Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Schokdemders

vragen over de T4
Plaats reactie
pieterlinda
Berichten: 174
Lid geworden op: 05 feb 2007, 21:00

Schokdemders

Bericht door pieterlinda »

Hallo wjwer,s,onze bus staat op zijn kop,d.w.z dat hij voor veel lager staat dan achter.De vering voor staat na meetcontrole goed dus de torsiemoeren zijn niet verdraaid.De veren achter waren met rode stip dus de zware uitvoering(1200 kg).Deze zijn inmiddels vervangen maar de bus staat achter nog steeds hoog op de wielen.Kan dit aan de schokdempers liggen,deze zijn niet origineel dus misschien wel iets langer i.v.m zware veren of is dit onzin.Gr.pieter.
(nu veren met witte stip)
vwcad
Berichten: 65
Lid geworden op: 30 mei 2009, 14:52

Re: Schokdemders

Bericht door vwcad »

over het algemeen maakt een schokdemper kwa rijhoogte niet zoveel verschil. Je zou de schokdempers eerst kunnen laten testen dan weet je iig wat meer.
testen van schokdempers kan bij heel veel zaken, verstandig is dan wel om bijv. bij euromaster en een ander garagebedrijf langs te gaan zodat je weet of de uitkomst bij beide gelijk is. (ik zeg dit omdat ik wel eens ervaren heb dat een bepaald bedrijf mijn nagenoeg nieuwe schokdempers (die alleen vuil waren van het weer en het zand) versleten verklaarde..)
Gebruikersavatar
annoyingthing
Berichten: 366
Lid geworden op: 17 jan 2007, 09:19
Locatie: Voorne-Putten ZH

Re: Schokdemders

Bericht door annoyingthing »

Heb je al gereden met je nieuwe veren eronder?

Wat we zo begrepen hebben uit diverse topics is dat de veren zich nog moeten "zetten" en dat ze dan nog wat inzakken.

Succes ermee :toppie
Our Swinging Silver Free Style

Protected by the Wife and Bearlock
Plaats reactie