Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
airco inbouwen op een vw t5
airco inbouwen op een vw t5
Wie heeft ervaring met een airco inbouwen in een vw t5.
In principe ,hebben wij alle onderdelen en kabelbomen.
Dus welke weetjeweller heeft info of heeft zelf dit al eens gedaan.
Gr Dennis amc zwolle
In principe ,hebben wij alle onderdelen en kabelbomen.
Dus welke weetjeweller heeft info of heeft zelf dit al eens gedaan.
Gr Dennis amc zwolle
Re: airco inbouwen op een vw t5
Ik kan je niet helpen vrees ik, maar ik zou het wel graag laten doen op de mijne.
Re: airco inbouwen op een vw t5
Vroegûh hadden we een sponsor hier, die het als bedrijfs activiteit deed. Evt heb ik wel een telefoonnummer voor je. Mail me daar maar even voor.
Bij vlagen ben ik geniaal. Vaak is het echter windstil...
Re: airco inbouwen op een vw t5
Als je de orginele VW-onderdelen gebruikt, moet het inbouwen geen probleem zijn. Het elektronisch gedeelte wordt via het canbussysteem van de comfortmodule geregeld. Dit moet softwarematig worden geactiveerd en ingesteld. Ik zou zelf eerder zoeken naar een andere T5 die wel al airco heeft.
Re: airco inbouwen op een vw t5
ik heb mijn t5 bij co borst gekocht in heerhugowaard en door hun laten inbouwen,ik wil wel vragen voor je ?
gr bas 297 200
gr bas 297 200
ben der weer , ..........was rustig zeker zonder mij ? gr bas
Re: airco inbouwen op een vw t5
Bas,
Je mag altijd eens vragen wat zo'n airco + inbouw kost.
Alvast bedankt !
Ik heb een T5 van 2008, 130 PK, Transporter korte wielbasis met tussenschot.
Je mag altijd eens vragen wat zo'n airco + inbouw kost.
Alvast bedankt !
Ik heb een T5 van 2008, 130 PK, Transporter korte wielbasis met tussenschot.
Re: airco inbouwen op een vw t5
Onze monteur is er mee bezig,kabels kabels en nog eens kabels.
Het lukt wel maar wat een werk,zetten binnen kort wel foto"s op weeetjewel.
Alvast bedankt voor alle reacties en info.
Gr Dennis
Het lukt wel maar wat een werk,zetten binnen kort wel foto"s op weeetjewel.
Alvast bedankt voor alle reacties en info.
Gr Dennis
- Christoffel
- Berichten: 422
- Lid geworden op: 07 mei 2007, 20:47
- Locatie: Barneveld
Re: airco inbouwen op een vw t5
Hoi,
Had dit onderwerp niet gezien, maar ik heb mijn eerste airco in een T5 met AXD motor gebouwd.
1 advies, laat de originele kabelboom in het voertuig zitten.
Ik heb zelf een kabelboom gemaakt voor de airco en deze op de bestaande bedrading aangesloten.
Wat moet aangesloten cq veranderd woorden: 2 canbus draden naar de rechter deurmodule stekker op a-stijl
div draden van originele stekker op andere positie zetten
2 originele draden uit stekker halen, 1 vervalt en 1 wordt hergebruikt voor voeding hogedruk sensor.
3 draden trekken naar motorruimte, 1 voeding compressor, 1 voeding hogedruksensor, 1 signaaldraad hogedruksensor.
Massa compressor en hogedruksensor op massapunt onder rechter koplamp.
2 draadjes naar temperatuursensor aangezogen lucht in kachelhuis
Bij sommige voertuigen is er ook een sensor G454 ofwel koudemiddel temperatuursensor aanwezig, deze kan komen te vervallen, zonder dat er storingen ontstaan.
Kachelhuis compleet vervangen, echter originele bestaande kabelboom kan weer aangesloten worden op de ventilatormotor, omschakelklep recilculatie en voorschakelweerstand.
Temperatuursensor uitstroomlucht kachelhuis moeten 2 draden getrokken worden naar de originele stekker op de regelunit kachelbediening.
