Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ik wil mijn t5 chippen maar waar

vragen over de T5
Gebruikersavatar
Mastodont
Berichten: 601
Lid geworden op: 24 apr 2008, 15:58
Locatie: Kennemerland/Haarlem
Contacteer:

Re: Ik wil mijn t5 chippen maar waar

Bericht door Mastodont »

En waar ben je nou uiteindelijk terechtgekomen, wie heeft de eer gehad om die
extra paarden vrij te laten???

Grt Mastodont
Chevrolet Suburban 454Cui (7,4 L) Silverado 1986
Mercedes-Benz 300E W124 1986
Transporter T5 TDI 2005 (verkocht 15-12-2010)
Transporter T3 Syncro Doka 1986 - (verkocht)
Kawasaki Z1300 1981
edjeraketje
Berichten: 677
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum

Re: Ik wil mijn t5 chippen maar waar

Bericht door edjeraketje »

Mastodont schreef:En waar ben je nou uiteindelijk terechtgekomen, wie heeft de eer gehad om die
extra paarden vrij te laten???

Grt Mastodont
Zo aan de cijfers te zien bij Jeroen Dik. Had bijna de zelfde waardes bij mijn vorige opzet.

Groeten Edje
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
roland b
Berichten: 36
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:41
Locatie: DEVENTER

Re: Ik wil mijn t5 chippen maar waar

Bericht door roland b »

Hoi Rob,

Ik ben vrijdagmiddag geweest ,heb 207 pk en koppel 487 was de enige dag nog voor ik op vakantie ga 14 julli richting het warme zuiden .

gr roland b zwarte abt
Gebruikersavatar
ferry395
Berichten: 1193
Lid geworden op: 29 jan 2007, 19:13

Re: Ik wil mijn t5 chippen maar waar

Bericht door ferry395 »

Hoi mastodont

Ik heb het bij chip 4 power gedaan jd had geen tijd en ik was bij hem in de buurt dus snel wat anders gezocht.
Chip 4 power heeft 4 adressen in nederland en een in belgie ,ze kunnen ook je garantie overnemen alles.
Ik heb zelf 295,- euro betaald maar als je zegt dat je via mij komt krijg je 50 euro korting,dus betaal je 250 euro en ik heb idd ook een koppel van 487 nm.
Geloof me als je het doet je weet niet wat je meemaakt en ik rij echt zuiniger,tenzij ik een beetje ga racen hahah ,maar als ik gewoon zoals normaal rij af en toe een beetje snel optrekken en dan weer 130 op de cruise control dan rij ik min 100km meer op een tank.

Gr ferry
T5 volledig ABT 224pk www.HORIZONBRUIN.nl
voor al u ZONNEBANKEN-SAUNA'S-FITNESSAPPARATUUR-COLLAGEENBANKEN-HOTTUBE'S
Gebruikersavatar
Mastodont
Berichten: 601
Lid geworden op: 24 apr 2008, 15:58
Locatie: Kennemerland/Haarlem
Contacteer:

Re: Ik wil mijn t5 chippen maar waar

Bericht door Mastodont »

Top man !!
Nog steeds denk ik dat ik moet gaan naar Jeroen Dik, vanwege alleen maar goede verhalen.
Ook op de lange(re) termijn.

Ik lees trouwens op de site van chip 4 power in het lijste voor de T5 128Kw dat de eindwaarden
204Pk en 450 NM.
Wat hebben ze bij jou dan extra gedaan ???
En zijn die waardes gemeten op een rollenbank ofzo?

Wel een stuk goeiekoper.... bij JD staat € 550 in de prijslijst......
en chip op maat zelfs € 790. :groteogen

Grt Mastodont
Chevrolet Suburban 454Cui (7,4 L) Silverado 1986
Mercedes-Benz 300E W124 1986
Transporter T5 TDI 2005 (verkocht 15-12-2010)
Transporter T3 Syncro Doka 1986 - (verkocht)
Kawasaki Z1300 1981
Damy

Re: Ik wil mijn t5 chippen maar waar

Bericht door Damy »

