Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Opgelost - Geen goed inkomende turbo
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: LMM - Graag jullie mening ter bevestiging
volgens mij kan een 96'er TDI geen 150 pk zijn (origineel) dus zul je wel een 102 pk hebben (meen me ook te herinneren dat je dat al eens gezegd hebt) en die hebben GEEN variabele turbogeometrie nee.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
- Multivan Generation
- Berichten: 34478
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: LMM - Graag jullie mening ter bevestiging
Een luchtmassameter die niet (snel) oploopt,
kan volgens mij te maken hebben met een luchtmassameter die defect is.
Wat volgens mij ook zou kunnen, is dat achter de turbo er een obstructie in het uitlaatsysteem zit.
Bijvoorbeeld een volle roetkat, een middendemper waar een schotje de doorstroming blokkeerd, of een einddemper die hetzelfde vertoond.
Hierdoor zou de turbo niet goed op toeren komen,
en hierdoor is de aanzuigende werking van de turbo minder;
Daardoor komt er minder lucht (snel) langs de luchtmassameter, de afkoeling hiervan is minder,
en het prestatieniveau zal lager liggen..
Je kunt een bestandje downloaden om de waarden wat gemakkelijker te bewerken in Excel.
Dat bestandje kun je hier vinden: http://www.gerritspeek.nl/diversen/vag- ... verter.zip
Deze is ook wel nuttig:
http://www.home.zonnet.nl/leeoscar/PDFd ... 0maken.pdf
Succes met uitvogelen...
kan volgens mij te maken hebben met een luchtmassameter die defect is.
Wat volgens mij ook zou kunnen, is dat achter de turbo er een obstructie in het uitlaatsysteem zit.
Bijvoorbeeld een volle roetkat, een middendemper waar een schotje de doorstroming blokkeerd, of een einddemper die hetzelfde vertoond.
Hierdoor zou de turbo niet goed op toeren komen,
en hierdoor is de aanzuigende werking van de turbo minder;
Daardoor komt er minder lucht (snel) langs de luchtmassameter, de afkoeling hiervan is minder,
en het prestatieniveau zal lager liggen..
Je kunt een bestandje downloaden om de waarden wat gemakkelijker te bewerken in Excel.
Dat bestandje kun je hier vinden: http://www.gerritspeek.nl/diversen/vag- ... verter.zip
Deze is ook wel nuttig:
http://www.home.zonnet.nl/leeoscar/PDFd ... 0maken.pdf
Succes met uitvogelen...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: LMM - Graag jullie mening ter bevestiging
Klopt vandaar dat ik aangaf dat aan mutlivan150pk dat ik een andere turbo heb.Roger B. schreef:volgens mij kan een 96'er TDI geen 150 pk zijn (origineel) dus zul je wel een 102 pk hebben (meen me ook te herinneren dat je dat al eens gezegd hebt) en die hebben GEEN variabele turbogeometrie nee.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: LMM - Graag jullie mening ter bevestiging
Melding 0522 is opgelost, ff stekker vastzetten
Verder heb ik een aantal vacuumslangen vervangen.
Als ik de slang van de wastegate eraf haal en ik laat iemand flink gas geven zuigt hij niet vacuum is dat normaal? dacht dat dat wel moest?!
Gaat de motor vanzelf uit de noodloop of moet er dan nog wat gebeuren?

Verder heb ik een aantal vacuumslangen vervangen.
Als ik de slang van de wastegate eraf haal en ik laat iemand flink gas geven zuigt hij niet vacuum is dat normaal? dacht dat dat wel moest?!
Gaat de motor vanzelf uit de noodloop of moet er dan nog wat gebeuren?
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
- René
- Berichten: 5293
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: LMM - Graag jullie mening ter bevestiging

ff van 1 van de exel files een log gemaakt. De lmm is in ieder geval helemaal op.
Turbo regelt niet op omdat ie de gewenste luchthoeveelheid niet haalt.
Als ie de gewenste druk niet haalt spuit ie niet geneog brandstof in,
Beste is een log maken van 3, 8 en 11 tegelijk en die tegen over elkaar zetten.
Wat Peter hier boven benoemt kan ook een oorzaak zijn.
Rene
Re: LMM - Graag jullie mening ter bevestiging
is het probleem nu opgelost?
zoniet maak eens een log van dezelfde kanalen maar met stationair draaiende motor, eens goed gas geven (3000 toeren) en weer stationair draaien.
post daar dan eens een log van
de wastegateaanstuuring die niet varieert toont aan dat er niet geregeld wordt-> noodloop veilige waarde
zelf met restrictie ergens zou de wastegate gesloten worden om toch zoveel mogelijk druk op te bouwen dacht ik
(met de stekker van de lmm los wordt er als waarde 550 gebruikt maar wastegate regelt dan normaal gezien nog)
zoniet maak eens een log van dezelfde kanalen maar met stationair draaiende motor, eens goed gas geven (3000 toeren) en weer stationair draaien.
post daar dan eens een log van
de wastegateaanstuuring die niet varieert toont aan dat er niet geregeld wordt-> noodloop veilige waarde
zelf met restrictie ergens zou de wastegate gesloten worden om toch zoveel mogelijk druk op te bouwen dacht ik
(met de stekker van de lmm los wordt er als waarde 550 gebruikt maar wastegate regelt dan normaal gezien nog)
Ik rijd T-vier met veel plezier!! 

