Hallo
paar keer de t5 uitgelijnt maar me stuur is nog steeds scheef ene keer naar rechts en de andere keer links scheef en nu trekt de t5 naar links ze krijgen hem niet goed ,
Maar ik heb van een vriend gehoord als je stuur scheef is moeten ze eerst je nulpunt van je stuurhuis vinden en uitlijnen en als de t5 niet trekt naar links of rechts en je stuur nog scheef is moet je stuur uithalen en recht monteren ,maar je moest eerst weten dat de stuurhuis op zijn nulpunt staat
weet soms van jullie over de nulpunt van de stuurhuis
gr KURT229
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
stuurhuis nulpunt
als je de luchtzak eruit hebt zie je een stip op de as en op het stuur. deze dienen tegenover elkaar te staan.
Stellen ze wel de achter wielen af? Ik heb uit eindelijk het subframe verdraait. Nu is het scheeftrekken minder te merken. Als ie links rechts gevoelig wordt hebben ze het naspoor er bijna uitgedraait om scheeftrekken te verminderen.
Doe anders een een reisje naar Dokkum daar zit iemand die kan uitlijnen en er ook nog eens verstand van heeft.
Stellen ze wel de achter wielen af? Ik heb uit eindelijk het subframe verdraait. Nu is het scheeftrekken minder te merken. Als ie links rechts gevoelig wordt hebben ze het naspoor er bijna uitgedraait om scheeftrekken te verminderen.
Doe anders een een reisje naar Dokkum daar zit iemand die kan uitlijnen en er ook nog eens verstand van heeft.
Bij mij staat het stuur ook niet recht als ik rechtuitrij.
Dit is gekomen nadat de bus verschillende keren is uitgelijnd!
De bus trok ook steeds naar een kant en dat is nu wel verholpen.
Dit is ook beter geworden na het monteren van Michelin banden en het verwijderen van de verlagingsveren!!!
Verlagen bij een T4 gaf een betere wegligging als standaard bij een T5 is dat duidelijk andersom!
Nij rijdt de bus prima!!!!
Dit is gekomen nadat de bus verschillende keren is uitgelijnd!
De bus trok ook steeds naar een kant en dat is nu wel verholpen.
Dit is ook beter geworden na het monteren van Michelin banden en het verwijderen van de verlagingsveren!!!
Verlagen bij een T4 gaf een betere wegligging als standaard bij een T5 is dat duidelijk andersom!
Nij rijdt de bus prima!!!!
achterwielen
Mijn T5 trok in het begin naar links. De voorwieluitlijning bleek in orde. Het probleem zat in de sporing van de achterwielen. Deze bleek niet volgens de specificaties. Na het uitlijnen van de achterwielophanging was het probleem verholpen. Wel bleek de T5 enigzins gevoelig voor sporen in het wegdek en voor een sterk hellend oppervlak.
Een goede monteur kan door afstellen van de spoorstangen het stuur weer rechtzetten zonder dat het stuur gedemonteerd hoeft te worden!!!
Een goede monteur kan door afstellen van de spoorstangen het stuur weer rechtzetten zonder dat het stuur gedemonteerd hoeft te worden!!!
Inderdaad, zodra een monteur het stuur er af haalt om het een tandje te verzetten is dat een onmiddellijk teken van ondeskundigheid en zou ie van mijn auto gelijk afblijven !! Dat heb ik in de praktijk ook al eens gedaan ook en die monteur kreeg ongenadig van z'n (deskundige) baas op z'n lazer.
Heb vroeger dikwijls genoeg uitgelijnd om z'n werk(wijze) te kunnen beoordelen !!!!
Heb vroeger dikwijls genoeg uitgelijnd om z'n werk(wijze) te kunnen beoordelen !!!!