Soms is dit best vermoeiend, iedereen vergelijkt prijzen met verschillende tuners en zeggen allemaal (diegene die hun bus willen laten chippen) dat ze hetzelfde krijgen aangeboden.
Er zit echt wel verschil in soorten tuning dus ook in prijs....diegene die obd tunen, powerbox of echte chiptuning bedoel ik hiermee.
Kopen ze de software ergens in (zoals chipmeister altijd deed bij mijn weten) of schrijven ze deze zelf...
Dit verklaard allemaal het verschil in prijs en waarschijnlijk ook in kwaliteit.
Als je 5 aannemers laat komen voor dezelfde dakkapel krijg je ook 5 verschillende prijzen en ook hier geldt vaak is goedkoop duurkoop.
JD staat te boek als de koning in VAG chiptuning en ik bedenk me wel 5x voordat ik mijn bus van ruim 42 dzd ruggen laat chippen door een "vage" of veel goedkopere tuner om 500,00 euro uit te sparen.
Maar dit is mijn persoonlijke mening. :zwaai
Gebruikersavatar
Mastodont
Berichten: 601
Lid geworden op: 24 apr 2008, 15:58
Locatie: Kennemerland/Haarlem
Contacteer:

Re: Ik wil mijn t5 chippen maar waar

Bericht door Mastodont »

Mastodont schreef:Top man !!
Nog steeds denk ik dat ik moet gaan naar Jeroen Dik, vanwege alleen maar goede verhalen.
Ook op de lange(re) termijn.


Grt Mastodont

Dat zeg ik, Jeroen Dik !

Grt Mastodont
Chevrolet Suburban 454Cui (7,4 L) Silverado 1986
Mercedes-Benz 300E W124 1986
Transporter T5 TDI 2005 (verkocht 15-12-2010)
Transporter T3 Syncro Doka 1986 - (verkocht)
Kawasaki Z1300 1981
Gebruikersavatar
robindekeiser
Berichten: 323
Lid geworden op: 30 mar 2008, 21:05
Locatie: Zuid-Holland

Re: Ik wil mijn t5 chippen maar waar

Bericht door robindekeiser »

rob63 schreef:He Jongens vandaag mijn busje laten chippen bij JD ,
het betreft een 130pk en moest wel bijna 500km verrijden maar dan heb je ook wat nie.
Vorig jaar problemen gehad met noodloop in mijn rit naar spanje.
dit kwam vandaag naar voren bij de diagnoise van de software, de oorzaak zit voor 99procent in een vuile turbo.
Hij moest bijna 1 bar meer turbodruk geven om de schoepen in gang te zetten, in de testrit kon je dit duidelijk ziet op de laptop.
mischien een tip!!
verder niks dan lof voor deze tuner uit Lochem.Afbeelding
Afbeelding
Goed bezig bij JD

Maar, ik zie dat je zelf RVS werkt in 'RVS design en laswerken' en je side-bar is te kort?
- Remmen is angst, gas zit rechts! -
Gebruikersavatar
ferry395
Berichten: 1193
Lid geworden op: 29 jan 2007, 19:13

Re: Ik wil mijn t5 chippen maar waar

Bericht door ferry395 »

Hey mastadont en damy

Hij past het aan op maat en de gegevens zijn gemiddeld dus het is plus minus 204 pk ( kan dus iets meer) etc.

Damy ten eerste bestaat een bus van 43 dznd ruggen niet of hij moet van goud zijn hahahah ( grapje hoor ) neem aan dat je 43 duizend euro bedoeld.
Maar daar komt bij ik heb hem bij hun laten tunen omdat ik ten eerste meteen geholpen wou worden die dag ( ja tot zelfs na zessen waren wij daar),en ten tweede omdat het normaal 495 kost nu openings aanbieding 295 euro want hij zit net nieuw in almere,ten derde ze hebben al 4 of 5 vestigingen in nederland en 1 in belgie,ten vierde hij word gewoon helemaal aangepast dus een chip op maat,ten vijfde ik kreeg heeel goed advies en zeker omdat mijn bus al de nodige km erop heeft.
Tuurlijk zal jd goed zijn maar waarom zal alleen hij het goed en doen en een ander niet,nee daar geloof ik niet in tuurlijk zal je er een hoop prutsers bij hebben maar dit waren zeer vakbekwaamde mensen en minstens zo goed als jd.
En hij doet ook de auto dealers chippen bij hem om de hoek.
En bij ons in alkmaar heb je m .schilder en die laat ze VAG tunen ( uhum door een jongen die hetzelfde doet als chip 4 power dus niks vag).
Tuurlijk moet iedereen weten wat ie zelf doet en tuurlijk 500 besparen op een auto van zo veel geld is eigenlijk niks MAAR waarom kan ik een zonnebank of een fitnessapparaat leveren voor minder geld als mijn concurenten ? omdat mijne slechter zijn hahahah laat me niet lachen kettler is kettler alisun is alisun dus daar kan niks mee mis zijn,nee weet je wat het is wil je iemand een poot uitrukken of wil je reeel je winst pakken dat is het.
Nee jd is de beste dat weten we nu wel ( tenminste vokgens jullie) maar ik gun een ander bedrijf ook een paar muntjes en tuurlijk moet het wel vertouwd over komen etc maar als je niet tevreden bent kan hij hem terug zetten op je eigen software (wat de meeste doen) maar hij kan hem ook opnieuw voor je aanpassen al kom je 10 x terug zegt.
Nou dat vind ik service en niet iemand die ik moet bellen op afspraak en dan kom volgende week of die week erop maar langs.
Ik ben zeer tevreden over mijn tuning ,en verder moet iedereen doen wat hij of zij zelf wil maar laten we die jd niet teveel de hemel inprijzen want er zijn heel veel andere bedrijven die het net zo goed mischien zelfs wel beter doen.
En ik ben gelukkig niet zon kudde dier die hetzelfde doet als iedereen want dan zouden er heel veel andere bedrijven over de kop gaan denk daar maar eens aan maar eens aan.
Maar ik wens een ieder succes met zijn of haar keuze. :toppie
:yes

