Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

10 breed op 18" ET40

vragen over de T4
Gebruikersavatar
jurgendocx
Berichten: 113
Lid geworden op: 31 jan 2007, 08:39
Locatie: mechelen

Bericht door jurgendocx »

ga ik doen en zal er eens een paar fotootjes van trekken en op wjw zetten voor jullie mening :knipoog
mariomiranda814
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 mar 2007, 18:56
Locatie: Zeeland

Bericht door mariomiranda814 »

heb voor 8.5jx18 achter 10jx18 geen problemen met aanlopen
Blue Tonic
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Bericht door Harry 341 »

Mario,jij bent toch uitgebouwd?(ik bedoel de auto hoor)
:bifun :bifun
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
jurgendocx
Berichten: 113
Lid geworden op: 31 jan 2007, 08:39
Locatie: mechelen

Bericht door jurgendocx »

mariomiranda814 schreef:heb voor 8.5jx18 achter 10jx18 geen problemen met aanlopen
en zijn u velgen ook met ET waarde40 gelijk de mijn en of zijn u wielbogen uitgerold of dergelijke. :lach
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

@ Jurgen,
vraag eens aan Pascal 141, die woont bij u in de buurt en kan je zeer zeer veel vertellen over de t4 en alle randzaken waar je nu aan denkt... :lach
Ik dacht een km of 15 (Beervelde)..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Bericht door Pascal-141 »

Multivan Generation schreef:@ Jurgen,
vraag eens aan Pascal 141, die woont bij u in de buurt en kan je zeer zeer veel vertellen over de t4 en alle randzaken waar je nu aan denkt... :lach
Ik dacht een km of 15 (Beervelde)..
Niet Beervelde , maar Beerzel . :lach
En inderdaad , da's dicht in de buurt van Mechelen .
Gebruikersavatar
jurgendocx
Berichten: 113
Lid geworden op: 31 jan 2007, 08:39
Locatie: mechelen

Bericht door jurgendocx »

beste , weet jij of ik problemen er mee ga hebben met wielen van 10duim breed en 18" groot :bonk
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Bericht door Pascal-141 »

Met originele wielkasten zal het wel lukken , indien niet verlaagd en indien je er geen zware lading gaat inleggen .
Is je T4 toch verlaagd , en zal hij af en toe wel dieper inveren , dan kun je het vergeten.
Met wielkastverbreders of een complete uitbouwkit zal het wel lukken (mits ook de wielkasten uit te slijpen )
En de spie voor de schuifdeurrail zal je ook moeten hebben.

Het is allemaal best te doen , maar het hangt er vanaf hoeveel werk je er voor over hebt ,hé :lach

Ik heb 8x17" velgen, ET35 met 235/45/17 banden , en met verlaging van 6a7cm komen de achterste banden tegen de wielranden bij drempels , het is miniem maar toch ...
Met een verlaging van 4 cm geen probleem.
Met een 10" brede velg , zul je wat meer aanpaswerk hebben ...

Ik ben nu bezig met een projectje , waar we 9x16" velgen (ook nog eens met spoorverbreders erbij) op een verlaagde T4 gaan monteren met getrokken banden , ik heb de velgen 4 weken geleden besteld , hopelijk heb ik ze deze week . Ben benieuwd wat dat gaat geven ...
Gebruikersavatar
jurgendocx
Berichten: 113
Lid geworden op: 31 jan 2007, 08:39
Locatie: mechelen

Bericht door jurgendocx »

werk is geen probleem ik heb ook mijn gerief thuis een brug en dergelijke. ik wil ook met getrokken banden zo wat duitse look weet je iemand die de kassen kan uitrollen dat zou mss genoeg zijn :knipoog
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Bericht door Pascal-141 »

jurgendocx schreef:weet je iemand die de kassen kan uitrollen dat zou mss genoeg zijn :knipoog
Dat gaat niet lukken bij een T4 ...
Het rolapparaat gaat eerder plooien dan je wielranden :lach
De wielbogen van de T4 zijn zodanig sterk gemaakt , dat omrollen met het doorsnee rolapparaat meestal niet lukt. Dit komt omdat 2of3 geplooide platen bij elkaar komen in de wielboog. Je zal hoogstwaarschijnlijk de slijpmachine moeten boven halen om ze te kunnen verbreden...
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

@Jurgen,
misschien kun je eens afspreken met Pascal :knipoog
Dat gaat veel vlugger als heen en weer schrijven via een forum :knipoog
En zoals ik al schreef, Pascal kan je veel meer vertellen, en heeft ook de ervaring met de Belgische keuringsstations etc... :toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Bericht door Pascal-141 »

jurgendocx schreef:werk is geen probleem ik heb ook mijn gerief thuis een brug en dergelijke. ik wil ook met getrokken banden zo wat duitse look
Als je wil zien hoe je best de wielranden kan verbreden bij de T4 , neem dan eens een kijkje op mijn vriend zijn website : http://www.michaelsplace.be , en klik dan door tot op "making of the bus" ,daar staan enkele detailfoto's over het verbreden ... :knipoog
Gebruikersavatar
francisco
Berichten: 819
Lid geworden op: 14 jan 2007, 19:59
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Bericht door francisco »

@ jurgendocx

suc6 met je nieuwe velgen, we willen zeker foto's. en je lampen bevallen goed, heb nieuwe H1 en H7 van Philips in zitten weren eigelijkg te duur maar mega goed licht,

deze zomer naar de spuiter en dan krijg je het totaal resoltaat.

grt frank
Plaats reactie