Transporter 3.2, bestaat die wel? volgens mij alleen MVDamy schreef:Mijn 174 PK T5 (en we hebben er 3) is nu 10 maanden oud, alhoewel ik voor het eerst wat minder tevreden ben (mijn vorige T5 134PK was gevoelsmatig net zo snel en minder "bijgeluiden" c.q. "stromingsgeluiden"
wacht ik nog 3 jaar met inruilen, de leer van het verleden is dat er bij "nieuwe modellen" c.q. motoren nog wel eens wat kinderziektes zijn en na een jaar of 2 komen er vaak ook meer en leukere optie's vrij of bij....
En een 4 cilinder doet mij gevoelsmatig een stap terug...maar ik heb nog niets gereden en rederneer dan ook gevoelsmatig!
Wilde eigenlijk na deze overstappen op een V6 Benzine maar is die optie er nog (omdat de R32 bij VW ook komt te vervallen......)
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
(Rij)verschillen nieuwe Transporter
- robindekeiser
- Berichten: 323
- Lid geworden op: 30 mar 2008, 21:05
- Locatie: Zuid-Holland
Re: (Rij)verschillen nieuwe Transporter
- Remmen is angst, gas zit rechts! -
Re: (Rij)verschillen nieuwe Transporter
Als het goed is , is deze helaas komen te vervallen wegens miljeu en het aandeel was nog maar een kleine 2%.
Neemt de bus!
Re: (Rij)verschillen nieuwe Transporter
appie schreef:Als het goed is , is deze helaas komen te vervallen wegens miljeu en het aandeel was nog maar een kleine 2%.
Dat maakte het juist zo leuk.....eens wat anders rijden dan de massa
![nuts :nuts](./images/smilies/nuts.gif)
Maar lees vandaag dat VW definitief stopt met de R32 dus ook de motor die daaraan hangt 3.2 V6...(de geruchten waren er al een tijdje)
Tis zeer spijtig maar ik denk dat de tijd van dikke motoren voorlopig voorbij is...
Een 5-pitter T5 wordt straks een leuke waarde vaste bus....
![neutral :ie](./images/smilies/ie.gif)
Re: (Rij)verschillen nieuwe Transporter
@Painter:
Nee, ik ben er nog (lang) niet geweest maar zal er tzt zeker eens een afspraak maken voor een Multivan 180/DSG/4motion.
Nu bevalt mijn sublieme iX55 nog vééél te goed.
Nogmaals, ik mis maar één ding: de enorme laadruimte.
Die ruimte is uiteraard de reden om een Transporter te kiezen.
Overigens kun je bij Autogids.be een test vinden tussen een Porsche Cayenne diesel en een Hyundai iX55. De Porsche verliest....![fun :jump](./images/smilies/jumpie.gif)
Nee, ik ben er nog (lang) niet geweest maar zal er tzt zeker eens een afspraak maken voor een Multivan 180/DSG/4motion.
![fun :gekte](./images/smilies/gekte.gif)
Nu bevalt mijn sublieme iX55 nog vééél te goed.
Nogmaals, ik mis maar één ding: de enorme laadruimte.
Die ruimte is uiteraard de reden om een Transporter te kiezen.
Overigens kun je bij Autogids.be een test vinden tussen een Porsche Cayenne diesel en een Hyundai iX55. De Porsche verliest....
![fun :jump](./images/smilies/jumpie.gif)
- Jeroen T5 204
- Berichten: 3455
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
- Locatie: Vroomshoop (VCDS)
- Contacteer:
Re: (Rij)verschillen nieuwe Transporter
Alles in de auto wereld draait maar om het milieu en de vliegtuigen blijven maar vliegen. Straks moeten we de bus zelf nog voortbewegen. ![fun :muur](./images/smilies/muur.gif)
![fun :muur](./images/smilies/muur.gif)
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Re: (Rij)verschillen nieuwe Transporter
Toch liever een europeaan......en trouwens de motor in een Cayenne Diesel is niet van Porsche zelf.....Guus NLB schreef:@Painter:
Overigens kun je bij Autogids.be een test vinden tussen een Porsche Cayenne diesel en een Hyundai iX55. De Porsche verliest....
![nuts :nuts](./images/smilies/nuts.gif)
Re: (Rij)verschillen nieuwe Transporter
Tja, Damy, ik ben niet gevoelig voor image.
Heb dus gekozen voor véél meer luxe, langere garantie, misschien zelfs grotere bedrijfszekerheid voor minder geld.
Dit vergeleken met VW Touareg, BMW X5 en Porsche Cayenne alle met 3.0 V6 diesel automaat.
Kom niet aan met afwerking enz. als je de auto niet gezien hebt want daar is géén van bovengenoemde auto's beter in.
Blijft dus over het (vermeende) image waarbij je je kunt afvragen of het kopen van een "premium" Duitser nou wel een verstandiger image aan de berijder verleent....
Heb dus gekozen voor véél meer luxe, langere garantie, misschien zelfs grotere bedrijfszekerheid voor minder geld.
Dit vergeleken met VW Touareg, BMW X5 en Porsche Cayenne alle met 3.0 V6 diesel automaat.
Kom niet aan met afwerking enz. als je de auto niet gezien hebt want daar is géén van bovengenoemde auto's beter in.
Blijft dus over het (vermeende) image waarbij je je kunt afvragen of het kopen van een "premium" Duitser nou wel een verstandiger image aan de berijder verleent....
Re: (Rij)verschillen nieuwe Transporter
Gisteren in een 102 pk gereden.
motor is echt wel een stuk stiller.
Auto is lekker vlot en zit zo aan de 100 km zonder dat je er erg in hebt.
Ik vind de auto ook iets anders sturen dan de oude t5
Gelijk een offerte gevraagd voor een 180 pk dsg met alle toeters en bellen. De oude t5 is nu vijf jaar oud.
Nu kan ik thuiskomen zonder dat de familie aan het begin van de straat mij al hoort aankomen.
Wordt vervolgd.
motor is echt wel een stuk stiller.
Auto is lekker vlot en zit zo aan de 100 km zonder dat je er erg in hebt.
Ik vind de auto ook iets anders sturen dan de oude t5
Gelijk een offerte gevraagd voor een 180 pk dsg met alle toeters en bellen. De oude t5 is nu vijf jaar oud.
Nu kan ik thuiskomen zonder dat de familie aan het begin van de straat mij al hoort aankomen.
Wordt vervolgd.