Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Vervelend systeem, dat CV.....OPGELOST

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Ron---63---
Berichten: 3819
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
Locatie: IJmond

Vervelend systeem, dat CV.....OPGELOST

Bericht door Ron---63--- »

Hey Folks !
Heb ff zitten denken of ik onderstaand verhaaltje wel moest delen met jullie want is wel een beetje dom van me geweest maar misschien kan ik iemand anders ook hiervoor behoeden...

Vanmorgen moest ik ff wat aan de spaninrichting vd handrem vervangen vd bus van pa. :werkaanT4 Gereedschapskoffer in me bus, werkkloffie aan en gaan met die banaan.
Kom ik daar aan, doe mn bus op slot, doe ik na een bakkie te hebben gedaan mn bus open met CV, open mn bijrijders portier, leg ik mijn autosleutels en zijn huissleutels in mn bus, want zit niet erg lekker als je met 3 bobbels onder de bus ligt :knipoog , en pak mn gereedsschapskoffer tussen de voorstoelen vandaan. Gooi mn deur dicht, loop met mn koffertje naar de bus van pa.........en klikklak gaat mn bus opslot :muur
Nou daar sta je dan.......met geen huissleutels van pa, geen eigen sleutels en geen telefoon, want die stond in de oplader natuurlijk. Niemand thuis dus dan maar naar mn eigen huis (15 km verderop) om reserve sleutels op te halen van me bus. Gelukkig was er iemand thuis anders kon ik er niet eens in :bonk en dus ook geen GSM mee he, beetje geluk dus :knipoog
Daarna de bus van pa maar ff bij mij thuis gerepareerd en weer helemaal oke natuurlijk :klappen

Moraal van het verhaal: de CV gaat automatisch op slot na 30 sec, nadat je per ongeluk de openknop hebt ingedrukt en je opent je portier niet . Dit wist ik uiteraard dus al.
Maar wat ik dus niet wist, is dat als je je bus op slot hebt, je ontgrendelt je bus met de afstandsbediening (dus alle deuren springen open) je opent de bijrijdersdeur, pakt er iets uit, gooit m weer dicht, dattie dan automatisch weer naar 30 sec op slot springt........ :boos

Vreemd eigenlijk, betekent hier dus ook weer dat de bestuurdersportier alleszeggend is !!

Het is allemaal goed gekomen en de handrem werkt weer, en ben weer wat info wijzer :lach :lach



Groet Ron 63
Laatst gewijzigd door Ron---63--- op 23 nov 2009, 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Eerste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4I3UVOV

Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA

Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Vervelend systeem, dat CV.....

Bericht door René »

:bonk :muur :muur :muur :muur :muur :muur :muur :muur :muur :muur :muur :bonk

Wat een bofkont ben je toch ook. :bonk

Rene
koos 890
Berichten: 2293
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:19
Locatie: heerhugowaard

Re: Vervelend systeem, dat CV.....

Bericht door koos 890 »

Jij werke goofovens , jij beetje dom hé :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Vervelend systeem, dat CV.....

Bericht door matje86 »

, en pak mn gereedsschapskoffer tussen de voorstoelen vandaan.

pfffffffffff wat zat er dan in je koffer?
:bonk geen ijzerdraadje zeker
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
Gaas
Berichten: 408
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:46
Locatie: N.O.P.

Re: Vervelend systeem, dat CV.....

Bericht door Gaas »

Heey Ron, hier ben ik ook een keer bij toeval achter gekomen. Ik heb ook de gewoonte dat ik wel eens wat in de bus pleur voordat ik daadwerkelijk weg rijd. Wat spullen voor de kinderen voor onderweg, knuffels, drinken, leesboekjes etc. Dit gaat ook allemaal via de bijrijderskant omdat ik hier het makkelijkst bij kan. En inderdaad, al vaak meegemaakt dat ie na ongeveer 30 sec. weer op slot vliegt. Leuk zo'n veiligheid maar je moet het wel in de gaten houden.......
Dusssss nooit je sleutels er alvast in leggen!!

Tjoooooowwww :T44EVER
vr.gr. Gaas, voorheen T4 1096, nu.......
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Vervelend systeem, dat CV.....

