Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Voorlicht ineens uit

vragen over de T5
Plaats reactie
Erwinj
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 mei 2009, 17:05

Voorlicht ineens uit

Bericht door Erwinj »

Na het starten ging ineens beide voorlampem uit. alleen het stadslicht brand nog.
Zekeringen nagezien. (handig kaartje :gif )

Nu vermoed ik dat het relais welke de dim lichten inschakelt defect is. Groot licht doet het nog wel, hier hebben al veel bestuurders mij op gewezen :klappen

Weet iemand waar het relais zich bevindt of is er een andere oorzaak

Dank, ook namens mede weggebruikers
Gebruikersavatar
appie
Berichten: 386
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:04
Locatie: zwarte haan
Contacteer:

Re: Voorlicht ineens uit

Bericht door appie »

Het relais is een complete module rechts achter de stuurkolom
Neemt de bus!
Erwinj
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 mei 2009, 17:05

Re: Voorlicht ineens uit

Bericht door Erwinj »

dank, dit gaat lukken zo
edjeraketje
Berichten: 677
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum

Re: Voorlicht ineens uit

Bericht door edjeraketje »

Hallo Erwin, je kunt ook relatief makkelijk even je lichtschakelaar even testen met die van je ...........bv je buurman.
Maar zonder gein hier wil ook wel eens een probleem door ontstaan. En dit is een kleine handeling.

Suc6 Edje
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Voorlicht ineens uit

Bericht door heemskerk »

Als ik het wel heb zijn niet alle lichtschakelaars identiek. Ben ooit eens bezig geweest met een bejaardenschakeling (leaving home) op m'n bolide te willen installeren, echter is dit (uitsluitend) programmeerbaar vanaf een bepaald bouwjaar. Men is later in het productieproces van de T5 overgestapt is naar een lichtschakelaar die alleen aansturend werkt en niet zelf het vermogen schakelt, dit gebeurt dan in de comfortmodule meen ik.Het verschil is duidelijk te zien omdat de stekkeraansluiting niet uitwisselbaar is ( en er zichtbaar dunne (stuur)kabeltjes gebruikt worden tov de oorsponkelijke schakelaar die deels met dikke aders bekabeld is. Overigens sluit ik mij aan bij de vorige poster dat het probleem mogelijk in deze schakelaar kan zitten (ongeacht) het type schakeling. Ook de comfortmodule zelf kan het probleem zijn. Ik ben benieuwd wat de oplossing uiteindelijk is.
Plaats reactie