Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

begrenser

vragen over de T4
daimen
Berichten: 558
Lid geworden op: 06 nov 2007, 09:03
Locatie: noorwegen

Re: begrenser

Bericht door daimen »

Berrie en Rene schreef:Hoe is het met je lmm?
Indie die "versleten is"dan gaat ie ook niet harder dan 120-130km/h

René
deze is eruit vervangen door een diode rijd wel beter lmm verbrande telkens tot 2 keer toe ik weet het niet meer :ie
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: begrenser

Bericht door René »

Dan toch even een logje maken van de velden 03, 08, en 11

René
Gebruikersavatar
HarryF
Berichten: 100
Lid geworden op: 25 nov 2008, 15:46
Locatie: Enschede

Re: begrenser

Bericht door HarryF »

De verschijnselen kunnen ook wijzen op een dichte katalisator :politie . Heeft er ooit iets gerammeld bij/in de uitlaat??
Bij mijn bus begon het met rammelen en vervolgens zat de inhoud van de "kat" dwars voor de uitlaat.
Ook 120 km/hr en dit werd niet echt snel bereikt. Er zijn hierover eerder topics geweest.
Suc6 :wjw
HarryF
Houdt h'm tussen de lijntjes...met de gepoetste kant boven!!
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: begrenser

Bericht door Multivan Generation »

toen ik met de bus van Ronald gereden heb,
was alleen in het toerengebied rond de 3000 rpm er een dip.
Onderin trok de bus gewoon goed...

Als de uitlaat verstopt zou zitten, dan is dat over het gehele toerengebied te merken..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Duveltje-77
Berichten: 444
Lid geworden op: 06 nov 2008, 20:28
Locatie: Oostwold

Re: begrenser

Bericht door Duveltje-77 »

goeiedag eem bij mij geeft hij 255 in de meetblokken van vagcom
welke weet ik niet meer maar ga naar 000 go en je ziet welke er verandert
mvg ronald
Autocrossteam Oldambt T4 verlaagd vvt tuning met eps sound
Gebruikersavatar
Rotor
Berichten: 721
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Kampen

Re: begrenser

Bericht door Rotor »

Als de uitlaat verstopt zou zijn, merk je dat het meeste bij hoge toeren, omdat hij bij lage toeren niet zoveel uitlaatgas produceert toch????
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: begrenser

Bericht door René »

255 is niet goed, dan staat ie heel verkeerd. Is 2e getal wat je moet hebben, maar is ook brandstof temperatuur gerelateerd!!

In meetblok engine zet je in de eerste rij het getal 00 en drukt op go.
klik nu (links onderaan) op Switch to Basic Settings en er verschijnt rechts in de hoek van het grijze VAG-COM scherm de knop TDI-Timing. (gloeispiraal gaat knipperen icm luide piep, geen nood, hoort zo, maar GEEN gasgeven)
klik nu in het TDI-Timing venster en in de rechter onderhoek op het juiste motorcode en je hebt een goed beeld van het inspuittijdstip.

René
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: begrenser

Bericht door sgsdebruijn »

Berrie en Rene schreef:255 is niet goed, dan staat ie heel verkeerd. Is 2e getal wat je moet hebben, maar is ook brandstof temperatuur gerelateerd!!

In meetblok engine zet je in de eerste rij het getal 00 en drukt op go.
klik nu (links onderaan) op Switch to Basic Settings en er verschijnt rechts in de hoek van het grijze VAG-COM scherm de knop TDI-Timing. (gloeispiraal gaat knipperen icm luide piep, geen nood, hoort zo, maar GEEN gasgeven)
klik nu in het TDI-Timing venster en in de rechter onderhoek op het juiste motorcode en je hebt een goed beeld van het inspuittijdstip.

René
En de motor moet op temp zijn!
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: begrenser

Bericht door Roger B. (11)61 »

Berrie en Rene schreef:2
In meetblok engine zet je in de eerste rij het getal 00 en drukt op go.
klik nu (links onderaan) op Switch to Basic Settings en er verschijnt rechts in de hoek van het grijze VAG-COM scherm de knop TDI-Timing. (gloeispiraal gaat knipperen icm luide piep, geen nood, hoort zo, maar GEEN gasgeven)
klik nu in het TDI-Timing venster en in de rechter onderhoek op het juiste motorcode en je hebt een goed beeld van het inspuittijdstip.

René
Bij mijn VAG-com werkt dat dus niet, ik moet in het beginscherm rechts van het midden 04-basic settings kiezen, dan meetblok 00 en go, en dan staat rechts onder een knopje TDI-timing daar op drukken, dan GEEN PIEP bij mij maar wel knipperend gloeilampje en verder hetzelfde
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: begrenser

Bericht door bartt4 »

Roger B. schreef:
Berrie en Rene schreef:2
In meetblok engine zet je in de eerste rij het getal 00 en drukt op go.
klik nu (links onderaan) op Switch to Basic Settings en er verschijnt rechts in de hoek van het grijze VAG-COM scherm de knop TDI-Timing. (gloeispiraal gaat knipperen icm luide piep, geen nood, hoort zo, maar GEEN gasgeven)
klik nu in het TDI-Timing venster en in de rechter onderhoek op het juiste motorcode en je hebt een goed beeld van het inspuittijdstip.

René
Bij mijn VAG-com werkt dat dus niet, ik moet in het beginscherm rechts van het midden 04-basic settings kiezen, dan meetblok 00 en go, en dan staat rechts onder een knopje TDI-timing daar op drukken, dan GEEN PIEP bij mij maar wel knipperend gloeilampje en verder hetzelfde
Heb jij tenminste een bus die nie piept of kraakt :bifun :bifun :bifun :bifun :zwaai :yes :lach :T44EVER :T44EVER
RUBBEREXPRESS
Plaats reactie