[quote="Roger B."]niet zo heel lang geleden (half jaar ofzo) is hierover ook al eens een discussie geweest,
Klopt idd, en die van mij staat links ook lager en idd door al de extra massa: water tank, kasten, 2e accu (en soms de bestuurder erbij).
Let maar eens goed op de campers ;-)
Groet JB
T4 95 Reimo AAB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
naar ik begrepen heb zijn er verschillende maten (diktes) rubber schijven die origineel boven en onder de veer horen, daar kun je er eventueel ook twee van op elkaar (gelijmd eventueel) gebruiken.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden.... Tyraps, Tape en Telefoon
Hier de nummers, komt uit het artikel verlagen van Peter MV
Artikelnummer 7D0 511 147 A (19 mm) prijs ong 13 Euro per stuk
Artikelnummer 7D0 511 147 (13 mm) prijs ong 16 Euro per stuk
Artikelnummer 7D0 511 139 (5 mm) prijs ong 18 euro per stuk
sgsdebruijn schreef:Hier de nummers, komt uit het artikel verlagen van Peter MV
Artikelnummer 7D0 511 147 A (19 mm) prijs ong 13 Euro per stuk
Artikelnummer 7D0 511 147 (13 mm) prijs ong 16 Euro per stuk
Artikelnummer 7D0 511 139 (5 mm) prijs ong 18 euro per stuk
Bedankt voor je info, ik heb het stuk van Peter waar je naar verwijst opgedoken en hem gevraagd mij het artikel met foto's te mailen. Die ontbreken nu helaas in het artikel.
ik heb inmiddels het e.e.a. bestelt waaronder de 5mm platen om te verlagen. ik vervang gelijk de kappen, stootrubbers, schotels en nog wat zaken als bouten en moeren als ik daar onder toch bezig ben (bij de schokbrekers).
Op een regenachtige zondagochtend m'n veren gewisseld. Die zijn niet beschadigd, geen stukje af en ook geen scheurtje te zien. De omwisseling levert 1 cm verbetering op, maar misschien dat als ik er en paar dagen mee gereden heb dat het verschil weer groter wordt. Volgende week bestel ik een onderlegschijf van 19 mm , kijken of ik daarmee het verschil tussen links en rechts achter kan verkleinen.
Ik heb ook naar de torsiestaven gekeken, los van het feit dat ik geen beweging in de moeren krijg, zit er een verschil van 7 mm in het draadeind; rechts is langer. Hoort dat zo ?
Ik heb nu gasgevulde schokbrekers achter, dat bevalt mij uitstekend. ook met de caravan er achter.
Is samen met de andere veren,2cm verlaagd. De auto werd te stug met de hulpveren. Zeker als je zoveel last van je {tolale rug} en heupen hebt.
Nu rijd het supper
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
Ik heb met belangstelling jullie berichten gevolgd. Heb namelijk ook 2 cm minder ruimte boven de wielkast linksachter dan rechts.
De linkerachterveer heb ik laten vervangen, maar dat levert eigenlijk geen soelaas.
(Heb dus nog een goede veer originele veer in de aanbieding).
Nu is het plan om rechtsachter de 19 mm rubberschijf te vervangen door 13 mm (6 mm verlaging rechts) en links een schijf van 13 mm erbij te plaatsen. Dat zou totaal 19 mm winst moeten opleveren.
Nu zegt de volkswagendealer dat de schijfjes van 13 mm niet meer leverbaar zijn. Een alternatief is nu 19 mm links erbij.
Heeft iemand misschien nog 2 rubberschijven van 13 mm beschikbaar of weet ze nog te koop zodat ik toch het oorspronkelijke plan kan uitvoeren?
Ik kan het natuurlijk mis hebben, maar als je linksvoor hoger staat dan rechtsvoor, en rechtsachter hoger staat dan linksachter is volgens mij je bus getordeerd, of volg ik het niet helemaal meer .
Het lijkt me sterk als de onderlaag van 13 mm niet meer leverbaar is, ik heb die net een maand geleden bij van den Udenhout in Den Bosch gekocht. Je zou bij hen eens kunnen informeren.
Je kunt de onderlaag overigens eenvoudig zelf aanbrengen, als de onderste moer van je schokbreker gemakkelijk los komt is het in een paar minuten gebeurd.