Hallo,
Onlangs wou ik mijn carterpan losschroeven omdat de pan een beetje 'zweet' van de olie. Dus nieuwe pakking ertussen (vloeibare loctite).
Alle bouten waren eruit, ik kan de pan goed bewegen maar ik kreeg de pan er niet tussen uit?
Moet daarvoor de multiriem eraf en de schijf langs de pan eraf genomen worden?
Verder vond ik niets hiervan op het forum, vandaar mn vraag.
De motor is ACV 2.5tdi
mvg,
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
carterpan losschroeven
carterpan losschroeven
T4 2.5 TDI ACV Caravelle '96 -
Nebioblauw met blauw interieur
Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km
VW - Das Auto
Nebioblauw met blauw interieur
Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km
VW - Das Auto
- Christoffel
- Berichten: 422
- Lid geworden op: 07 mei 2007, 20:47
- Locatie: Barneveld
Re: carterpan losschroeven
Heb je ook de twee inbusboetjes tussen vliegwiel en carter losgeschroeft ???
Door het vliegwiel te verdraaien kom je een uitsparing in je vliegwiel tegen, als je dan door de 1 van de twee gaten van je carter omhoog kijkt zie je nog wat zitten
Je zult wel een lange inbussleutel 5 moeten hebben.
Succes
Door het vliegwiel te verdraaien kom je een uitsparing in je vliegwiel tegen, als je dan door de 1 van de twee gaten van je carter omhoog kijkt zie je nog wat zitten
Je zult wel een lange inbussleutel 5 moeten hebben.
Succes
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: carterpan losschroeven
heeft de TDI dat ook? las dat verhaal laatst wel voor een 2,4 D
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: carterpan losschroeven
Damnn, 1 bout had ik aan die kant van het vliegwiel eruit, omdat waarschijnlijk dan juist de uitsparing juist stond, maar in het 2 de gat zag ik niet direct een bout staan (waarschijnlijk omdat de uitsparing dan daar niet overeen kwam, ermee draaien dan). Maaaar ik had het gevoel dat de carter los was...Christoffel schreef:Heb je ook de twee inbusboetjes tussen vliegwiel en carter losgeschroeft ???
Door het vliegwiel te verdraaien kom je een uitsparing in je vliegwiel tegen, als je dan door de 1 van de twee gaten van je carter omhoog kijkt zie je nog wat zitten
Je zult wel een lange inbussleutel 5 moeten hebben.
Succes
PS hoe kan ik aan mn vliegwiel draaien?
bedankt voor de reacties!!
groeten
T4 2.5 TDI ACV Caravelle '96 -
Nebioblauw met blauw interieur
Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km
VW - Das Auto
Nebioblauw met blauw interieur
Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km
VW - Das Auto
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: carterpan losschroeven
dop -ik dacht 27- op de centrale bout van de krukaspulley en dan met de ratel draaien. bij voorkeur draaien in de draairichting van de motor. (wel effe de auto in de "vrij"zetten )
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: carterpan losschroeven
Kan geen kwaad zeker als je draait, omdat de olie er al uit is...?Roger B. schreef:dop -ik dacht 27- op de centrale bout van de krukaspulley en dan met de ratel draaien. bij voorkeur draaien in de draairichting van de motor. (wel effe de auto in de "vrij"zetten )
T4 2.5 TDI ACV Caravelle '96 -
Nebioblauw met blauw interieur
Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km
VW - Das Auto
Nebioblauw met blauw interieur
Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km
VW - Das Auto