Bericht door Multivan Generation »

moraal van het verhaal:
Ron zijn bijrijders portierschakelaar is aan vervanging toe..

Die heeft dus niet juist gewerkt en heeft dus niet gedetecteerd dat het portier open is geweest,
en daardoor gaat de CV de portieren afsluiten..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Ron---63---
Berichten: 3819
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
Locatie: IJmond

Re: Vervelend systeem, dat CV.....

Bericht door Ron---63--- »

Ben ik nu ook achter Peter.......want mn binnenverlichting gaat dus niet aan als ik mn bijrijdersdeur open doe....ik zal s het contact eruit halen en schoonmaken !! :yes
Eerste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4I3UVOV

Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA

Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: Vervelend systeem, dat CV.....

Bericht door Donald4Motion »

Ik had zoiets met een Chevy Van,
Dan start je h'm maar je bent nog even wat vergeten te pakken uit huis.
Je laat de motor lopen gooit je deur dicht en de anti Hi-Jack geval gooit alles op slot, en ik stond nog buiten :groteogen
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Vervelend systeem, dat CV.....

Bericht door Roger B. (11)61 »

Multivan Generation schreef:moraal van het verhaal:
Ron zijn bijrijders portierschakelaar is aan vervanging toe..

Die heeft dus niet juist gewerkt en heeft dus niet gedetecteerd dat het portier open is geweest,
en daardoor gaat de CV de portieren afsluiten..
nee hoor, volgens mij hebben alle VW's met die automatisch afsluiten functie dat zo dat het alleen werkt op de bestuurders deur. Mijn caddy ging ook op slot als de bestuurdersdeur niet open geweest was, bijrijdersdeur, achterdeurtjes en schuifdeur open gehad en klik op slot...
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
GerJol 716
Berichten: 2012
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:46

Re: Vervelend systeem, dat CV.....

Bericht door GerJol 716 »

Ik heb dit hele verhaal op mijn bus op alle deuren getest.
Na openen van welke deur dan ook binnen 30 seconden, springt ie niet meer op slot.

Ik denk dus ook dat het aan de schakelaar ligt bij Ron, mede omdat ie aangeeft dat het binnenlicht ook niet aangaat.

Gerard
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan

Afbeelding
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Vervelend systeem, dat CV.....

Bericht door Roger B. (11)61 »

bij mijn caddy ging het licht wel aan, maar die automatische sluitfunctie werkte alleen niet als de bestuurdersdeur geopend was, anders wel. maar VW kennende zal er wel een tweede schakelaartje ergens verstopt gezeten hebben wat wel stuk was bij die caddy
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
the sandman
Berichten: 914
Lid geworden op: 26 jun 2007, 20:27
Locatie: bij Zwolle

Re: Vervelend systeem, dat CV.....

Bericht door the sandman »

Hallo
ik heb ook even getest en idd, zoals gerjol zegt werkt het ook bij mij.
van slot af (open) ..1 van de deuren open , dan gaat hij niet meer vanzelf opslot
en van slot af (open) geen deur open, dan gaat hij weer opslot na ong 30 sec. :adhd
grt Theo
Vriendelijke, Groeten
" The Sandman 835 "
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Vervelend systeem, dat CV.....

Bericht door Roger B. (11)61 »

kan het wel gaan controlleren, maar zonder deuren openen gaat ie nog niet na 3 dagen op slot....dat had een 96-er nog niet :knipoog
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Ron---63---
Berichten: 3819
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
Locatie: IJmond

Re: Vervelend systeem, dat CV.....

Bericht door Ron---63--- »

Net ff in de regen bezig geweest en ja hoor, de schakelaar maakte geen contact dus systeem zag niet dat er een deur open geweest was..........nu weer helemaal :toppie

Bedankt voor het meedenken :lach
Eerste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4I3UVOV

Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA

Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Vervelend systeem, dat CV.....OPGELOST

Bericht door Multivan Generation »

Mooi dat het is opgelost.
Ik heb ze vorige keer allemaal meteen vervangen,
in verband met de binnenverlichting die haperde,
vandaar dat het me te binnen schoot. :jump
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie