Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Bekleding rechter schuifdeur rammelt ( Multivan 2004)

vragen over de T5
Plaats reactie
Willem de Tweede
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 apr 2007, 09:47

Bekleding rechter schuifdeur rammelt ( Multivan 2004)

Bericht door Willem de Tweede »

Hallo Forum,

De bekleding rammelt dus, en ik kan niet goed bepalen of dat de enige oorzaak is, of dat ik misschien de bekleding los moet maken.
Misschien heeft iemand dat al gedaan? Of is er een tekeningetje van de volgorde van losmaken en vastzetten?
Schuifdeur rechts-achter, multivan 2004.
Alvast dank voor elke reaktie!

)
Laatst gewijzigd door Willem de Tweede op 30 jul 2009, 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
EricP
Berichten: 698
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:43
Locatie: Veldhoven

Re: Bekleding rechter schuifdeur rammelt ( Multivan 2004)

Bericht door EricP »

De bekleding los halen is niet zo moeilijk, als hij niet vastgekit zit zoals de mijne:
De "schroefpluggen losdraaien" en de pluggen eruit trekken. Een stel reserve halen bij de dealer is wenselijk, echter als je het voorzichtig doet kan je ze hergebruiken. Als ze allemaal los / verwijderd zijn is de bekleding los, als hij gelijmd zit dan met een mes de kit lossnijden (klote werk maar met een oud broodmes gaat het vrij redelijk.
De pluggen die acheraan de deur zitten zijn het moeilijkste te bereiken, ik heb mijn deur vastgezet met een stok in de ondergeleiding zodat hij ca 20 cm open konhierdoor kon ik van buiten net bij de pluggen.

Ik heb (zoals onlangs al beschreven) de kabel van de deurvergendeling (loopt van de klink naar voorbeneden) vast gezet (deze rammelde tegen de carrosserie). Verder de bekleding met rubberschuimmat en dubbelzijdig plakband vastgezet. Verder de rubberstoppen waartegen hij rust als hij dicht is wat verder naar buiten gedraait (hij raakte deze niet eens.) Hij rammelt nog iets maar veel minder als het orkest van te voren.
Verder kan ook de lat om lat achterin rammelen en lijkt het of dit ook van de schuifdeur komt.
Het gekke is dat mijn linker schuifdeur de rust himself is: niet een rammeltje.

Suc6 ermee

EricP
Willem de Tweede
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 apr 2007, 09:47

Re: Bekleding rechter schuifdeur rammelt ( Multivan 2004)

Bericht door Willem de Tweede »

EricP schreef:

reactie

EricP

Dank je voor je snelle reaktie Eric!

Groet, willem de Tweede.
Luitjes
Berichten: 117
Lid geworden op: 16 jan 2008, 23:56

Re: Bekleding rechter schuifdeur rammelt ( Multivan 2004)

Bericht door Luitjes »

Exact het zelfde probleem hier, alleen betreft het een transporter met deuren aan beide zijden.
Ook mijn linkerdeur geeft geen geluid terwijl de rechter onwijs rammelt. Heb de rollers in het midden van de deur al vervangen maar zonder resultaat. Geldt het probleem van rammelen van de rechter schuifdeur voor de multivan net zoals voor een transporter?
Willem de Tweede
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 apr 2007, 09:47

Re: Bekleding rechter schuifdeur rammelt ( Multivan 2004)

Bericht door Willem de Tweede »

Om je de waarheid te zegen ben ik er wegens famile-omstandigheden nog niet aan begonnen het te repareren.
Maar ik heb zo even gekeken, en kan het zijn dat er uitleg werd gegeven over de deur van de Transporter?
Ik zie namelijk helemaaL geen knopjes enzo. Ik vermoed dat de Multivan er anders uitziet.
Helaas pas over een paar weken tijd om de boel eens goed te bekijken.
Ook jij succes, ik vind het rete-irritant zo'n gerammel, maar ok, het is gelukkig geen ernstig moter-ding ofzo.
Grpet, en aan iedereen hier een fijn voorjaar en zomer gewenst!
Willem de Tweede
EricP
Berichten: 698
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:43
Locatie: Veldhoven

Re: Bekleding rechter schuifdeur rammelt ( Multivan 2004)

Bericht door EricP »

Mijn begint ook weer meer te rammelen (rechter deur) Linker deur is en blijft stil terwijl die veel meer gebruikt wordt als de rechter. Zal hem weer eens gaan openmaken, lijkt net of er iets los inhangt dat rammelt.

Balen want verder rijdt hij perfect.

Groet EricP
Luitjes
Berichten: 117
Lid geworden op: 16 jan 2008, 23:56

Re: Bekleding rechter schuifdeur rammelt ( Multivan 2004)

Bericht door Luitjes »

Heren weetjewellers...

Wellicht voor degene die problemen heeft met rammelen bij de rechterschuifdeur, ik heb de mijne onlangs bij autobedrijf Ruinemans in Eesveen laten nakijken en we kwamen samen tot de conclussie dat de draagarm rubbers van de achteras af zijn. Dit bleek dus het gehele probleem te zijn van het gerammel.
Ik heb namelijk de hele zijdeur er uit gehaald, glijlagers vervangen, stabilisatiestangrubbers voorzijde vervangen(hielp gedeeltelijk), DC helemaal nagekeken maar probleem bleef totdat de draagarmrubbers vervangen waren.

