Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

verschillende veringen

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
blauwebus
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 mei 2009, 01:28

verschillende veringen

Bericht door blauwebus »

beste mede weetjewellers,

kortgeleden ben ik er achter gekomen dat mijn rechter achterveer kapot was. heb deze laten vervangen, maar nu merk ik dat als ik van achter kijk de rechter kant wat ietsjes hoger staat dan de linker kant. :muur dus de pas geplaatste veer is wat hoger.

mijn vraag is nu of dat wat uit maakt, ik ga over 2 weken op vakantie, ik denk dat ik ongeveer 10.000 km ga rijden :ikrij met mn bussie. zal ik nog aan sleutelen :werkaanT4 of kan ik zo mn kms maken?

groetjes.. :yes
Gebruikersavatar
Pim 328
Berichten: 983
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:01
Locatie: Midden-Limburg

Re: verschillende veringen

Bericht door Pim 328 »

Daarom adviseren ze ook altijd beide veren te vervangen als er 1 kapot is.

Dit geldt ook voor schokdempers.
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Gebruikersavatar
Lammert
Berichten: 297
Lid geworden op: 05 jun 2009, 21:13
Locatie: Geeuwenbrug

Re: verschillende veringen

Bericht door Lammert »

Kort geleden T4 afgekeurt voor APK. Kapotte achterveer.Niet gecheckt. Beide vervangen. APK OK. Is goed zelf te doen. 4 jaar geleden beide veren stuk. Ook zelf vervangen. 1 uurtje werk. Een terugkerend probleem vrees ik. Om de 100.000 km.

Lammert :werkaanT4
Lammert (T4-2002 LWB DC 102<132PK. Vanaf nieuw in bezit. > 444444.4km. :ikrij
Gebruikersavatar
Dennis 449
Berichten: 2034
Lid geworden op: 14 jan 2007, 09:55
Locatie: Westfriesland (vezelf)

Re: verschillende veringen

Bericht door Dennis 449 »

Hoi Blauwebus

Jammer, dat niet een gewone naam hebt, kan je nog in het Even Voorstellen forum doen, leuk!

Maar er zijn zoveel verschillende veren mogelijk, dat het me verstandig lijkt om even de tabel op T4-wiki.de te bekijken.
Hier: alle veren voor de T4

Ik heb ook een tijdje met twee verschillende achterveren gereden.
Resultaat twee verschillend afgesleten banden, en een raar dwars veer effect bij het nemen van een drempel.
De bus leek als het waren schuin voor over te tippen en deinde aan een zijde nog een keer na. Heel raar.

Zeker als je er nu 10.000 km mee gaat rijden........... beter even een gelijke set er onder zetten.
Het is niet echt moeilijk om het zelf te doen. Je moet alleen wat stevig gereedschap hebben, een goede krik en sleutel 19 bijvoorbeeld.

Haal de schokbreker los aan de bovenzijde terwijl het wiel nog op de grond staat, (maar wel een stukje opgetild zodat je bij de bout kunt). Til de bus verder op en je zult zien dat de veer los komt te liggen. Omwisselen van de veer gaat dan makkelijk. Wel even opletten dat de nieuwe veer met de einden precies in de gevormde schotels ligt, voor dat je de bus weer laat zakken. De schokbrekerbout heel goed vastzetten en rijden maar weer.

Groeten
Groeten
Dennis 449
Team West
Afbeelding
:wjw sinds september 2003
Klik hier voor meer over mijn Transporter
Enjoy yourself, it's later than you think
Plaats reactie