Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

bedrijf voor wegwerken roestschade gezocht

vragen over de T4
Plaats reactie
Rico
Berichten: 563
Lid geworden op: 15 jan 2007, 15:19

bedrijf voor wegwerken roestschade gezocht

Bericht door Rico »

Hi!

Een collega van me heeft dit jaar een T4-campertje gekocht van 1999. Da's een best strakke T4 :driveT4 , op twee flinke roestplekken onder de voorruit na. Hij is geen weetjewel.commer, dus hij vroeg me uit te zoeken of bij hem in de buurt een vertrouwd adres is om die roest netjes en goed weg te werken (er zit nu een dot plamuur in, ziet er niet uit, is echt zonde van die bus!).

Dusssss, wie weet in de buurt van Harderwijk een goed adresje hiervoor?

Groetjes,

Rico
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: bedrijf voor wegwerken roestschade gezocht

Bericht door Roger B. (11)61 »

GETVER wat heb JIJ op je avatar staan?????

en dan ook nog hier durven komen met vragen :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun

Ik ken geen bedrijven in die omgeving, kan je er niet echt bij helpen dus.... ieder fatsoenlijk carosseriebedrijf ZOU het moeten kunnen, maar hoor toch wel af en toe verhalen dat roest ook dan erg vroeg weer de kop op steekt
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
F. de Boer
Berichten: 311
Lid geworden op: 07 okt 2007, 21:18
Locatie: Akkrum

Re: bedrijf voor wegwerken roestschade gezocht

Bericht door F. de Boer »

Roger B. schreef:GETVER wat heb JIJ op je avatar staan?????

en dan ook nog hier durven komen met vragen :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun

Ik ken geen bedrijven in die omgeving, kan je er niet echt bij helpen dus.... ieder fatsoenlijk carosseriebedrijf ZOU het moeten kunnen, maar hoor toch wel af en toe verhalen dat roest ook dan erg vroeg weer de kop op steekt

Daarom heeft hij een STER gekocht, om van het roesten af te komen :bifun :bifun :bifun

(Geintje heb niks tegen een ster) :knipoog
T4 2.5TDI 102pk lange uitvoering 1999 dubb.cab. 1e eigenaar :)
Gebruikersavatar
Peter 887
Berichten: 2455
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:58
Locatie: Westfriesland Tel.nr. 0631671329

Re: bedrijf voor wegwerken roestschade gezocht

Bericht door Peter 887 »

Waarsschijnlijk een keer een nieuwe voorruit in geplaatst door zón snelruitenplakker.
Lekker door de lak gesneden, en dan ben je er na een aantal jaren niet blijk mee.
T4 2.8 VR6 LWB
Het leven is een feest,maar je moet zelf de slingers ophangen.

El groeto uit Sjikago
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: bedrijf voor wegwerken roestschade gezocht

Bericht door Roger B. (11)61 »

F. de Boer schreef: Daarom heeft hij een STER gekocht, om van het roesten af te komen :bifun :bifun :bifun
euhhh,....heb je al eens een sprinter van een jaar of 3-4 oud van achteren bekeken dan?....... wit met oranje vlekjes.....
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
SCOTT
Berichten: 672
Lid geworden op: 19 okt 2008, 18:53
Locatie: België

Re: bedrijf voor wegwerken roestschade gezocht

Bericht door SCOTT »

Roger B. schreef:
F. de Boer schreef: Daarom heeft hij een STER gekocht, om van het roesten af te komen :bifun :bifun :bifun
euhhh,....heb je al eens een sprinter van een jaar of 3-4 oud van achteren bekeken dan?....... wit met oranje vlekjes.....
Inderdaad, die roesten nog veel Harder, sneller, en beter dan een T4 :bifun :bifun :bifun
T4 2.5 TDI ACV Caravelle '96 - Afbeelding
Nebioblauw met blauw interieur
Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km
VW - Das Auto
Gebruikersavatar
Peter 887
Berichten: 2455
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:58
Locatie: Westfriesland Tel.nr. 0631671329

Re: bedrijf voor wegwerken roestschade gezocht

Bericht door Peter 887 »

Ze proberen zelfs de roest er op de folder uit te gummen.
T4 2.8 VR6 LWB
Het leven is een feest,maar je moet zelf de slingers ophangen.

