hallo,
ik ben nieuw hier, ik wil graag een vw t5 aanschaffen maar ik zit nog de twijfelen.
wat voor ervaringen hebben jullie met een 130pk dsg automaat?
ik lees er verschillende verhalen over.
denken jullie dat ik beter zelf kan gaan schakelen of toch maar voor de automaat kiezen?
Mvg Mark
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
automaat of niet??
Re: automaat of niet??
Hoi Mark,
Ik denk dat nog niemand ervaring heeft met een 130pk DSG bak,
daar deze nog niet worden gemaakt/geleverd.
Bryan
Ik denk dat nog niemand ervaring heeft met een 130pk DSG bak,
daar deze nog niet worden gemaakt/geleverd.
Bryan
Re: automaat of niet??
Bovendien, een automaat ga je rijden uit overtuiging.
Persoonlijk vind ik het te idioot voor woorden om anno nu zelf te gaan zitten schakelen maar er zijn natuurlijk mensen onder ons die nog wat achterlopen en toch zelf willen schakelen vanuit het misplaatste idee dat dat sportiever is dan wel dat ze anders niks te doen hebben
Persoonlijk vind ik het te idioot voor woorden om anno nu zelf te gaan zitten schakelen maar er zijn natuurlijk mensen onder ons die nog wat achterlopen en toch zelf willen schakelen vanuit het misplaatste idee dat dat sportiever is dan wel dat ze anders niks te doen hebben
Re: automaat of niet??
Hallo Guus,
Er zijn ook mensen die uit financiële overtuiging geen automaat rijden, omdat ze de meerprijs niet kunnen opbrengen. Verder hangt de keuze voor een automaat natuurlijk ook af van de rijomstandigheden: als je veel moet schakelen is een automaat natuurlijk handig, maar als je lange stukken met constante snelheid rijdt, biedt een automaat geen voordelen t.o.v. een schakelbak. Wat is trouwens je gemiddelde brandstofverbruik?
Er zijn ook mensen die uit financiële overtuiging geen automaat rijden, omdat ze de meerprijs niet kunnen opbrengen. Verder hangt de keuze voor een automaat natuurlijk ook af van de rijomstandigheden: als je veel moet schakelen is een automaat natuurlijk handig, maar als je lange stukken met constante snelheid rijdt, biedt een automaat geen voordelen t.o.v. een schakelbak. Wat is trouwens je gemiddelde brandstofverbruik?
Re: automaat of niet??
Bij dat financiële deel/brandstofverbruik stond ik niet stil, heb je dus gelijk. Heb zelf makkelijk praten....
Met dat weinig schakelen ben ik het niet zo eens zelfs al rij je veel snelweg, daarbuiten en in de file kom je ook !
Mijn mening: als je je het kunt permiteren, kies dan altijd automaat
Met dat weinig schakelen ben ik het niet zo eens zelfs al rij je veel snelweg, daarbuiten en in de file kom je ook !
Mijn mening: als je je het kunt permiteren, kies dan altijd automaat
- Mastodont
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 24 apr 2008, 15:58
- Locatie: Kennemerland/Haarlem
- Contacteer:
Re: automaat of niet??
Zeker met een T5, 174Pk is een stevige beurs gewenst als je een automaat wilt rijden......Guus NLB schreef: Mijn mening: als je je het kunt permiteren, kies dan altijd automaat
Grt Mastodont
Chevrolet Suburban 454Cui (7,4 L) Silverado 1986
Mercedes-Benz 300E W124 1986
Transporter T5 TDI 2005 (verkocht 15-12-2010)
Transporter T3 Syncro Doka 1986 - (verkocht)
Kawasaki Z1300 1981
Mercedes-Benz 300E W124 1986
Transporter T5 TDI 2005 (verkocht 15-12-2010)
Transporter T3 Syncro Doka 1986 - (verkocht)
Kawasaki Z1300 1981
Re: automaat of niet??
@ Guus NLB:
ben het wel volledig met je eens. Als je het kunt permiteren zou ik ook voor een automaat gaan. Iets fijner is er niet vind ik en qua sportiviteit maakt het echt niet of je nu een handbak of automaat hebt. Voor de paardentrailer vond ik het helemaal super met een automaat, rijd zo heerlijk soepel. Alleen jammer van al die problemen bij de T5's icm automaat.
Heb zelf voor mijn bussie een BMW 528i (e39) executive automaat gehad, maar dat rijd toch echt wel heerlijk relaxed. Als je dat eenmaal gewend bent is schakelen echt wel weer een tegen valler, maar dat went gelukkig ook wel weer.
ben het wel volledig met je eens. Als je het kunt permiteren zou ik ook voor een automaat gaan. Iets fijner is er niet vind ik en qua sportiviteit maakt het echt niet of je nu een handbak of automaat hebt. Voor de paardentrailer vond ik het helemaal super met een automaat, rijd zo heerlijk soepel. Alleen jammer van al die problemen bij de T5's icm automaat.
Heb zelf voor mijn bussie een BMW 528i (e39) executive automaat gehad, maar dat rijd toch echt wel heerlijk relaxed. Als je dat eenmaal gewend bent is schakelen echt wel weer een tegen valler, maar dat went gelukkig ook wel weer.
T4 2.5TDI 88pk 1999