Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ervaringen met de koppeling van T5 gevraagd

vragen over de T5
Plaats reactie
den Ouden
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 nov 2007, 14:10
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Ervaringen met de koppeling van T5 gevraagd

Bericht door den Ouden »

Beste Mensen,

Ik ben benieuwd naar de ervaringen van andere VW t5 rijders, in mijn geval een TDI 96kw uit 2004 en bijna 200.000km op de teller.

Hoewel ik niet weet hoe de vorige eigenaar de eerste 150.000km heeft gereden en ik nog geen problemen heb met de koppeling begin ik me steeds meer te irriteren aan de werking ervan. De koppeling komt niet echt laat op, maar wel ruw en ik moet echt met een fluwelen voetje de koppeling op laten komen om de wagen niet te laten "bokken/schokken".

De koppeling slipt (nog) niet, maar het zal waarschijnlijk wel de slijtage zijn gezien de km stand......

Wat ik me echter afvroeg is of het veel beter wordt als ik deze laat vervangen, ik heb eigenlijk weinig in een andere T5 gereden.

Ik ben benieuwd naar de ervaringen met de koppeling en vooral naar de bijbehorende km-standen.

Wie of wie, alvast bedankt!
Zonder Transport(er) staat alles stil....
quercusgarden
Berichten: 217
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:37
Contacteer:

Re: Ervaringen met de koppeling van T5 gevraagd

Bericht door quercusgarden »

Ik heb zelf een 2.5 tdi 6 maanden oud en vind eveneens dat de koppeling wel erg ruw opkomt.
Zou van mij wel wat soepeler mogen aangrijpen
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Ervaringen met de koppeling van T5 gevraagd

Bericht door heemskerk »

Kan natuurlijk ook wat anders zijn; een motorsteun kapot of te veel speling daaromtrent, tweemassavliegwiel defect of mogelijk een of de trillingsdemper defect? Zo maar wat suggesties die gerelateerd kunnen zijn aan 'bokkig gedrag' . Mogelijk zijn er zaken uit te sluiten door ervaring of deskundigheid van andere lezers? Ik heb een paar topics terug al eens geschreven over het schokkerige effect bij koude motor wat door anderen herkend is maar er 'gewoon' bijhoort... Ja mee eens de T5 heeft in gevoelige timing met koppelen is ook mijn ervaring. Mijn vorige T4-s waren soepeler wat dat aangaat. Op andere punten scoort mijn T5 weer beter.

Succes i.i.g.
evertvink
Berichten: 58
Lid geworden op: 17 feb 2007, 15:32
Locatie: stolwijk
Contacteer:

Re: Ervaringen met de koppeling van T5 gevraagd

Bericht door evertvink »

Ik heb een t5 van oktober 2005 met bijna 150 k op de teller.
Ik heb dit al een jaar dat de koppeling vooral 's ochtends vervelend doet.
Als je weg wil rijden hikt hij erg maar dat gaat meestal snel over.
Maar je moet hem met een fluwelen voetje bedienen al van nieuw af.
Voor de rest weinig klagen.
Gebruikersavatar
robindekeiser
Berichten: 323
Lid geworden op: 30 mar 2008, 21:05
Locatie: Zuid-Holland

Re: Ervaringen met de koppeling van T5 gevraagd

Bericht door robindekeiser »

Is pas nog een topic over geweest (volgende keer graag beter lezen, voorkomt irritatie)

viewtopic.php?f=3&t=23971" onclick="window.open(this.href);return false;
- Remmen is angst, gas zit rechts! -
quercusgarden
Berichten: 217
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:37
Contacteer:

Re: Ervaringen met de koppeling van T5 gevraagd

Bericht door quercusgarden »

Topic starter zoekt een verband tussen de koppelings problemen en km stand, ik kan mij niet voorstellen
dat je daar geïrriteerd over bent omdat er nog een topic op lijkt, maar ja, iedereen heeft de vrijheid van emotie :bifun :alarm :politie :muur :winter
Gebruikersavatar
Johan729
Berichten: 398
Lid geworden op: 14 jan 2007, 12:54
Locatie: Krimpenerwaard

Re: Ervaringen met de koppeling van T5 gevraagd

Bericht door Johan729 »

robindekeiser schreef:Is pas nog een topic over geweest (volgende keer graag beter lezen, voorkomt irritatie)

viewtopic.php?f=3&t=23971" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik vind deze reaktie meer irritatie veroorzaken dan wanneer iemand zomaar een vraag stelt in plaats van eerst de zoekfunktie te gebruiken.Doe ik zelf eigenlijk ook weinig hoor.
@den ouden: mijn T4 reed ook soepeler weg,toen ik mijn T5 kocht werd mij ook verteld dat deze bussen in vergelijking met de T4 een stuk "zenuwachtiger" waren.En als er iets is gewoon vragen hier hoor,blijf posten......
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Ervaringen met de koppeling van T5 gevraagd

Bericht door heemskerk »

Hee ja gezellig; laten we een poll instellen bij wie wanneer, waarom in welke mate de irritatiegrens bereikt is (wordt).. :lach :lach
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: Ervaringen met de koppeling van T5 gevraagd

Bericht door Donald4Motion »

Ik irriteer(!) me ook aan de koppeling en dan met name als je wat trekt, dan neemt het irritatie(!) niveau toe tot een dikke 9
Ik weet niet precies wat jullie ruw vinden maar ik vind de koppeling eerder gevoelloos, dus een slecht gevoel tussen oppakken en geheel ontkoppelen.
Ik heb ook vaak zat gehad dat de motor uitsloeg, met oprijden en dergelijk. erg irritant(!)
En dan heb ik nog een irritante(!) hillhold die het alleen doet wanneer ik het niet wil, ook zo super irritant(!)

Misschien dat dit toch iets anders is dan jullie bedoelen.

Ik hoop dat ik niemand geirriteerd(!) heb met mijn bevindingen :winter
Plaats reactie