Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

wiebelspiegel

vragen over de T5
Plaats reactie
marko t5 114
Berichten: 202
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:53
Locatie: Borger Hunebedhoofdstad
Contacteer:

wiebelspiegel

Bericht door marko t5 114 »

Door een passerende vrachtwagen is mijn spiegel, voorzien van caravanspiegel ingeklapt tijdens het rijden. sindsdien wiebelt de buitenspiegel. Er is ergens een pinnetje afgebroken lijkt het. Met de zoekfunctie heb ik helaas niks teruggevonden, maar ik weet dat hierover eerder een topic is geweest. Wie kan mij zeggen wat er zoal vervangen moet worden? De hele buitenspiegel of alleen maar het onderste gedeelte? Ik heb een meegespoten spiegel, dus volledige vervanging is zo'n lekkere aanslag opmijn vakantiegeld... :nuts
EricP
Berichten: 698
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:43
Locatie: Veldhoven

Re: wiebelspiegel

Bericht door EricP »

Bij mij is de linker spiegel door een tegemoet komende Transhit ingeklapt (naar raam, snelheidsverschil ca 100 - 130 km/h, was dusbehoorlijke klap). De tupperware van mijn spiegel was wel wat beschadigd, maar was terug te zetten en het geheel deed het (na alles op zijn plaats terug zetten) weer goed. (oja de Transhit spiegel lag op de grond :lach )
Maand later andere kant: was ook omgeklapt andere richting in (naar voren) Hierbij wat meer moeite gehad: terugzetten in eerst instantie rammelen, daarna een paar keer met inklappen en uitklappen gespeeld (de spiegel ook met de hand door de "vergrendeling" geduwd. daarna deed hij het weer goed. Was net of hij in eerste instantie niet goed in het mechanisme kwam.

Groet EricP
marko t5 114
Berichten: 202
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:53
Locatie: Borger Hunebedhoofdstad
Contacteer:

Re: wiebelspiegel

Bericht door marko t5 114 »

Bedankt voor je reactie ericp, maar met het terugklappen heb ik geen probleem. Alleen blijft hij in teruggeklapte toestand wiebelen, alsof hij niet goed vastklikt. Als ik de spiegel verdraai zie ik ook een plek waar een pennetje heeft gezeten. Misschien heeft iemand anders ook nog een suggestie. :yes
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Re: wiebelspiegel

Bericht door Kobus »

Enige tijd terug vloog er een eend tegen mijn spiegel aan. Het glas bungelde er enkel nog aan het electriciteitsdraadje van de spiegelverwarming aan. Eén van de klemmetjes waarmee het spiegelglas in de houder klikt was afgebroken. Ik heb 'm teruggeklikt in de houder en hij zit er nog steeds in, maar hij trilt ietsje. Misschien ligt het aan het glas en niet je hele spiegel?
stop the rat race
Gebruikersavatar
JeroenT5
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 apr 2008, 16:39
Locatie: Hilversum

Re: wiebelspiegel

Bericht door JeroenT5 »

Ik heb hetzelfde 'probleem' en dacht het op te lossen met een nieuw spiegelglas.

Omdat hij ook een keer aan de draadjes heeft gehangen na een flinke klap leek me dat de fut van het plastic eruit was.

Echter heeft het in mijn geval niet geholpen, hij wiebelt nog steeds.
MVG,
Jeroen

T5 2.5 TDI 2006
Plaats reactie