Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

nieuwe t5 besteld

vragen over de T5
Gebruikersavatar
Mastodont
Berichten: 601
Lid geworden op: 24 apr 2008, 15:58
Locatie: Kennemerland/Haarlem
Contacteer:

Re: nieuwe t5 besteld

Bericht door Mastodont »

Jaaa, mooie verzamelfoto van je hele wagenpark!! :winter

Grt Mastodont
Chevrolet Suburban 454Cui (7,4 L) Silverado 1986
Mercedes-Benz 300E W124 1986
Transporter T5 TDI 2005 (verkocht 15-12-2010)
Transporter T3 Syncro Doka 1986 - (verkocht)
Kawasaki Z1300 1981
RickyT5
Berichten: 945
Lid geworden op: 07 apr 2009, 11:29

Re: nieuwe t5 besteld

Bericht door RickyT5 »

FOTO FOTO FOTO FOTO FOTO!!!!!!! :bifun :bifun :bifun
Rick
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: nieuwe t5 besteld

Bericht door Donald4Motion »

Ik zei nog, pak de Fanta maar alvast uit de kast :knipoog
Gebruikersavatar
BigRuud
Berichten: 486
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:49
Locatie: Fryslan

Re: nieuwe t5 besteld

Bericht door BigRuud »

Als ik al die auto's had die Ron heeft zou het niet in mij opkomen om er dan zo'n T5 bij te kopen, of passen de golfclubs niet in de Ferrari? Of is het voor de wekelijkse boodschappen naar de markt zodat die mud aardappels er in kunnen. :ie

Ik heb mij T5 voor het werk en heb hem dus nodig daarvoor, had ik Ronnie zijn wagenpark dan zou ik die Cayenne omdopen tot werkbak.

Ook ik ben benieuwd naar de foto's, mogen wel losse foto's zijn hoor, anders moet je ze ook nog allemaal naar buiten rijden :yes
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
Gebruikersavatar
zwoegerd
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 jan 2008, 08:14

Re: nieuwe t5 besteld

Bericht door zwoegerd »

hij zal ze wel eerst allemaal willen wassen voor ze op de foto gaan, daarom duurt het zolang voor ze erop staan de foto's
Gebruikersavatar
robindekeiser
Berichten: 323
Lid geworden op: 30 mar 2008, 21:05
Locatie: Zuid-Holland

Re: nieuwe t5 besteld

Bericht door robindekeiser »

zwoegerd schreef:hij zal ze wel eerst allemaal willen wassen voor ze op de foto gaan, daarom duurt het zolang voor ze erop staan de foto's
Hij laat ze wassen, maar het mannetje wat ze normaal wast is nu met vakantie, dus het kan iets langer duren...
- Remmen is angst, gas zit rechts! -
RickyT5
Berichten: 945
Lid geworden op: 07 apr 2009, 11:29

Re: nieuwe t5 besteld

Bericht door RickyT5 »

Kan natuurlijk ook zo zijn dat die ouwe Mercedes Gullwing vooraan in de kelder staat, en dat hij die niet aan de praat krijgt. Of die vleugeldeuren gaan niet open Zou natuurlijk zomaar kunnen! :bonk

Dan kan de rest er natuurlijk ook niet uit :bifun
Rick
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: nieuwe t5 besteld

Bericht door vaniac »

Een DSG-bak is in principe geen automaat maar een geautomatiseerde handbak :toppie :toppie :toppie .
Het mechanische werkingsprincipe van een conventionele automaat is geheel anders dan dat van een DSG-bak. :nuts :nuts :nuts
In principe combineert een DSG-bak de efficiëntie van een handbak met het bedieningsgemak van een automaat. De DSG-bak heeft als voordeel dat hij geen extra brandstof kost. Het nadeel is dat hij tot nu toe nog niet zo`n grote koppels aankan als een echte automaat met koppelomvormer. Deze laatste zal waarschijnlijk ook nog iets soepeler schakelen.
mafrada
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 jan 2009, 19:54

Re: nieuwe t5 besteld

Bericht door mafrada »

BigRuud schreef:Als ik al die auto's had die Ron heeft zou het niet in mij opkomen om er dan zo'n T5 bij te kopen, of passen de golfclubs niet in de Ferrari? Of is het voor de wekelijkse boodschappen naar de markt zodat die mud aardappels er in kunnen. :ie

Ik heb mij T5 voor het werk en heb hem dus nodig daarvoor, had ik Ronnie zijn wagenpark dan zou ik die Cayenne omdopen tot werkbak.

Ook ik ben benieuwd naar de foto's, mogen wel losse foto's zijn hoor, anders moet je ze ook nog allemaal naar buiten rijden :yes
Ben ik het niet mee eens. Juist als je zoveel geld hebt dat je alle kleuren en smaken kunt kopen heb je juist ballen als je gewoon in je bus blijft rijden.
Ik ken mensen die hun touareg hebben ingeruild voor een bus.
Heb voor onze vakantie een proefrit gemaakt met een volvo XC90 Sport ............ mooie auto, ander uitstraling dan onze bus...... maar.....
mijn Caravelle 174pk lang tiptronic rijd zeker zo lekker, rijd zeker zo snel en ...........heeel veeeel meer ruimte en dan ook de wegenbelasting van 39 ipv (ongeveer) 175 per maand maakt een hoop goed. Heb dus liever de bijtelling van 80000 euro over mijn bus dan van een volvo.
Een bus rij je voor jezelf, je zaak, je gezin... een andere soort auto voor je ego
Laatst gewijzigd door mafrada op 09 aug 2009, 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
BigRuud
Berichten: 486
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:49
Locatie: Fryslan

Re: nieuwe t5 besteld

Bericht door BigRuud »

Ja een bus is heel makkelijk, en ja de T5 rijd zeker goed, maarrrrrrr het blijft een bus. Ik heb zelf ook een 174 pk met wat toeters en bellen en hij rijd voor een bus zeker goed. Maar als ik mijn BMW rijd weet ik wel waar ik liever in rijd. Daar kan mijn T5 niet aan tippen, ook niet met een 3 liter v6, het blijft een overhellende bak met de stroomlijn van een blokkendoos. Ik wil de T5 niet af kraken want het blijft in mijn ogen de mooiste bus, maar het blijft een bus.

