Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

inbraak zonder schade

vragen over de T5
vwtje2005
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 mar 2009, 21:20

inbraak zonder schade

Bericht door vwtje2005 »

In de nacht van maandag op dinsdag is er ingebroken in mijn vw T5. Nu is dat niets schokkends want dat gebeurd wel vaker dat er ingebroken word in een auto. Het vreemde hieraan is is dat er geen schade aan de auto is........ Ik gaf mijn vriendin de schuld dat ze de auto niet op slot had gezet maar zij verzekerde mij er van dat ze dat absoluut WEL gedaan had.....

omdat ook de kabelboom van de radio doorgeknipt was en ik niet wist hoe de bedrading zat ben ik naar de vw dealer gegaan.... Daar het verhaal verteld en ik was de 6e!!!!!! die dag die hetzelfde als die andere had, inbraak zonder inbraakschade!!!!!

Meer mensen die dit mee gemaakt hebben en weten hoe dit gebeurd??? en belangrijker nog, hoe je dit kan voorkomen?????
paddy
Berichten: 26
Lid geworden op: 12 jun 2008, 22:58

Re: inbraak zonder schade

Bericht door paddy »

hee vwtje,

Ik had het bij mijn t4 ook een keer ,zonder schade de boel eruit gejat. :politie
Bij na vraag bleek toen dat het gilde er een (soort ) loper voor had om de sloten gewoon te openen.
Er bleek dat er meerdere sleutels op je t4 pasten van andere transporters.
Wie zal het zeggen dat het bij de t5 ook zo ver is ?? :ie :ie :muur :muur :bonk

Grt patrick inmiddels :driveT5 :T54LIFE
Lisboa

Re: inbraak zonder schade

Bericht door Lisboa »

vwtje2005 schreef:In de nacht van maandag op dinsdag is er ingebroken in mijn vw T5. Nu is dat niets schokkends want dat gebeurd wel vaker dat er ingebroken word in een auto. Het vreemde hieraan is is dat er geen schade aan de auto is........ Ik gaf mijn vriendin de schuld dat ze de auto niet op slot had gezet maar zij verzekerde mij er van dat ze dat absoluut WEL gedaan had.....

omdat ook de kabelboom van de radio doorgeknipt was en ik niet wist hoe de bedrading zat ben ik naar de vw dealer gegaan.... Daar het verhaal verteld en ik was de 6e!!!!!! die dag die hetzelfde als die andere had, inbraak zonder inbraakschade!!!!!

Meer mensen die dit mee gemaakt hebben en weten hoe dit gebeurd??? en belangrijker nog, hoe je dit kan voorkomen?????
Waar is het gebeurd?
Dan kunnen we met ons allen een beetje alert zijn op dit soort praktijken.

Groeten,

Luuk
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: inbraak zonder schade

Bericht door René »

Welkom,

hier vannacht in de wijk, van wat ik zo al weet 5 auto's.

allemaal veel schade in de auto, maar geen braakschade.
Ook geen alarmen afgegaan.

Zetten een loper in je slot en trekken hem los, slotje is iets baschadigd aan de binnenkant.
Kan je voelen door hem handmatig van en op slot te zetten.

Een blindcilinder erin zetten en alleen je afstandbediening gebruiken.
Totdat ze met een frequentiescanner hem openen.

Berrie
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: inbraak zonder schade

Bericht door Jeroen T5 204 »

Een rookmachine in je bus bouwen, die je bus in no time vol rook pompt. Ze zijn op de markt weet alleen de naam even niet.
Hebben ze dus geen zicht meer als ze er wat uit zouden willen slopen.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
vwtje2005
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 mar 2009, 21:20

Re: inbraak zonder schade

Bericht door vwtje2005 »

Lisboa schreef:Waar is het gebeurd?
Dan kunnen we met ons allen een beetje alert zijn op dit soort praktijken.

Groeten,

Luuk
Allen in Oosterhout en dongen voor zover ik weet.
Damy

Re: inbraak zonder schade

Bericht door Damy »

Afgelopen nacht in Amersfoort diverse VW's opengebroken met name type met de nieuwste RNS type's erin...
Mijn Collega was ook het bokje.... :ie
Gebruikersavatar
anita-sushi
Berichten: 227
Lid geworden op: 06 apr 2009, 13:41
Locatie: Veluwe

Re: inbraak zonder schade

Bericht door anita-sushi »

Is dit alleen met automatische vergrendeling? Dat hebben wij nml niet.

Wij moesten toen we 'm net hadden sleutels bij laten maken, omdat de oude verbogen waren, dus die vertrouwden we niet. Dat was best lastig, omdat we gecodeerde sleutels hebben.

Is die code in de sleutel alleen een startblokkering, en/of werkt die code ook op de deuren?
Lisboa

Re: inbraak zonder schade

Bericht door Lisboa »

Het ziet er naar uit dat deze lieden het 'kunstje' aardig onder de knie hebben en van stad tot stad trekken.
Erg vervelend en jammer dat er niemand iets gemerkt heeft.
Blindcilinder erin en dan alleen openen via de ab? Tja, zou kunnen en dan maar hopen dat je ab nooit weigert of leeg raakt.
De rompslomp bij de afhandeling van de schade lijkt mij het ergste, ook al ben ik all-risk verzekert, het geeft je hoe dan ook een rotgevoel en kost je altijd zinloze energie.

