Ik werk zelf bij Seat (ook volkswagen motoren) en bij ons komt vaak voor dat dan de sensor koelvloeistofreservoir kapot en moet je gewoon het reservoir vervangen en dan moet het als het goed is opgelost zijn
de mijne heeft het nu ook tweemaal gedaan, drie piepen en die kwamen niet uit de radio... een babbel met de chef herstelling leverde niks concreet op (en die kerel weet aardig wat!) als mogelijkheid werd een spanningsdip aangehaald waardoor de stuurdoos of dergelijke effe een signaal geeft... walt ook erg vaak voor bij motorfietsen...
Bij de Volkswagen T5 is hier niets over bekend, maar wel bij de Volkswagen Polo, zie hieronder. Voor de Polo is dit op te lossen met een software update, voor de T5 is dit zo ver ik weet nog niet beschikbaar.
Omschrijving
Na het starten van de motor knippert het ABS-controlelampje een keer kort en er klinken drie waarschuwingstonen. Betreft wagens met ABS.
Oorzaak
De klacht komt voor als het contact ingeschakeld wordt en als de motor gestart wordt nadat de controlelampjes uit zijn. Tijdens de ABS-regelcontrole en het starten zakt de stroomsterkte van de elektrische installatie onder de 9,1 volt. Hierbij kunnen storinglampje en waarschuwingstonen worden aangestuurd.
voila zo zie ik dat ook. Toevallig kampen BMW motorfietsen, vooral zware twins ook met dit probleem van spanningsdip na de start met één enkel verschil, geen gepiep maar wel een in storing blijvende ABS. Ik steek toch eens een licht op bij de invoerder en enkele andere garages...