Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T4 max snelheid??

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Jaap 285
Berichten: 82
Lid geworden op: 15 jan 2007, 17:31
Locatie: op de grens van het Gronings en Drents
Contacteer:

Bericht door Jaap 285 »

Rij met een 102pk getuned naar 150,4 pk en een koppel van 399nm.
(testbank gegevens, http://www.erikbotman.nl)
maximale top wat ik er mee gereden heb is 195km (189 op de navi)
Nu vindt ik de topsnelheid niet echt belangrijk, wel hoe vlot het optrekt :lach
waar rook is.........was ik er !!!
2.5 TDI (ACV) with 150.4 pk en 399Nm koppel (testbank)
bus verkocht in 2010
huidige bolide : Dodge Ram 2500 Cummins diesel
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

inderdaad de topsnelheid is niet van belang.
Koppel des te meer. :jump

Mijn bus kan hard zat, 185 op de teller en 180 op de GPS maar wanneer rijd je dat nou?
Lekkerste snelheid is die snelheid waarop je lekker kunt cruisen :knipoog

Oja 88 pk die flink verbouwd is :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Dennis 449
Berichten: 2034
Lid geworden op: 14 jan 2007, 09:55
Locatie: Westfriesland (vezelf)

Bericht door Dennis 449 »

Afbeelding

Dus......... en daarna ging ik beide handen aan het stuur houden om nog even sneller te gaan. :groteogen
Groeten
Dennis 449
Team West
Afbeelding
:wjw sinds september 2003
Klik hier voor meer over mijn Transporter
Enjoy yourself, it's later than you think
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Bericht door Egbert&Manon »

Kijk eens op youtube.com en tik in: vw t4 ruf.
273 km/u 522pk 0-100 in 5,1 sec.
Met een boxertje achterin!!
groetjes Egbert.
Die Bruine
Berichten: 207
Lid geworden op: 04 mar 2007, 02:29

Bericht door Die Bruine »

In dat geval moet je deze eens checken :D http://www.race-taxi.ch/

Ik haal BTW makkelijk 160. Daarboven weet ik nog niet, dat kost mij inderdaad minuten. Probeer ik wel nadat de distri is vervangen.
T4 AHY zonder EPS, CC en stoelverwarming. Aangepast voor rolstoelvervoer.
Gebruikersavatar
OZZY
Berichten: 342
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:01
Locatie: BRABANT

Bericht door OZZY »

de mijne haalt 190 km/p op de teller
marcel
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 mar 2007, 13:45

Re: T4 max snelheid??

Bericht door marcel »

dannyl schreef:de maximum snelheid is volgens mij vastgesteld in de ecu . mijn 102 pk met powerbox komt ook niet veel harder 160-165 kh/h . wil je sneller moet je de waarden in de ecu veranderen. Let even op als je volgas rijd in de 5e versnelling of je het maximaal toerental haalt , is dat niet zo kun je zien dat er ruimte is voor meer.
hoe kun je deze waarden veranderen dan :jump
Jimbo
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 jan 2007, 23:55

Bericht door Jimbo »

@ Berry, wanneer gaan we met het claer t4 project beginnen? :happy :bonk
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

@ Jimbo,
is je Renault 5 turbo-project al klaar :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Bericht door Pascal-141 »

klaas schreef: Alle verhalen dat een 102 PK makkelijk 170, 180 haalt is onzin of hun teller klopt niet.
Mooi ... Dan zal ik er meteen nog een volgens jou "onzin"-verhaal bijplaatsen .

Mijn (motorisch) standaard 102PK haalt 180km/u , tot 160km/u gaat zeer vlot , daarna gaat het wat trager maar tot 180km/u geen probleem. (Ik heb alleen een aangepaste uitlaat , de rest is origineel)
Zowel op de standaard 205/65/15 als op de 235/45/07 banden , dat maakt geen noemenswaardig verschil.

En Edwin's ex-150PK haalde moeiteloos 200km/u (ook niet gechipt) .
bananaman119
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 jan 2007, 19:55
Locatie: Leiden
Contacteer:

Bericht door bananaman119 »

Allemaal erg leuk enzo...

