Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

PDC inbouwen achteraf

vragen over de T5
Plaats reactie
Kolkhuis
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 dec 2007, 16:47
Locatie: hengelo
Contacteer:

PDC inbouwen achteraf

Bericht door Kolkhuis »

hallow ,

ik heb op mijn T5 2005 2,5 130PK (nu ongeveer 160PK) een achterbumper gezet met pdc voorbereid incl. de sensoren. heeft iemand een idee waar en hoe ik deze aan het werken krijg? mij dealer zegt dat het niet kan ,maar die zeggen bij alles wat een klein beetje anders is dan anders al dat het niet kan.
iemand misschien nummers van de onderdelen die ik nodig heb?of complete set?

alvast bedankt
165 PK (130pk) T5 2005
Kolkhuis
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 dec 2007, 16:47
Locatie: hengelo
Contacteer:

Re: PDC inbouwen achteraf

Bericht door Kolkhuis »

NIemand? :T54LIFE :alarm
165 PK (130pk) T5 2005
Gebruikersavatar
Gerrit354
Berichten: 366
Lid geworden op: 10 mei 2009, 16:30

Re: PDC inbouwen achteraf

Bericht door Gerrit354 »

Inmiddels hebben wij ook een t5 gekocht, maar helaas zonder pdc. Weet iemand waar een goede handleiding te vinden is voor het inbouwen?
Gebruikersavatar
Mastodont
Berichten: 601
Lid geworden op: 24 apr 2008, 15:58
Locatie: Kennemerland/Haarlem
Contacteer:

Re: PDC inbouwen achteraf

Bericht door Mastodont »

Er zijn natuurlijk de "achteraf" setjes te koop, universeel.
Hier bestaan ook hele goede van (van bv valeo die ook sensoren maakt voor BMW, M#rc#d#s, Toyota en VW)
Deze zijn heel goed zelf in te bouwen.
Of er achteraf originele sensoren van VW nog in zijn te bouwen weet ik helaas niet.
Ergens in het T4 deel is er wel iemand die dit heeft gedaan.

SUCCES !! :toppie

Grt Mastodont
Chevrolet Suburban 454Cui (7,4 L) Silverado 1986
Mercedes-Benz 300E W124 1986
Transporter T5 TDI 2005 (verkocht 15-12-2010)
Transporter T3 Syncro Doka 1986 - (verkocht)
Kawasaki Z1300 1981
Gebruikersavatar
Inbouwer
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 nov 2008, 17:42
Locatie: Zoetermeer

Re: PDC inbouwen achteraf

Bericht door Inbouwer »

Weaco heeft een mooie set, Magic Watch. Deze heeft DSM function en dat wil zeggen dat een trekhaak of alles wat achter een auto hangt geen invloed heeft op de PDC. Het systeem leert zichzelf in en heeft geen last van obstakels die mee rijden als u achteruit rijdt.

Weaco set is zeer betrouwbaar, niet de alle goedkoopste. Er zit een piepertje en een display in de set. Montage bij een T5 is niet zo moeilijk. De meeste tijd gaat waarschijnlijk zitten in de draad van de display naar voren te trekken. Dit is natuurlijk afhankelijk wat er allemaal achter in de T5 is gebouwd.

De set is verkrijgbaar bij de betere inbouw zaken. :wjw
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Re: PDC inbouwen achteraf

Bericht door Kobus »

Kijk eens bij John Gold Automotive?
stop the rat race
Gebruikersavatar
Gerrit354
Berichten: 366
Lid geworden op: 10 mei 2009, 16:30

Re: PDC inbouwen achteraf

Bericht door Gerrit354 »

Origineel is natuurlijk mooier en bij eventuele verkoop natuurlijk interessanter. Maar de t5 wordt nu nog gepoetst en als die dan hier voor de deur staat dan de achterbumper moet er toch af voor schade, dus dan maar eens gaan kijken.
Gebruikersavatar
Gerrit354
Berichten: 366
Lid geworden op: 10 mei 2009, 16:30

Re: PDC inbouwen achteraf

Bericht door Gerrit354 »

Inmiddels heb ik een beetje lopen zoeken en uiteindelijk meerdere dingen gevonden. Er bestaan OEM sets, echter zijn deze erg prijzig. Zo kwam ik op Kufatec en kunset. Beide bijna vergelijkbare systemen, maar een erg hoge prijs. Een andere optie is gewoon de sensoren en sturing los kopen op ebay en dan de kabels leggen.

sensoren(7H0919275c) 25 euro 4x = 100 euro
Sturing(????) 55 euro = 55 euro
Kabelsatz Zentralelektrik T5 Bus = 39 euro
Kabelsatz PDC Sensoren T5 Bus = 49 euro
Warnsummer = 7 euro
Totaal 250 euro. Omdat ik niet het nummer weet van de sturing(misschien dat iemand die ETKA/ETOS heeft dit kan uitzoeken?) heb ik daar maar een gemiddelde prijs genomen, maar dat maakt het totaal zeker niet hoger dan die 469-499 die ze vragen bij kufatec en kunset. Aan de andere kant zijn de kufatec en kunset setjes nieuw en heb je er dus garantie op. Daarnaast zit er een inbouwhandleiding bij. Ik ben er alleen nog niet uit of je nou nog bevestigingen nodig hebt, want de meeste bumpers zijn immers niet voorbereid, of dat deze erbij zitten.
Plaats reactie