Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Enorm krakende Dubbele Cabine

vragen over de T5
Plaats reactie
CCLvdB
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mei 2008, 07:49

Enorm krakende Dubbele Cabine

Bericht door CCLvdB »

Hallo allemaal,

Ik ben sinds een maand de trotse eigenaar van een verlengde Metalic Zwarte T5, ben de 2e eigenaar.

De T5 heeft een OMOS dubbele cabine die wel heel erg kraakt, is echt hinderlijk.

Heeft iemand ervaringen/tips die het probleem op kunnen lossen.

Ook ben ik beniewd of er iemand is die al eens een dubbele cabine heeft uitgebouwd en hem daarna opnieuw heeft ingebouwd, en vooral ook welke montage kit er is gebruikt ? Dit schijnt speciaal spul te zijn.

Groeten Cok
Danny
Berichten: 465
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:11
Locatie: Tussen Turnhout en Antwerpen

Re: Enorm krakende Dubbele Cabine

Bericht door Danny »

er is allicht niks gebruikt - of niet genoeg- van iso materiaal om te beletten dat de plastic tegen de binnenzijde van je auto schuurt (lees kraakt). Met de enkele cabine's mag men ook niet vergeten er rondom een stevige tape op te kleven, ik gebruikte gewoon een tape met een ietwat wollige bovenzijde, enkele laagjes eromheen waar ie de carroserie raakt en geen gepiep of gekraak...

toch eens checken aan je auto waar de plastic tegen je auto zit of daar evt rubber of dichting tussen zit...
RickyT5
Berichten: 945
Lid geworden op: 07 apr 2009, 11:29

Re: Enorm krakende Dubbele Cabine

Bericht door RickyT5 »

Zou het wat zijn om je tussenschot eruit te halen en deze rondom voorzien van Compriband? Dit tape gebruiken wij in de bouw veel (wordt al langer toegepast hoor) en zwelt op na het opgeplakt te hebben. :zwaai
Rick
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Enorm krakende Dubbele Cabine

Bericht door Guus NLB »

Toen ik in 2005 mijn T5 met OMOS kreegviel mij ook op dat-ie heel erg kraakte door het torderen van de carrosserie en dat terwijl de tussenwand slechts tegen de plafondbekleding aan kwam.
Ik heb het opgelost door vanuit de laadruimte tussen tussenwand en plafond enkele stokjes te steken van ong. één cm dik om ruimte te maken. Daarna heb ik voorzichtig die spleet vol gekit (let op dat het niet aan de andere kant op de bekleding druipt) en een dag laten uitharden.
Daarna de stokjes er uit getrokken. Tot aan de verkoop van de bus enkele weken geleden nooit meer gekraakt ! :toppie
Plaats reactie