Mvgr ferry
T5 volledig ABT 224pk www.HORIZONBRUIN.nl
voor al u ZONNEBANKEN-SAUNA'S-FITNESSAPPARATUUR-COLLAGEENBANKEN-HOTTUBE'S
Damy

Re: Ik wil mijn t5 chippen maar waar

Bericht door Damy »

De dealer M. Schilder die je bedoeld in Alkmaar waar ik al 11 jaar mijn bussen koop laat ze (althans bij mijn vorige bussen) tunen by ABT (stempel stond in het boekje) dus waarom gaan ze ineens met behoud van garantie afwijken van de VW huis tuner?
De prijzen zijn ongewijzigd gebleven namelijk... :nuts
Gebruikersavatar
ferry395
Berichten: 1193
Lid geworden op: 29 jan 2007, 19:13

Re: Ik wil mijn t5 chippen maar waar

Bericht door ferry395 »

Hahahah ja ja stempel van abt kijk je moet geloven wat je wil maar zal ik een keer een foto maken als hij m sch binnen loopt.
T5 volledig ABT 224pk www.HORIZONBRUIN.nl
voor al u ZONNEBANKEN-SAUNA'S-FITNESSAPPARATUUR-COLLAGEENBANKEN-HOTTUBE'S
Gebruikersavatar
rvanderraad
Berichten: 210
Lid geworden op: 28 dec 2008, 09:57
Locatie: hoofddorp

Re: Ik wil mijn t5 chippen maar waar

Bericht door rvanderraad »

vandaag bussie laten doen bij de seat in hoofddorp met de softwear van jd.

MAAR, ik had er veel meer van verwacht :boos
ik merk niks bij het op trekken alleen bij 100 120 iets volgens mij

hij heeft er de softwear in gezet maar niet gereden met een laptop ofzo

ik snap er niks van hier hoor ik allemaal top top top maar ik had er echt meer van verwacht

licht dit aan mij ???

het gaat om een 130 pk lwb T edition (met roetfilter denk ik)
Kan je timmeren, zullen we dan een wip maken?!
Gebruikersavatar
ferry395
Berichten: 1193
Lid geworden op: 29 jan 2007, 19:13

Re: Ik wil mijn t5 chippen maar waar

Bericht door ferry395 »

hallo r van der raad

Ik denk dat het niet goed gegaan is met jou software of je lmm is stuk ( wil ook nog voorkomen hoorde ik ).
Mischien je egr afdoppen.
Maar inprincipe moet hij vlammen als een gek.

Mvgr ferry
T5 volledig ABT 224pk www.HORIZONBRUIN.nl
voor al u ZONNEBANKEN-SAUNA'S-FITNESSAPPARATUUR-COLLAGEENBANKEN-HOTTUBE'S
Gebruikersavatar
rvanderraad
Berichten: 210
Lid geworden op: 28 dec 2008, 09:57
Locatie: hoofddorp

Re: Ik wil mijn t5 chippen maar waar

Bericht door rvanderraad »

wat is me lmm en me egr ????
Kan je timmeren, zullen we dan een wip maken?!
ferenc
Berichten: 59
Lid geworden op: 09 jun 2009, 22:04
Locatie: Lisse

Re: Ik wil mijn t5 chippen maar waar

Bericht door ferenc »

Luchtmassameter,als die defect was had je het al eerder gemerkt.Toen ze bij jd mijn t5 gechipt hadden reden ze daarna nog wel even rond met een kastje eraan voor een paar instellingen.

Aan de egr kan het ook niet liggen.

Als het je niet bevald,gewoon terug gaan.
Plaats reactie