- Duveltje-77
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 06 nov 2008, 20:28
- Locatie: Oostwold
Re: LMM - Graag jullie mening ter bevestiging
ik mis de turbo regeling in de grafiek duty cycle groep 11
die van groep 3 is je egr regeling
het lijkt er op dat er een lmm storing is
maar de turbo doet ook niks
de auto is ook traag 12sec om naar 4000 te komen in zn 3
het schommelt totaal niet
wat is het getal van de lmm bij motor uit zal 1275 moeten zijn
bij stationair tussen de 380 a 520 bij egr buiten werking mischien hoger
haal de intercoolerslag los motorzijde er zal wel degelijk luchtdruk aanwezig zijn want de turbogat is dicht
kortom vacuum delen wasgate turbo lmm mischien sensor vuldruk
die van groep 3 is je egr regeling
het lijkt er op dat er een lmm storing is
maar de turbo doet ook niks
de auto is ook traag 12sec om naar 4000 te komen in zn 3
het schommelt totaal niet
wat is het getal van de lmm bij motor uit zal 1275 moeten zijn
bij stationair tussen de 380 a 520 bij egr buiten werking mischien hoger
haal de intercoolerslag los motorzijde er zal wel degelijk luchtdruk aanwezig zijn want de turbogat is dicht
kortom vacuum delen wasgate turbo lmm mischien sensor vuldruk
Autocrossteam Oldambt T4 verlaagd vvt tuning met eps sound
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: LMM - Graag jullie mening ter bevestiging
Ik ga straks even de waardes controleren en de slang van de intercooler loshalen.
Wat bedoel je hier precies mee
kortom vacuum delen wasgate turbo lmm mischien sensor vuldruk
Waar zit deze sensor precies?
Wat bedoel je hier precies mee
kortom vacuum delen wasgate turbo lmm mischien sensor vuldruk
Waar zit deze sensor precies?
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: LMM - Graag jullie mening ter bevestiging
Hierbij van run3 gisteren de turbodruk erbij

Vandaag run5 stationair en een aantal X tot 3000 rpm


Vandaag run5 stationair en een aantal X tot 3000 rpm

VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Re: LMM - Graag jullie mening ter bevestiging
kan je een voor de dutycycle van de n75 een secundaire as nemen? ( ander verdeling zodat het zichtbaar is wat die doet)
en het zou pas echt volledig zijn als je de waarden van de lmm erbij hebt
of post een printscreen van je exel-bestand dat is gemakkelijk leesbaar en even goed.
en het zou pas echt volledig zijn als je de waarden van de lmm erbij hebt
of post een printscreen van je exel-bestand dat is gemakkelijk leesbaar en even goed.
Ik rijd T-vier met veel plezier!! 

- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: LMM - Graag jullie mening ter bevestiging
Hierbij een printscreentje en bedankt voor jullie hulp en moeite zover.
Heb trouwens even een Diode besteld om even de LMM te vervangen kijken wat er dan gebeurt.

Heb trouwens even een Diode besteld om even de LMM te vervangen kijken wat er dan gebeurt.

VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Re: LMM - Graag jullie mening ter bevestiging
zou ik ook doen eens een diode steken (maakt niet uit welke, wel juist monteren) ik heb daarvoor een lmm met diode liggen die je er gewoon eens kan opsteken
dan kan je die lmm toch al uitsluiten
dan kan je die lmm toch al uitsluiten
Ik rijd T-vier met veel plezier!! 

- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: LMM - Graag jullie mening ter bevestiging
Ja dat was ook m'n idee erachter.stijnh schreef:zou ik ook doen eens een diode steken (maakt niet uit welke, wel juist monteren) ik heb daarvoor een lmm met diode liggen die je er gewoon eens kan opsteken
dan kan je die lmm toch al uitsluiten
Hier de plaatjes van de LMM
Contact aan

Stationair draaien

VW T4 Multivan 2.5TDI+++
- Duveltje-77
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 06 nov 2008, 20:28
- Locatie: Oostwold
Re: LMM - Graag jullie mening ter bevestiging
steek maar een diode hoe dat moet bij die bj weet ik niet
zou wel op t4 wiki moeten staan net effe gekeken tussen 1en6 kijk zelf maar effe op www t4 wiki .de en dan de luchtmassa meter effe zoeken g70 geloof ik
doordat hij de druk niet haald zal de wastgate niet openen
turbo gaat wel mee beperkt maar haald de druk niet
kijk eens of de wastegate wel dicht is
maar mijn eerste indruk is toch de lmm
zou wel op t4 wiki moeten staan net effe gekeken tussen 1en6 kijk zelf maar effe op www t4 wiki .de en dan de luchtmassa meter effe zoeken g70 geloof ik
doordat hij de druk niet haald zal de wastgate niet openen
turbo gaat wel mee beperkt maar haald de druk niet
kijk eens of de wastegate wel dicht is
maar mijn eerste indruk is toch de lmm
Laatst gewijzigd door Duveltje-77 op 20 jun 2009, 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Autocrossteam Oldambt T4 verlaagd vvt tuning met eps sound
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: LMM - Graag jullie mening ter bevestiging
Hoe kan ik controleren of de wastegate dicht staat?
Diode komt wel goed, weet op welke pinnen hij moet.
Diode komt wel goed, weet op welke pinnen hij moet.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++