Maar nu het volgende:

1993: VW Corrado VR6 getuned naar 245 PK > na crash met 210km/u uit het wrak geknipt door het traumateam van de brandweer en ambulancepersoneel.

1997: VW Golf GTI 16V getuned naar 177 PK > Na frontale crash met 140km/u uit het wrak geknipt door wederom een traumateam.

Na 4 gebroken ribben, een gebroken knieschijf, 3x een breuk in de neus, een dubbele whiplash en nog steeds een licht korte termijn geheugenverlies 10 jaar later na de laatste crash........

WAAROM DENKEN JULLIE DAT IK NU IN EEN T4 RIJD???

Alleen maar omdat hij standaard hard genoeg gaat en lekker veilig is omdat je zo hoog zit.
Ik mag werkelijk zeggen dat ik blij mag zijn dat ik nog steeds KAN rijden... en als ik dan 120/130 over de snelweg ga is dat snel genoeg.

En als je dan echt ergens lekker vroeg wil zijn... dan vertrek je toch gewoon eerder van huis??!
Ik heb tegenwoordig Navigatie aan boord.... dus voortaan ben ik alleen nog "Figuurlijk" behoorlijk de weg kwijt...
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

bananaman119 schreef:

WAAROM DENKEN JULLIE DAT IK NU IN EEN T4 RIJD???

Je kan dingen DOEN en je kan dingen LATEN.


Hhahah, omdat je besmet bent met het T4 virus, en je het niet kan LATEN om met de t4 te rijden, net als ik trouwens. :bonk :bonk :bonk :klappen


Mooi dat we na je ongevallen nog van je aanwezigheid mogen genieten.


Berrie
Jimbo
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 jan 2007, 23:55

Bericht door Jimbo »

Tsja dat renault projektje is gestopt nadat bleek dat de kokerbalken aan het rotten waren en daardoor de hele bodykit los moest worden geslepen. Daarnaast had ik er geen tijd meer voor. Auto is toen maar verkocht. Heb er overigens nooit meer wat van gehoord.

Later met 30 a 40 km p/u een opel vectra total gesl-opel gereden... :bonk Het hoeft dus niet hard te gaan om je busje te mollen.
Rij tegenwoordig meestal 120. Heb een goed horloge gekocht :jump

De kick van hard rijden is er trouwens nog wel hoor. Kan me niet hard genoeg. Afgelopen jaar nog met een Honda Legend met 3500km (zag ik later pas). met hoge snelheid (0-100 7,5sec top 250) de verkoper gepasseerd in zijn honda cr-v.. :bonk Je moet zo'n auto toch uitproberen. :happy

Wist je trouwens dat er voor die auto geen optie's zijn.. Je kan de kleur van lak en het leer kiezen en dat is het dan. 74.000 euries. Goed voor mensen die niet kunnen kiezen..... :bifun
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Ik wordt erg rustig van erg hard rijden.
Zie het als therapie :lach

Alleen nooit hier in Nederland.
Gewoon lekker cruisen, daar is een bus toch voor? :jumpklap

En wil ik echt hard rijden, dan had ik wel iets anders gekocht...
Misschien daarover eens een topic openen in het mededelingenforum.---> droomgarage... :happy
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Jaap 285
Berichten: 82
Lid geworden op: 15 jan 2007, 17:31
Locatie: op de grens van het Gronings en Drents
Contacteer:

Bericht door Jaap 285 »

citaat van Dennis :

Ik mag werkelijk zeggen dat ik blij mag zijn dat ik nog steeds KAN rijden... en als ik dan 120/130 over de snelweg ga is dat snel genoeg.


......mwaaah dat gele ding wil ook niet harder met die Hummer velgen !!!!!
:lach
waar rook is.........was ik er !!!
2.5 TDI (ACV) with 150.4 pk en 399Nm koppel (testbank)
bus verkocht in 2010
huidige bolide : Dodge Ram 2500 Cummins diesel
Plaats reactie