Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

verzekeringsvraag

vragen over de T5
Gebruikersavatar
Rolf T5 54
Berichten: 133
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:55
Locatie: Drenthe!!

Re: verzekeringsvraag

Bericht door Rolf T5 54 »

Dit is een deel van de Algemene Voorwaarden van de ANWB, maar de meeste maatschappijen hanteren deze afschrijfregeling.
Heb je binnen 2 minuten uitgerekend, tenminste als je auto 36 jaar of jonger is, anders word de waarde door ,,De handel,, bepaald.
Ik neem aan dat er stond 36 maanden??
Maar gelden deze voorwaarden ook voor grijs kenteken??
In de tussentijd is de aanschafprijs behoorlijk omhoog gegaan, meestal wordt dit niet gecompenseerd..
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: verzekeringsvraag

Bericht door raymondo »

nou lekker me bus was van 11-9-2006 dus valt buiten de polis voorwaarden wel zeker 1,5 maand... binnen de polis voorwaarden had de bus dus dik 22500 euro waard geweest.... nu nog maar 18000 euro dagwaarde omdat de expert dat vind...en hij valt nu buiten die polis voorwaarden..... belachelijk kan er natuurlijk niks tegen ondernemen.. dus gewoon meer dan 50 % afschrijving in 37.5 maand om dat zo'n mannetje dat zegt... het wrak is verkocht voor 7800 euro. dus meer als ik had verwacht.. heb wel me wielen eraf kunnen halen weet niet nog niet of ze nog recht zijn.. eerste maar even weer helemaal opknappen en dan zie ik wel weer verder... heb zo wiezo nog wel een goede 18inch winterset met dunlop liggen als iemand intresse heeft.
Gebruikersavatar
Rolf T5 54
Berichten: 133
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:55
Locatie: Drenthe!!

Re: verzekeringsvraag

Bericht door Rolf T5 54 »

HO STOP !!
Niet omdat die expert dat vind, denk je dat je niet in je recht staat vraag dan een contra expertise aan!!
Dan wordt jouw bus en de schade beoordeelt door een andere expert.
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: verzekeringsvraag

Bericht door raymondo »

en waar mag ik dat aanvragen???
Gebruikersavatar
Rolf T5 54
Berichten: 133
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:55
Locatie: Drenthe!!

Re: verzekeringsvraag

Bericht door Rolf T5 54 »

Geef aan bij je verzekering dat je het er niet mee eens bent, zeg dat je een contra expertise wilt laten doen. Mogelijk dat de verzekering water bij de wijn doet.
Kijk ook eens hier; http://auto-en-vervoer.infonu.nl/auto/1 ... -loss.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Vraag in ieder geval wat jouw eigen garage van de prijs vind. ( zij hebben er ook baat bij dat jij meer geld vangt toch;-)
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: verzekeringsvraag

Bericht door raymondo »

ik weet niet wat ik moet zeggen........ ik heb het gelezen... als ik de eerdere berekening uit voer dan kom ik dik hoger uit... maar ja.. als ik rondkijk.. dan zie ik zeker wel ander bedragen.. vooral als de bus 2 jaar ouder is dan mijn dan zijn de prijzen op internet ook al stuk lager maar toch... weet niet of ik zo'n bus als de mijne zal vinden voor 18000 euro....
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: verzekeringsvraag

Bericht door Henk250 »

Als het een expert was van de CED,wordt je altijd bij de neus genomen.
http://www.ced-services.nl/index.php/ce ... d_bergweg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze taxeren voor veel verzekeringen,en altijd te laag,dus winst voor hun opdrachtgevers.
Beter eventueel ANWB bellen,of met hun juridiese afdeling.

Succes.


:T54LIFE
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
Jay
Berichten: 109
Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:11

Re: verzekeringsvraag

Bericht door Jay »

raymondo schreef:... het wrak is verkocht voor 7800 euro.
dan lijkt 't mij einde verhaal want dan ben je geen eigenaar meer van de auto, toch ?
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: verzekeringsvraag

Bericht door raymondo »

hij moet nog opgehaald worden. maar dat is hoogste bod....
Jay
Berichten: 109
Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:11

Re: verzekeringsvraag

Bericht door Jay »

dan ben je "nu" dus in principe nog eigenaar.
De verzekering schat de auto op een dagwaarde van 18000 euro. Je krijgt dus dit geld uitgekeerd tenzij jij de auto wilt behouden dan krijg je 10200 euro uitgekeerd (dagwaarde minus het hoogste bod).
Je zegt dat je een eerdere schade reeds uitgekeerd hebt gekregen (maar nog niet gerepareerd) kan je voor het bedrag van 10200 euro + het reeds uitgekeerde schadebedrag de auto niet repareren dan ?
Jimbo
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 jan 2007, 23:55

Re: verzekeringsvraag

Bericht door Jimbo »

Altijd even babbelen. Nadat mijn slopeltje vectra total loss was taxeerde ze hem op 5000 na even bellen dat er een nieuwe uitlaat opzat kwam er 500 euries bij (toch 10%). Ik mocht hem zelf ook opkopen maar dit was voor mij een interesante deal (had al eens schade uitgekeerd gekregen en niet opgeknapt) anderhalf jaar ermee gereden en iets meer dan het uitgekeerde bedrag gekocht :yes

(en wou toch al van dat ding af. inruilwaarde was met moeite 3000)
Jay
Berichten: 109
Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:11

Re: verzekeringsvraag

Bericht door Jay »

Jay schreef:dan ben je "nu" dus in principe nog eigenaar.
De verzekering schat de auto op een dagwaarde van 18000 euro. Je krijgt dus dit geld uitgekeerd tenzij jij de auto wilt behouden dan krijg je 10200 euro uitgekeerd (dagwaarde minus het hoogste bod).
Je zegt dat je een eerdere schade reeds uitgekeerd hebt gekregen (maar nog niet gerepareerd) kan je voor het bedrag van 10200 euro + het reeds uitgekeerde schadebedrag de auto niet repareren dan ?
Hey Raymondo, hoe is 't afgelopen ?
Plaats reactie