Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

sensor electrische schuifdeur

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dickydick
Berichten: 82
Lid geworden op: 08 jun 2007, 00:03

sensor electrische schuifdeur

Bericht door dickydick »

Hallo wjw-ers,

heb nu na twee jaar zorgeloos rijplezier een schuifdeur die af en toe niet electrisch dicht wil. het lampje op het dashboard knippert. en onder het rijden gaat het soms ook uit zoals het hoort. ik heb het idee dat een sensor geen goed signaal of contact maakt. is er iemand die weet waar de sensors voor de schuifdeur zitten zodat ik eerst zelf op onderzoek uit kan gaan voordat ik mijn bus weer een week kwijt ben. heb niet zo'n goede ervaring met de garage helaas. het gaat om een multivan highline TDI uit 2007.
alvast bedankt voor jullie reacties

groeten uit Den Haag
T5 Multivan Highline 128kw TDI
herman94
Berichten: 90
Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:16
Locatie: eindhoven

Re: sensor electrische schuifdeur

Bericht door herman94 »

hoi
heb het bij mij ook ,wat werkt bij mij is even goed op de voorkant (kopse kant) klink zijde over heel de lengte dus van boven naar beneden of anders om het rubber masseren van schuifdeur, er zitten namelijk sensors in voor als je tussen de deur staat en hij gaat dicht je er niet tussen komt. die sensors blijven vaak plakken. en als dat niet helpt de 2 de accu onder de bestuurdersstoel even los gooien dan reset je de comfortkast ,en dan is het bij mij altijd opgelost .
herman 94 mv highline 2004
Gebruikersavatar
dickydick
Berichten: 82
Lid geworden op: 08 jun 2007, 00:03

Re: sensor electrische schuifdeur

Bericht door dickydick »

Goedemorgen Herman94,

Dank voor deze snelle reactie. Ga dit straks in mijn pauze even proberen. Heb alleen geen tweede accu onder bijrijders stoel. weg bezuinigd volgens de garage. lekker makkelijk he? maar ga eerst de rubbers eens masseren.
Nogmaals dank.


Werkt weer perfekt na het masseren van de rubber strip. SUPER TIP. bedankt :toppie :klappen
Laatst gewijzigd door dickydick op 29 sep 2009, 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.
T5 Multivan Highline 128kw TDI
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: sensor electrische schuifdeur

Bericht door Donald4Motion »

Ik heb zo heel af en toe dat de deur weer terug open gaat, alsof er iets tussen zit.
Dan spelletje speel ik dan gewoon mee door het handvat weer ' uit' te trekken. Dat win ik dan wel na iets van 3 keer :knipoog

En soms wil je h'm open trekken maar dan wil die niet automatisch gaan :bonk en da's dan zwaar hoor, om h'm met de hand open te trekken :winter
Plaats reactie