Bedenk wel dat de achteras verstelbaar is en dus ook uitgelijnd moet worden

Betreft een Transporter 2.5 TDI DC kort 2004 met rond de 230.000 km...
Laatst gewijzigd door Luitjes op 02 jun 2009, 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.
EricP
Berichten: 698
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:43
Locatie: Veldhoven

Re: Bekleding rechter schuifdeur rammelt ( Multivan 2004)

Bericht door EricP »

Zal bij de volgende beurt eens naar laten kijken: op het moment is er geen pijl op te trekken: zo is ie stil en zo rammelt ie op een asfalt weg :nuts . Wel heb ik idee da het erger wordt. Aan de schuifdeur kan ik niks meer ontdekken, dus kan dit de oorzaak zijn.

Bedankt alvast voor de informatie :yes

groet EricP
EricP
Berichten: 698
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:43
Locatie: Veldhoven

Re: Bekleding rechter schuifdeur rammelt ( Multivan 2004)

Bericht door EricP »

Vandaag is mijn vrouw bij de VW dealer geweest: het rammelen was erger geworden de laatste tijd, maar sinds deze week overdag verdwenen :ie .
Bij het wegrijden in de ochtend nog een duidelijke rammel van de rechter achterdeur, als hij daarna stil gestaan had (in de zon) geen rammel.
Volgens de VW dealers is het de DC die rammelt, morgen maar eens kijken.
Volgens hun was het niet de achterwiel ophanging.

Groet EricP
Gebruikersavatar
Johan nr.46
Berichten: 104
Lid geworden op: 07 jun 2007, 17:33

Re: Bekleding rechter schuifdeur rammelt ( Multivan 2004)

Bericht door Johan nr.46 »

Spuit de zwarte deurvangers van je schuifdeur (stijl en deur zijde) in met wd40. Mij mij was het toen opgelost.
Caravelle Highline 204 pk TDI
EricP
Berichten: 698
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:43
Locatie: Veldhoven

Re: Bekleding rechter schuifdeur rammelt ( Multivan 2004)

Bericht door EricP »

Het kijkt me niet de deur zelf: zelfs met de deur open rammelt hij. Ook de DC zoals de dealer zei lijkt het niet te zijn: klinkt meer als metaal op metaal of (hard) plastic op metaal.
Het lijkt bovenin achter bij de schuifdeur te zitten, niet de deur zelf. Echter in de bagageruimte achter de DC hoor je bijna niets. terwijl aan de andere kant van het schot het duidelijk hoorbaar is. Het rammelen wordt wel steeds erger.
Misschien komt het geluid door de "verstevigingsbalk" langs de deur naar boven.
Zal maar eens verder gaan zoeken.

Groet EricP
EricP
Berichten: 698
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:43
Locatie: Veldhoven

Re: Bekleding rechter schuifdeur rammelt ( Multivan 2004)

Bericht door EricP »

Vandaag weer terug geweest. Bij de rechter deur rammelde het zo hard dat je het idee had dat deur eruit moest vallen.
Volgens deze monteur was het niet de DC, ook niet de schuifdeur en ook niet de achterwiel ophanging.
Het was de gordelspanner rechtsachter. deze zat los. Het gekke was dat als het warm was de speling / rammel weg ging. Hierdoor werd je s'morgens gek van de herrie en s'middags was er geen geluid te horen.

De gordel spanner is vastgezet en in rubber ringen verpakt. Nu zou het stil moeten blijven. Morgenvroeg maar weer eens luisteren

Groet EricP
EricP
Berichten: 698
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:43
Locatie: Veldhoven

Re: Bekleding rechter schuifdeur rammelt ( Multivan 2004)

Bericht door EricP »

Rammel is weg :adhd :adhd :jumpklap :jumpklap :jumpklap

Was dus de gordel spanner. Nu kan de radio weer zachter.

Groet EricP
Willem de Tweede
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 apr 2007, 09:47

Re: Bekleding rechter schuifdeur rammelt ( Multivan 2004)

Bericht door Willem de Tweede »

EricP schreef:
Was dus de gordel spanner. Nu kan de radio weer zachter.

Groet EricP
Hallo Eric,

Ik heb ook een multivan 2004, maar daar zit toch geen DubbelCabine in? En een gordelspanner rechtsachter, waar zit dat ding? Die zitten toch aan de losse stoelen en bank?
Het zit bij mij echt ergens in de schuifdeur, maar ik rij maar gewoon niet meer op hobbelwegen, probleem opgelost :adhd

Heb er nog steeds niet goed naar gekeken, geen tijd voor.
Groet, willem de Tweede
EricP
Berichten: 698
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:43
Locatie: Veldhoven

Re: Bekleding rechter schuifdeur rammelt ( Multivan 2004)

Bericht door EricP »

Bij mij zit de gordel aan de carrosserie vast (heb een T5 met 2 schuifdeuren en DC) die een enorme rammel had.

De gordel loopt boven de bank door de DC naar de zijwand achter een hoop plastic (bekleding heet dat netjes).
Hierachter zit de gordelspanner ergens. (de VW dealer heeft het gefixd). :yes :yes :yes :yes
Het leek of de rammel van de schuifdeurdeur kwam (achter bovenin), maar bleek dus de gordel spanner te zijn. ik denk dat het de bevestiging van de gordel is maar ben geen VW techneut.

Wat heb ik al gedaan:
In de schuifdeur liggen een paar kabels die ik al eens vastgezet heb, dit hielp wel iets.

Verder heb ik geprobeerd via de deur te schudden / kloppen / rammelen etc de locatie van de rammel te achterhalen.
maar weinig rammels gevonden. :muur
De VW dealer zei eerst dat het de DC was, die helemaal vast gezet nada effect. :gif :gif

Het is nu al 2 dagen rustig in de bus :jumpklap :jumpklap :jumpklap

Suc6 ermee

Groet EricP
Plaats reactie