Sterkte met de schades.

Mvg

Luuk
Gebruikersavatar
Rafke 108
Berichten: 690
Lid geworden op: 19 nov 2007, 12:34
Locatie: Druivenstreek - Vlaams-Brabant België

Re: inbraak zonder schade

Bericht door Rafke 108 »

matje86 schreef:hoorde vandaag dat je die nieuwe c v open krijgt door met een tennisbal tegen je slot aan te drukken, er een reactie ontstaat net alsof je te water geraakt, waardoor de cv automatisch open gaat :ie
daardoor dus geen inbraak sporen :alarm
nu loopt iedereen massaal naar zijn bus om dat te proberen :) :)
T4 Caravelle & T6.1 California
Vroeger T5 Multivan 04 & T5 Caravelle 07

Facebook: Raf Deveuster
Instagram: rafdeveuster


Afbeelding
MENTHAL THEO
Berichten: 44
Lid geworden op: 02 nov 2008, 18:11

Re: inbraak zonder schade

Bericht door MENTHAL THEO »

Heb gelukkig een tweede alarm met 4 sensoren die ook een melding geeft op mijn gsm en deze werkt onafhankelijk . ( behalve de accu dan ).
meermike
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 dec 2007, 20:20
Locatie: oudenbosch

Re: inbraak zonder schade

Bericht door meermike »

Ja heren vervelend allemaal, het volgende mijn t5 (alle optie's op schuifkanteldak na) van maart 2008 is gestolen 4 weken geleden, geen alarm afgegaan en niemand gehoord of gezien. Aangifte gedaan en de agent wist na mijn vebijstering te hebben aangehoord het volgende commentaar: erg is een apartaat op de markt die het signaal van je afstands bediening kan opvangen en opslaan, door dit een aantal keer te doen hebben ze de gegevens savond's of s'nachts komen ze terug een druk op de knop en uit is het alarm startblokering weg een paar draadjes en rijden maar :ikrij ..... Richting Polen of een ander oostblok land....!!! :ie Dus heren ook beveiligen heeft geen zin.....


groet een vormalig t5 bezitter....


Oja politie kan en doet niets.... :bonk
T5 130 pk automaat dc, leren bekleding, plus pakket, opties pakket, mistlampen,20'' lm, enz enz.... :ikrij
ritsieriche
Berichten: 89
Lid geworden op: 16 mei 2009, 18:09

Re: inbraak zonder schade

Bericht door ritsieriche »

wat was het kenteken van die gestolen bus, heb bijna een gejate gekocht totdat ik op tijd erachter kwam via de rdw dat het kenteken en chassienummer niet overeen kwamen..

deze was 128 kw automaat lwb offroad grijs dubbelcab.
alles leer 60000km op de teller.....

wel k.. dat nu de t5 aan de beurt is,

mij t5 liggen de speigels af door luilakgasten, ff tegen aan schoppen op de brommer of zo..

sterkte allemaal
Gebruikersavatar
pee
Berichten: 78
Lid geworden op: 25 nov 2007, 19:20
Locatie: knokke Heist

Re: inbraak zonder schade

Bericht door pee »

Bij mij ook inbraak vorige zaterdag nacht maar wel met schade linker raam stuk en monitor van navi mee genomen
Volgende dag bericht van politie dat dieven gevat waren en ik kan mijn monitor gaan ophalen bij politie brussel.
Ze hadden vorige zaterdag auto gestolen en in 9 autos ingebroken bij ons aan de kust.

Politie zegde dat ze de dieven (buitenlanders met reispas voor belgie) terug hebben moeten vrijlaten en hen moesten zeggen het land te verlaten :bonk .

PEE :T54LIFE
Mvg,
Pee
Gebruikersavatar
Yasmine D & Wesley V
Berichten: 573
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:54
Locatie: Belgie, Bazel

Re: inbraak zonder schade

Bericht door Yasmine D & Wesley V »

meermike schreef:Ja heren vervelend allemaal, het volgende mijn t5 (alle optie's op schuifkanteldak na) van maart 2008 is gestolen 4 weken geleden, geen alarm afgegaan en niemand gehoord of gezien. Aangifte gedaan en de agent wist na mijn vebijstering te hebben aangehoord het volgende commentaar: erg is een apartaat op de markt die het signaal van je afstands bediening kan opvangen en opslaan, door dit een aantal keer te doen hebben ze de gegevens savond's of s'nachts komen ze terug een druk op de knop en uit is het alarm startblokering weg een paar draadjes en rijden maar :ikrij ..... Richting Polen of een ander oostblok land....!!! :ie
Dus heren ook beveiligen heeft geen zin.....
Een bearlock laten plaatsen, kunnen ze wel je T5 starten, maar niet er met weg rijden door het mechanische slot op je schakelkak of automaat. Wij hebben dit sinds een week op onze T5. Groetjes


groet een vormalig t5 bezitter....


Oja politie kan en doet niets.... :bonk
Laatst gewijzigd door Yasmine D & Wesley V op 06 jun 2009, 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.
VW T6 Caravelle Highline 204pk Dsg 4 motion, full option. :T6NOLESS
Plaats reactie