Locatie: groningen

Re: Centrale vergrendeling

Bericht door j.d.hukema »

Bij mij was het het motortje zelf .via marktplaats een compleet setje van 29 euro gekocht en een motortje vervangen. de rest op reserve.werkt al langere tijd goed.Wat ook wel een wil dat als het geen orginaal vw is de verbinding van de stangtjes los gaat zitten. dan krijg je dit probleem ook.


Dick :driveT4
Groetjes Dick 1076 Afbeelding
Gebruikersavatar
maalderk
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 mei 2009, 18:50
Locatie: Winschoten (Gr.)

Re: Centrale vergrendeling

Bericht door maalderk »

Bedankt allemaal voor de reacties.
Ik denk inderdaad dat de kortste klap is om de bekleding los te halen en kijken hoe het daar achter eruit ziet.
Klusje voor Hemelvaart. :werkaanT4
Trotse bezitter van T4 Multivan Special 2.5 TDI 5 Cil. 102 PK @133PK uit '97
Plaats reactie