Gat in schutboard zagen, eventueel stuurpomp vervangen voor 1 met uitgaand tandwiel.
Airco pomp met pompconsole monteren met gates koppeling.
Leidingen leggen langs luchtfilterhuis.
Voorbumper demonteren om airco condensor te kunnen monteren.
Vervolgens moet het motorregelapparaat nog gecodeerd worden, als je een voertuig het met 1 koelventilator en handgeschakeld met VOI zonder airco is de codering 32.
Wil je nu de airco coderen zou de codering 72 moeten worden, echter bij de oude serie is het niet mogelijk om de airco te activeren met 1 koelvan, dus codering 72 pakt hij niet.
Je moet nu 1072 als codering gebruiken, dit is voor voertuigen met 2 koelventilatoren. Echter zal er nu een continue storing in het motorregelapparaat blijven dat koelvan 2 onderbroken is.
Alles werkt wel gewoon. Wil je dit niet dan zul je twee koelventilatoren moeten monteren en een ander regelapparaat voor de koelven, op linker balk vooraan.
Bij de latere motorregelapparaten kun je wel airco met 1 koelvan coderen en zul je dit probleem dan ook niet hebben.
Een hoop tekst, maar ik hoop dat het wat duidelijk geeft.
Chris
Had dit onderwerp niet gezien, maar ik heb mijn eerste airco in een T5 met AXD motor gebouwd.
1 advies, laat de originele kabelboom in het voertuig zitten.
Ik heb zelf een kabelboom gemaakt voor de airco en deze op de bestaande bedrading aangesloten.
Wat moet aangesloten cq veranderd woorden: 2 canbus draden naar de rechter deurmodule stekker op a-stijl
div draden van originele stekker op andere positie zetten
2 originele draden uit stekker halen, 1 vervalt en 1 wordt hergebruikt voor voeding hogedruk sensor.
3 draden trekken naar motorruimte, 1 voeding compressor, 1 voeding hogedruksensor, 1 signaaldraad hogedruksensor.
Massa compressor en hogedruksensor op massapunt onder rechter koplamp.
2 draadjes naar temperatuursensor aangezogen lucht in kachelhuis
Bij sommige voertuigen is er ook een sensor G454 ofwel koudemiddel temperatuursensor aanwezig, deze kan komen te vervallen, zonder dat er storingen ontstaan.
Kachelhuis compleet vervangen, echter originele bestaande kabelboom kan weer aangesloten worden op de ventilatormotor, omschakelklep recilculatie en voorschakelweerstand.
Temperatuursensor uitstroomlucht kachelhuis moeten 2 draden getrokken worden naar de originele stekker op de regelunit kachelbediening.
Gat in schutboard zagen, eventueel stuurpomp vervangen voor 1 met uitgaand tandwiel.
Airco pomp met pompconsole monteren met gates koppeling.
Leidingen leggen langs luchtfilterhuis.
Voorbumper demonteren om airco condensor te kunnen monteren.
Vervolgens moet het motorregelapparaat nog gecodeerd worden, als je een voertuig het met 1 koelventilator en handgeschakeld met VOI zonder airco is de codering 32.
Wil je nu de airco coderen zou de codering 72 moeten worden, echter bij de oude serie is het niet mogelijk om de airco te activeren met 1 koelvan, dus codering 72 pakt hij niet.
Je moet nu 1072 als codering gebruiken, dit is voor voertuigen met 2 koelventilatoren. Echter zal er nu een continue storing in het motorregelapparaat blijven dat koelvan 2 onderbroken is.
Alles werkt wel gewoon. Wil je dit niet dan zul je twee koelventilatoren moeten monteren en een ander regelapparaat voor de koelven, op linker balk vooraan.
Bij de latere motorregelapparaten kun je wel airco met 1 koelvan coderen en zul je dit probleem dan ook niet hebben.
Een hoop tekst, maar ik hoop dat het wat duidelijk geeft.
Chris
Re: airco inbouwen op een vw t5
Voor mij is het in elk geval duidelijk dat ik er *nooit* zelf aan begin !Christoffel schreef: Een hoop tekst, maar ik hoop dat het wat duidelijk geeft.