Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Nieuwe voorbumper

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Freestyle
Berichten: 107
Lid geworden op: 10 feb 2009, 21:55
Locatie: Den Haag

Nieuwe voorbumper

Bericht door Freestyle »

Helaas hebben we tijdens de vakantie de camper iets te hard tegen een authentiek frans muurtje gezet met als gevolg flinke krassen in de bumper en ook een beetje verbogen. Daar moet dus een nieuwe op. Dus ik naar de vw schade service vragen wa kos da nou? 1000 euro!!!! dat vind ik wel erg veel geld, dus even een beetje marktonderzoek gedaan:
nieuwe bumper bij de dealer: eur. 440,-
nieuwe bumper op internent (namaak denk ik dan): Eur. 80,-
laten spuiten: +/- EUR. 200,-

Nou begin ik me wel af te vragen waarom het prijsverschil tussen de bumper bij de dealer en op internet zo groot is. Toch misschien wat kwaltiteit verschil / ander materiaal? Wie weet hier iets van af? Als de kwaliteit minder is ga ik denk ik toch maar diep in de buidel tasten voor een origineel.

Dan het spuiten, ik heb op internet een bedrijfje gevonden die het voor onder de 200 euro kan maar ik weet niet of het wat is. Kent er iemand nog een goede spuiter voor een redelijke prijs in de omg. Den Haag?

Monteren kan ik denk ik zelf wel. maar waar moet ik op letten? moet ik eigenlijk nieuwe houdertjes voor mijn mistlampen kopen of kan ik de oude overzetten?

P.S. iemand nog interesse in een schadebumpertje? :knipoog
VW California Freestyle 2003 - 2.5TDI 150pk
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Nieuwe voorbumper

Bericht door Roger B. (11)61 »

je kunt ook een onbeschadigd exemplaar zoeken op een sloperij, dan ben je ook stukken goedkoper uit dan nieuw en toch origineel, spuiten moet je toch
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Nieuwe voorbumper

Bericht door Multivan Generation »

houdertjes voor de mistlampen nieuw kopen bij de dealer is mijn advies..

http://multivan.web-log.nl/multivan/200 ... _plaa.html

Dit kan een zeer nuttig artikel voor je zijn... :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Freestyle
Berichten: 107
Lid geworden op: 10 feb 2009, 21:55
Locatie: Den Haag

Re: Nieuwe voorbumper

Bericht door Freestyle »

Bedankt voor de link. Ik zal het artikel nog eens goed doorlezen als ik ga monteren. Maar ik vraag me nog steeds af of er iemand ervaring heeft met een namaak bumper vwb de kwaliteit gezien het prijsverschil zo groot is.

tips voor het spuiten blijven ook nog steeds welkom :toppie
VW California Freestyle 2003 - 2.5TDI 150pk
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Nieuwe voorbumper

Bericht door Multivan Generation »

De kosten bij de dealer betrekken zich ook op een bumper in de primer denk ik,
en die zijn wat duurder, maar hebben minder voorwerk nodig voor het op kleur spuiten..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Freestyle
Berichten: 107
Lid geworden op: 10 feb 2009, 21:55
Locatie: Den Haag

Re: Nieuwe voorbumper

Bericht door Freestyle »

Klopt dat die bij de dealer in de primer staat maarrrr... ik denk niet dat dat het prijsverschil verklaard. nl. bij artaparts.nl (heb ik uit een ander topic) is de bumper ook in de primer te krijgen voor 80 euro :nuts
VW California Freestyle 2003 - 2.5TDI 150pk
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Nieuwe voorbumper

Bericht door Multivan Generation »

Dat risico kun je nemen.
Ik zou zelf denk ik, voor een gebruikte bumper die origineel in de kleur staat gaan.
Passing is dan zeker weten 100%.
En dan een bumper zonder mistlampen zoeken,
dan weet je zeker dat de lipjes voor de houders van de mistlampen nog goed zijn..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie