Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

twijfels bij storing: ben ik genaaid of niet??

vragen over de T5
Plaats reactie
plasticalex
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 apr 2008, 20:08

twijfels bij storing: ben ik genaaid of niet??

Bericht door plasticalex »

onlangs heb ik een storing gehad aan mijn t5 dit was het lampje met naar mijn mening een motortje of het lijkt zelfs op een versnellingsbak.
volgens het boekje een storing in het uitlaatsysteem.
dealer zegt na het uitlezen dat het een druk sensor van de uitlaat was dit konden 3 sensoren zijn. deze zijn alle drie uitgebouwd en weer ingebouwd.
vervolgens is een kabelbreuk (?? slecht 60.000 km gelopen) aan de hoofdkabelboom gerepareerd en de storing was opgelost.
na ongeveer 2-3 weken precies dezelfde storing. weer terug naar de dealer weer uitgelezen, dezelfde storing: "druksensor uitlaat" nieuwe afspraak en na een halve dag zoeken was de conclusie: diesel perticel druksensor defect. op mijn vraag of deze vorige keer ook uitgebouwd was deed men erg vaag.
en ze gaven geen duidelijk antwoord of dit nu dezelfde storing is die vorige keer niet goed gerepareed was. weet iemand hier is meer van. welke sensoren vallen er allemaal onder de storing "uitlaat druk sensor" nu is er een sensor besteld, ben ik in het totaal 4 x naa de dealer geweest en ruim 700 euries lichter. is dit normaal??
Damy

Re: twijfels bij storing: ben ik genaaid of niet??

Bericht door Damy »

Hoe oud is je bus dan??
Krijg zelf ook steeds meer de indruk dat ze maar wat aanklooien bij de dealer...zoveel storingen en vaak kunnen ze het niets eens vinden.
Bij mij is de Turbo vervangen na 2000km ik hoor nu (3000km verder) weer hetzelfde als voordat de Turbo werd vervangen, ik ga er niet meer mee terug vind het wel prima ik heb nog 1,5 jaar garantie en ga niet weer mijn bus inleveren 3 dagen kwijt, gereedschap overgooien.....bij de eerste beurt meld ik het wel weer....
Gebruikersavatar
Pim 328
Berichten: 983
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:01
Locatie: Midden-Limburg

Re: twijfels bij storing: ben ik genaaid of niet??

Bericht door Pim 328 »

Als ik de klacht zo lees denk ik eerder aan een verschildruk sensor die defect is.

Deze gaan stuk omdat er water in komt te staan, dit komt weer door het tempratuur verschil van voor en na de roetfilter.

Moet wel zeggen dat ze niet echt goed bezig zijn want staat in de interne webside van pon namelijk info over, tevens zal dan waarschijnlijk je motorregelapp. geflasht dient te worden. Wordt nieuwe software opgezet.
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
plasticalex
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 apr 2008, 20:08

Re: twijfels bij storing: ben ik genaaid of niet??

Bericht door plasticalex »

de eerste keer hadden ze het inderdaad over de sensoren voor en achter de katalisator, ik heb meegekeken in de werkorders, daarin stond ook dat ze wel gekeken hadden of er meldingen van bekend waren maar dat was niet het geval. bij 1 van de drie sensoren hadden de mededeling staan dat deze vol met olie zat. maar al deze sensoren bleken het niet te zijn. zit de diesel partikel sensor daar wel in de buurt?


mijn bus is overigens iets meer dan 2 jaar oud. ik had hier op het forum gelezen dat je alleen verlengde garantie kan afsluiten als je 1e eigenaar bent. nu zeggen ze bij mijn dealer dat het ook kan als je de bus 2e hands gekocht hebt bij de dealer, zoals ik. nu is het te laat en kan ik geen garantie meer bijkopen :bonk :bonk :bonk
koos 890
Berichten: 2293
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:19
Locatie: heerhugowaard

Re: twijfels bij storing: ben ik genaaid of niet??

Bericht door koos 890 »

Je krijgt toch garantie op de uitgevoerde reparatie ??????????
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
plasticalex
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 apr 2008, 20:08

Re: twijfels bij storing: ben ik genaaid of niet??

Bericht door plasticalex »

dat vraag ik me ook af? nu zeggen ze dat vorige keer de storing kwam door de kabelboom en nu door de sensor.
en toevallig komen die vlak na elkaar. ik kan dus nooit bewijzen dat de reparatie niet goed is uitgevoerd, of ligt de bewijslast bij de dealer?
Fred loodrecht
Berichten: 457
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:38
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: twijfels bij storing: ben ik genaaid of niet??

Bericht door Fred loodrecht »

die storing heb ik al 2x gehad in 2,5 jaar, gaat iedere x vanzelf weer weg na een uur of 6.

Wel als het wat warmer word.
Fred
daimen
Berichten: 558
Lid geworden op: 06 nov 2007, 09:03
Locatie: noorwegen

Re: twijfels bij storing: ben ik genaaid of niet??

Bericht door daimen »

ik wil best genaaid worden :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun maar dan wil ik het ook voelen :nuts :nuts :nuts
Plaats reactie