Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

verbuik omhoog -topsnelheid omlaag na distributieriem

vragen over de T4
Plaats reactie
wost 883
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 jan 2007, 20:29
Locatie: belgie w-vl

verbuik omhoog -topsnelheid omlaag na distributieriem

Bericht door wost 883 »

kan het zijn dat na het vervangen vd distributieriem ,spanrol,waterpomp mijn verbruik omhoog is en mijn topsnelheid naar beneden????

verbruik was +- 9-10 liter en nu 10.5-11.5

en topsnelheid van 180 naar 160

is een 2.5tdi 2003 102pk automaat

merci wost 883
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Bericht door Wim T4 935 »

In theorie zou dat niet moeten kunnen. In de praktijk denk ik dat er iets niet helemaal goed is gegaan en dan denk ik aan b.v. de brandstofpomp staat niet op tijd of de lmm is niet goed aangesloten. Is de bus wel aan de computer gehangen om eea na te zien danwel juist af te stellen.

In mijn vorige bus had ik juist het tegenovergestelde, die liep zuiniger en mooier als ooit daarvoor. Bij mijn huidige bus is 2 weken terug eea uitgevoerd en buiten dat hij nu regelmatiger stationair loopt heb ik nog geen verschillen met daarvoor kunnen constateren.

Wellicht moet je even terug naar de garage. In iieder geval veel succes toegewenst.

:T44EVER

Wim
Gebruikersavatar
black caravelle
Berichten: 173
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:16
Locatie: limburg

minder vermogen ,hoger verbruik

Bericht door black caravelle »

hallo wost 883

Als je distributieriem is vervangen is het bijna altijd het geval dat de pomptiming niet meer klopt.
Dit komt doordat de nieuwe riem een andere rek heeft als de oude .
het inspuitmoment is iets veranderd waardoor je minder vermogen hebt en een hoger verbruik.
dit moet je even laten controleren.
voor verder info gebruik de zoekfunctie eens met trefwoorden distributie,pomptiming,inspuitmoment enz., hier is al het een en ander over geschreven. :toppie
en anders zitten er nog wel een paar techneuten op dit forum die je meer kunnen vertellen. :jump
Ik ben binnekort ook aan de beurt voor een nieuwe distributieriem !!
groetjes black caravelle 111kW
Gebruikersavatar
bruun
Berichten: 74
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:39

Bericht door bruun »

Poosje geleden precies hetzelfde gehad, was toendertijd de brandstof pomp
wost 883
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 jan 2007, 20:29
Locatie: belgie w-vl

Bericht door wost 883 »

ok mannen!

bedankt voor de reakties! ik moet binnen 1000 km toch op klein onderhoud zal dat even navragen!

t4 groeten wost 883
Gebruikersavatar
mevlut
Berichten: 408
Lid geworden op: 22 jan 2007, 20:04
Locatie: Velsen

Bericht door mevlut »

Als je de brandstofpomp laat afstellen moet de waarde tussen de 55 en 60 liggen. De motor moet wel warm zijn.

Groetjes, Mevlut
Gebruikersavatar
Pim 328
Berichten: 983
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:01
Locatie: Midden-Limburg

Bericht door Pim 328 »

Waarde moet ong. 50 zijn en warm of koude motor maakt niks uit.
Gaat namelijk om de brandstof temperatuur, de waarde ligt in het hele bereik van de temp. gelijk dus ook dat maakt niet zoveel uit.
Plaats reactie