Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Nieuwe velgies

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Nieuwe velgies

Bericht door Pascal-141 »

Ron , mooie velgen hoor ! En bovendien ook héél stevige velgen die zeker het gewicht van de T4 aankunnen ( is toch vergelijkbaar met de A8) .
De banden hab ik persoonlijk iets lager genomen , maar het ziet er zowieso goed uit !
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Nieuwe velgies

Bericht door bartt4 »

Staat helemaal top hoor. Wel goed onderhouden zijn ze gepolijst en met blanke lak of blank gepolijst? laatse heb je minder kans op steenslag en de latere vocht plekken onder de lak nadeel wel weer iedere week bij houden. Tip om ze na het schoon maken licht in te smeren me wd40, dan houd de remstof lang zo goed niet en makkelijk schoon te maken
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 77
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:56
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Nieuwe velgies

Bericht door Joop »

Prachtig! Kan moeilijk iets anders zeggen, ik heb dezelfde wielen sinds een paar maanden.

Volgens mij zijn ze niet gespoten, maar alleen gepolijst. Schoonmaken gaat heel snel en ze worden "mooi" vies: alleen wat matter, vuil is bijna niet te zien.
De Audi-naafdoppen heb ik ook laten zitten, valt mij niet op, andere mensen zeker niet (en wat dan nog).
Moet alleen nog mooie sierdoppen voor de wielmoeren hebben.
Gebruikersavatar
Johan729
Berichten: 398
Lid geworden op: 14 jan 2007, 12:54
Locatie: Krimpenerwaard

Re: Nieuwe velgies

Bericht door Johan729 »

Nette velgen hoor,prachtig.Ik mis alleen nog een setje wielsloten volgens mij.En jij straks een set velgen als je niet uitkijkt.Tis maar een tip of heb ik niet goed gekeken? :ie
Gebruikersavatar
Ron---63---
Berichten: 3819
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
Locatie: IJmond

Re: Nieuwe velgies

Bericht door Ron---63--- »

Ben ik weer ff :knipoog
De velgen zijn volgens mij wel voorzien van een blanke laag maar weet dit niet zeker.
De banden die erop zitten zijn de normale maat ten op zichte van de orginele maat velgen, qua wielomtrek. En hij had geen andere banden liggen in 17 inch met loadindex 101
Het rijd echt lekker, de Bridgestones die erop liggen zitten normaal gesproken op de duurdere BMW's standaard geleverd affabriek.
Wat de loadindex is weet ik niet precies. Ik vermoed zelf 690 kg maar volgens de verkoper zijn ze sterker dan de Ronal R28 die ik er eerst op had zitten. Deze kunnen nl 750 kg dragen.
De A8 weegt inderdaad ook rond de 2000 kg dus ik ben er absoluut niet bang voor dat de velgen krom trekken. Het zijn immers gesmeede velgen wat dus sterker is dan gegoten velgen...zeggen ze..... :knipoog

In 18 inch zijn er ook genoeg banden met loadcode 100 hoor, bv 245/45/18 maat. Ff zoeken op nova rota bv

Affijn het was gewoon een superkoopje........4 splinternieuwe velgen, bouten (incl slotbouten, goed kijken :jump , wielkapjes en splinternieuwe banden voor maar 700 euro.
Daar heb je net aan alleen de banden voor !!!! a 160 euro/stuk.....

En het schoonhouden, ach zo af en toe lekker in de wax zetten doet ook veel, ik heb zo'n bus van mequiers wat ik er ff op spuit.

:yes :yes Ron
Eerste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4I3UVOV

Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA

Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
Plaats reactie