Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

120 km/h

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gaas
Berichten: 408
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:46
Locatie: N.O.P.

120 km/h

Bericht door Gaas »

Dag T4-rijders,

De laatste tijd betrap ik mijn t4 erop dat hij, met wat fikse tegenwind, niet harder c.q. sneller wil dan 120 km/h. Het duurt dan ook een hele tijd voordat deze snelheid behaald is. Het zelfde met het rijden over een ligt hellende weg, b.v. de aanloop naar de Ketelbrug in Flevoland. De snelheid zakt dan terug en 120 km/h is net niet haalbaar.
Nu ben ik zeker geen laagvlieger en het hoeft allemaal niet zo snel maar bij bovenstaande zet ik m'n vraagtekens. Volgens mij is er een probleempje ingesluimerd. In de 1,2,3 en 4e versnelling trekt hij toch aardig door. Maar de 5 is niet je van het.
Het betreft een T4-88pk-2000 waar ik met heel veel plezier in rijd.

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen voordat ik naar de dealer stap.

Ik lees het wel weer. Alvast bedankt.

vr. gr. Gaas Transporter
Gebruikersavatar
Niels949
Berichten: 425
Lid geworden op: 13 jan 2007, 10:47
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door Niels949 »

Misschien de luchtmassameter niet goed meer?

Kan je eenvoudig testen door em even los te halen. Als de bus dan hetzelfde rijd, dan is tie stuk. rijdt de bus slechter, dan is tie dus nog goed.

Groeten,

Niels949
T4 102 PK uit 2003
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

Ik ben het met de bovenstaande melder eens, moet de luchtmassameter zijn, top op gewoon vlak asfalt zal niet veel harder zijn dan 130km/h, dacht eerts namelijk dat het om een 2.4D zou gaan, maar gelukkig schreef je dat nog in de slot zin.

Neem er een van pierburg, die gaan langer mee, kosten 90,- euro bij de ster dealer.

René
Gebruikersavatar
Gaas
Berichten: 408
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:46
Locatie: N.O.P.

Bericht door Gaas »

Niels en René,

Beankt voor jullie antwoorden. Inderdaad, ik krijg hem moeilijk boven de 130km\u op gewoon asfalt. Heb de garage gebeld, daar ga ik woensdag langs en gooien ze hem even aan de computer. Ik ga er zelf niet aan sleutelen.

Ik laat weer wat van met horen.

De groet'n

Gaas
Gebruikersavatar
Gaas
Berichten: 408
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:46
Locatie: N.O.P.

Bericht door Gaas »

Hoi

Net terug van de garage. De computer kon er niets uithalen wat stuk zou kunnen zijn. Monteur heeft een proefrit gemaakt. 'De bus trek wel goed door maar boven de 100km/u is het inderdaad wat minder" was ook zijn conclusie. Nu gaan ze bij de kleine beurt over twee weken rijden met de computer mee. Ik ben benieuwd. Misschien heeft een weetjeweller nog een idee wat het kan zijn.

Ik lees het wel weer.

Gaas
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Bericht door Harry 341 »

Hé smids....wabbedoelje met...Ik dacht dat het een 2.4 was?? :gif
Dit ouwe rooie ding brult er (als het echt moet) toch ook 150 uit hoor! :bifun :bifun
:knipoog
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

Bedoel ik niets mee hoor Harry, ( had ook niet de intensie een gevoelige snaar te raken) maar die zijn over het ALGEMEEN niet zo .....

Laat ik het hier maar bij houden, voordat ik wederom verkeerde dingen zeg of opgevat zouden kunnen worden.

Heee, Gaas, waar kom je weg, dan monteren we mijn lmm even, dan merk je het verschil wel hoor, en hoe hebben ze de lmm uitgelezen, rijdend of stilstaand??

René
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Bericht door Harry 341 »

:bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun
Gebruikersavatar
erik 924
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:23
Locatie: Hoorn

Re: 120 km/h

Bericht door erik 924 »

Gaas schreef:Dag T4-rijders,

De laatste tijd betrap ik mijn t4 erop dat hij, met wat fikse tegenwind, niet harder c.q. sneller wil dan 120 km/h. Het duurt dan ook een hele tijd voordat deze snelheid behaald is. Het zelfde met het rijden over een ligt hellende weg, b.v. de aanloop naar de Ketelbrug in Flevoland. De snelheid zakt dan terug en 120 km/h is net niet haalbaar.
Nu ben ik zeker geen laagvlieger en het hoeft allemaal niet zo snel maar bij bovenstaande zet ik m'n vraagtekens. Volgens mij is er een probleempje ingesluimerd. In de 1,2,3 en 4e versnelling trekt hij toch aardig door. Maar de 5 is niet je van het.
Het betreft een T4-88pk-2000 waar ik met heel veel plezier in rijd.

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen voordat ik naar de dealer stap.


Heb je je EGR dicht gemaakt met het zogenaamde EGR plaatje?
Zo niet kan je in laatspruitstuk dicht gekoekt zitten!
Te wienig zuurstof bij zwaardere belasting en hogere snelheden!!!!

Veel succes

Ik lees het wel weer. Alvast bedankt.

vr. gr. Gaas Transporter
Gebruikersavatar
Gaas
Berichten: 408
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:46
Locatie: N.O.P.

Bericht door Gaas »

René : Ik woon in Ens. Waar woon jij, ook in Flevoland?
Ze hebben de LMM stilstaand uitgelezen en gaan het over twee weken, tijdens de kleine beurt, rijdend nog eens proberen. Bedankt voor je aanbod maar ik wacht dit even af. Heb de afspraak staan. Ze moeten dan ook de olie-sencor in de carterpan vervangen. Het lampje knippert nog steeds een paar keer na het starten. Hierover hebben we in een grijs verleden al eens contact gehad. Of is het handiger dat ze dat tijdens de grote beurt en distrubutieriem-vervanging doen?

Erik : ik heb de EGR niet afgedopt. Dus het kan zijn dat er wat aangekoekt is. Ik neem deze info mee naar de garage. Bedankt!


Ik heb het "nieuwe rijden" even aan de kant gezet (schakelen bij 2200 toeren) en schakel nu rond de 3000. Nu lijkt het alsof er ergens een prop is uitgeschoten want hij trekt beter door, met name boven de 100. Misschien is m'n bus wel wat lui geworden.

vr.gr. Gaas
Gebruikersavatar
Gaas
Berichten: 408
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:46
Locatie: N.O.P.

Bericht door Gaas »

Ja, hier ben ik weer. Het was inderdaad de LMM. Hij gaat nu weer als de brandweer. Een ieder bedankt voor de info.

vr.gr. Gaas
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

Vandaar de vraag of de lmm bij stilstaand voertuig getest/gemeten is, bij het rijden kun je pas constateren of ie nog in orde is.
In ieder geval, probleem is opgelost.

Succes

René
Plaats reactie