Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

pff dealer weet het niet; iemand wel?

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

pff dealer weet het niet; iemand wel?

Bericht door heemskerk »

Ik heb een T5 12-2004 96Kw met een grijs tapijt of vloermat in de cabine welke ik heb vervangen door een zwart tapijt (geen rubber) van een T5 2007/2008 (nieuw althans nooit gebruikt).
Nu stuit ik op het volgende: De bobbel in het midden van het (nieuwe zwarte) tapijt is iets hoger en iets anders gevormd tov de oorspronkelijke grijze mat zodat het bekledingsdeel waarachter de schakelkabels naar beneden lopen niet (goed) meer past.
Is er na bijv. 2005/ 2006 een aanpassing geweest? Ik kan pogen om 'm in te korten maar bestel liever een nieuw deeltje zodat het origineel blijft.

De onderdelenman van de plaatselijke VW dealer staat hier met z'n oren te klapperen en weet (snapt) het niet...

op voorhand dank
Gebruikersavatar
BigRuud
Berichten: 486
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:49
Locatie: Fryslan

Re: pff dealer weet het niet; iemand wel?

Bericht door BigRuud »

Is het geen tapijt uit een Vito of zo? :ie :ie Bij welke louche handelaar heb je dat stukkie tapijt weg? :knipoog :knipoog

Misschien dat de latere modellen iets dikker zijn uitgevoerd i.v.m islotaie geluid en dergelijke????
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
Gebruikersavatar
Johan729
Berichten: 398
Lid geworden op: 14 jan 2007, 12:54
Locatie: Krimpenerwaard

Re: pff dealer weet het niet; iemand wel?

Bericht door Johan729 »

Kan 't niet zo zijn dat je een mat gekocht hebt die uit een beter geluids geisoleerde bus komt.De modellen met wat meer luxe misschien,bij de T4 waren bepaalde types ook beter geisoleerd.Tis maar een gok hoor.
Gebruikersavatar
topsun
Berichten: 163
Lid geworden op: 19 feb 2008, 23:09
Locatie: Hengelo (Ov.)
Contacteer:

Re: pff dealer weet het niet; iemand wel?

Bericht door topsun »

Even d.m.v. een Fohn de bobbel (heel) goed warm maken
en in model drukken/stompen.

Bryan
Afbeelding
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: pff dealer weet het niet; iemand wel?

Bericht door heemskerk »

BigRuud schreef:Is het geen tapijt uit een Vito of zo? :ie :ie Bij welke louche handelaar heb je dat stukkie tapijt weg? :knipoog :knipoog

Misschien dat de latere modellen iets dikker zijn uitgevoerd i.v.m islotaie geluid en dergelijke????
Mm... Kweenie Rudie, hij is wel goochem met de spuitbus en deed wel eens een klusje voor Dirk Scheerummaar (kaal) :knipoog :knipoog :knipoog De nieuwe mat is niet dikker qua isolatie of zo maar die verhoging (terp) :yes is wat hoger cm of 2 a 3 gok ik. :bonk Ben benieuwd offie bij jou wel passend is. Morgen dagje sleutelen Ruud? ff je originele grille er weer in, stoffen stoel terug gaan met die Valbrems! :ikrij

Maar het staat wel beter alhoewel dat grijze weer meer chic stond... Pfff, word gek van mezelf :bonk :bonk :bonk :bonk :bonk :bonk
Gebruikersavatar
BigRuud
Berichten: 486
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:49
Locatie: Fryslan

Re: pff dealer weet het niet; iemand wel?

Bericht door BigRuud »

Hey Leen, had ik al gezegd dat je binnen 24 uur het tapijt terug kon brengen en 200 euro onkosten kon krijgen? :ie

zie ik net dat die 24 uur al voorbij zijn, das jammer :happy :happy :happy

Zitten de strippen er al op? waar blijven de foto's :jump :jump
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: pff dealer weet het niet; iemand wel?

Bericht door heemskerk »

BigRuud schreef:Hey Leen, had ik al gezegd dat je binnen 24 uur het tapijt terug kon brengen en 200 euro onkosten kon krijgen? :ie

zie ik net dat die 24 uur al voorbij zijn, das jammer :happy :happy :happy

Zitten de strippen er al op? waar blijven de foto's :jump :jump
Yo Ruud!

Grmll gdvppfff!!! Net te laat!! :huilen :huilen :huilen ben vanmiddag ff naar de dealer teruggeweest en in de showroom gekeken, daar staat 1 nieuwe toy en het vergeleken. Wat blijkt; het afdekdeel wat om de schakelkabels van het dashboard naar de vloermat loopt is inderdaad net ff anders, iets korter en anders gevormd. Meteen maar besteld. Is alleen compleet te koop met dat stootkussentje voor de linkerknie en wat bevestigingsmateriaal. 'T blijkt ook een 7E1......... nr te hebbben (caravelle) ipv 7H0....... Het klopt dus dat het niet passend is, model van de mat is anders gevormd en daardoor een aangepaste console :knipoog :knipoog Hoe het bij jou zit weet ik niet heb er geen idee van wanneer die aanpassing is doorgevoerd en of dat voor alle modellen geldt.

Oja strippen... Het blijken Vito strippen te zijn met een VW kleur, ga binnenkort ff naar 'Radar' mailen of ze die spuiter kunnen tracen..........haha!! :jumpklap :jumpklap :jumpklap Ik ga ze wanneer het weer weer wordt monteren, heb niet zo'n sjieke loods :wjw :toppie Photo's volgen soon. Later man.
Plaats reactie