Ik heb trouwens nog meer auto's,motors en een boot en een camper maar zal hier niet teveel over pochen anders moet ik straks al mijn offertes en foto's hier ook nog plaatsen :yes :yes ben ik nog een grotere patser dan Ron :bifun :bifun

:wjw :wjw :wjw :wjw :wjw :wjw
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: nieuwe t5 besteld

Bericht door Guus NLB »

Ronconnie, dat is die vent die we laatst allemaal uitgezwaaid :zwaai hebben omdat-ie zo vriendelijk deed tegen andere wjw-ers dat ze slechts een "transportertje" hadden en hij ook véél beter kon rijden dan wij enz, enz.
Dat is die kerel die met een afgeplakte nummerplaat continu 200 rijdt door Frankrijk, misschien met dubieuze lading ?
Hij had z'n Multivan ingeruild op een Cayenne GTS die hij dan stoer KJN noemt. We kennen dat soort lui toch allemaal wel ? Lees z'n oude topics er nog maar eens op na. Horen hier niet thuis vind ik en ik denk velen met mij.

Ik vind: of verwijderen door moderator of met z'n allen doodzwijgen, geen reacties op z'n topics.

Ik rijd zelf geen T5 meer maar heb er nog steeds gezonde belangstelling voor, heb veel plezier in dit forum en kijk op niemands auto neer, of-ie nou een ouwe T4 of de nieuwste T5 heeft :yingyang
SanderS
Berichten: 99
Lid geworden op: 12 nov 2008, 15:06

Re: nieuwe t5 besteld

Bericht door SanderS »

BigRuud schreef:Als ik al die auto's had die Ron heeft zou het niet in mij opkomen om er dan zo'n T5 bij te kopen, of passen de golfclubs niet in de Ferrari? Of is het voor de wekelijkse boodschappen naar de markt zodat die mud aardappels er in kunnen. :ie

Ik heb mij T5 voor het werk en heb hem dus nodig daarvoor, had ik Ronnie zijn wagenpark dan zou ik die Cayenne omdopen tot werkbak.

Ook ik ben benieuwd naar de foto's, mogen wel losse foto's zijn hoor, anders moet je ze ook nog allemaal naar buiten rijden :yes
Dat zou ik niet te hard zeggen :knipoog. Ik kocht mijn T5 Multivan van een handelaar uit Brasschaat. Deze kocht alle 'inruil' bij de lokale Jaguar dealer. Onze T5 was van een man geweest, die hem als derde auto had, puur voor de vakanties :yes. Vandaar dat er in 3 jaar tijd slechts 40k op de teller stond, en de auto was voorzien van vrijwel alle opties.
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: nieuwe t5 besteld

Bericht door Donald4Motion »

Guus NLB schreef:Ronconnie, dat is die vent die we laatst allemaal uitgezwaaid :zwaai hebben omdat-ie zo vriendelijk deed tegen andere wjw-ers dat ze slechts een "transportertje" hadden en hij ook véél beter kon rijden dan wij enz, enz.
Dat is die kerel die met een afgeplakte nummerplaat continu 200 rijdt door Frankrijk, misschien met dubieuze lading ?
Hij had z'n Multivan ingeruild op een Cayenne GTS die hij dan stoer KJN noemt. We kennen dat soort lui toch allemaal wel ? Lees z'n oude topics er nog maar eens op na. Horen hier niet thuis vind ik en ik denk velen met mij.

Ik vind: of verwijderen door moderator of met z'n allen doodzwijgen, geen reacties op z'n topics.
Ik blijf gewoon zwaaien :zwaai
Gebruikersavatar
Schildertje
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 mei 2007, 18:21
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: nieuwe t5 besteld

Bericht door Schildertje »

Broodje Aap dit verhaal zeg. MY2010 kan in Duitsland pas vanaf midden september besteld worden, de eerste leveringen worden pas in de loop van oktober verwacht... O ja, de prijzen zijn zelfs in Duitsland nog niet bekend :bifun


Zeitgleich mit dem Messeauftritt auf der IAA Mitte September startet auch der Vorverkauf, wobei die beiden anderen Karosserievarianten Caravelle und Transporter ebenfalls geordert werden können. Die Auslieferung beginnt im Oktober. Die Preise für die neue Generation des T5 sind bislang noch nicht bekannt.

Bron:
http://www.focus.de/auto/neuheiten/van/ ... 27579.html
T5 130 pk TDI "60" Edition tiptronic full-options. JD-Engineering chiptuning, 18 inch Rial, Multivan koplampen en achterlichten, JVC NX7000 met afneembaar front !
Gebruikersavatar
atlantik
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 aug 2009, 22:09

Re: nieuwe t5 besteld

Bericht door atlantik »

Hallo, prijzen zijn al wel bekend sinds een paar dagen, maar alleen in Duitsland. De volgende link even volgen: configurator
Deze link doet het trouwens niet altijd.
Oja, nog niet alle prijzen staan erbij. Voor diegene die niet zo goed zijn in duits: kastenwagen is een gesloten bestel.
Plaats reactie