El groeto uit Sjikago
jan.j.531
Berichten: 140
Lid geworden op: 29 jan 2007, 19:10

Re: bedrijf voor wegwerken roestschade gezocht

Bericht door jan.j.531 »

Dank zij dat Rico nu in een ster rijdt,heb ik een set prima winterbanden :yes nog bedankt Rico :T44EVER grt jan.
Gebruikersavatar
F. de Boer
Berichten: 311
Lid geworden op: 07 okt 2007, 21:18
Locatie: Akkrum

Re: bedrijf voor wegwerken roestschade gezocht

Bericht door F. de Boer »

gaan we niet een beetje offtopic :muur :knipoog
T4 2.5TDI 102pk lange uitvoering 1999 dubb.cab. 1e eigenaar :)
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Re: bedrijf voor wegwerken roestschade gezocht

Bericht door hendrikus »

Peter 887 schreef:Waarsschijnlijk een keer een nieuwe voorruit in geplaatst door zón snelruitenplakker.
Lekker door de lak gesneden, en dan ben je er na een aantal jaren niet blijk mee.
Heb al een aantal T4's gezien met de originele voorruit gezien en met roest eronder. De T4's zijn niet echt het toonbeeld van roest vastheid.
T4 2.5TDI 88pk 1999
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: bedrijf voor wegwerken roestschade gezocht

Bericht door Egbert&Manon »

De beste oplossing is om de voorruit er uit te halen en de roest onder het rubber goed aan te pakken.

@Rodger: Als je op de Drenthe meeting was geweest, had je Die mooie ster kunnen bewonderen!


Vele witte bestelbussen zijn gespoten in een witte grondverf.
De kleur hoefde er daarna niet meer op gespoten te worden.
Je ziet het aan de vele Transits, LT's, Vito's, Sprinters, Traffics van rond de eeuwisseling die behoorlijk roesten.
De "gekleurde" versies vertonen veel minder roest.


Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Rico
Berichten: 563
Lid geworden op: 15 jan 2007, 15:19

Re: bedrijf voor wegwerken roestschade gezocht

Bericht door Rico »

Hi!

Ik begrijp dat het belangrijkste is dat het roest goed verwijderd wordt (logisch), en dat daarvoor het beste de voorruit verwijderd kan worden. En het moet een goed schadebedrijf zijn, dus bij voorkeur een Focwa-bedrijf? Of maakt dat niet uit?

Dat witte busjes harder lijken te roesten kan kloppen, die indruk heb ik zelf ook. Op m'n eigen T4-tje (van 2002) zaten ook al een paar aardige roestplekken. Niet doorgeroest, maar wel genoeg verroest om er net-niet-meer-netjes uit te zien. Gewoon zonde!

Jan: fijn dat je blij bent met de bandjes!

Egbert: was wel grappig dat ik bij de Drenthe-meeting toch nog aardig wat positieve reacties heb gekregen op de bus. Ik verwacht ook wel weer op de nieuwsjaarsmeeting te zijn.

Groetjes,

Rico
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: bedrijf voor wegwerken roestschade gezocht

Bericht door Roger B. (11)61 »

ieder zijn voorkeur, als je een benz wil, moet je lekker benz rijden is ieders goed recht.

Ik heb in de tijd dat ik de T5 had een vito gehuurd gehad (langere laadruimte nodig dan in mijn DC beschikbaar was) en vond vooral de achteras prettiger geveerd dan bij mijn T5, voor de rest was ik heel blij toen ik weer in mijn T5 zat.

Het huidige model vito vind ik niet zo mooi, de eerste carosserievariant vond ik wel mooi, lekker brede looks. (zelfs mooier dan de T4 (vindt de T5 ook mooier dan een T4 (T5 heeft ook die brede looks) maar heb geen T5 geld) Alleen hoor ik ZO ontzettend veel slechte verhalen over de kwaliteit van de eerste vito-versie dat ik er echt niet aan durf te beginnen.

Ik heb liever een ster in mijn voorruit dan in de grille :knipoog maar Rico is er ook zo trots op (op die ster in de grille) dat ie er een grote verstraler voor gezet heeft :bifun
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Rico
Berichten: 563
Lid geworden op: 15 jan 2007, 15:19

Re: bedrijf voor wegwerken roestschade gezocht

Bericht door Rico »

Hahahaha, ja precies! En een bak licht dat het geeft!

En ik vind zelf ook de eerste modelserie (W638) van de Vito mooier dan de huidige, maar ook ik heb op een gegeven moment voor de T4 gekozen vanwege de slechte kwaliteit van de W638. Dus toen ik m'n huidige Vito (W639) vond heb ik eerst op forums etc eerst goed nagezocht of die niet dezelfde problemen hadden dan de voorgaande serie. En dat bleek enorm mee te vallen. Ben verder verre van merkvast, dus geen idee wat de volgende bus wordt (over een jaar of 5). Misschien wel een T5,5. Of een Vito V6 of zo.

Maar het klopt wel wat je zegt dat de Vito erg fijn geveerd is. Maar ik heb inmiddels airride erop. Op de achteras is dat nog comfortabeler, alleen valt het op de vooras tegen. En is stugger en heeft een fietspompeffect op verkeersdrempels.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: bedrijf voor wegwerken roestschade gezocht

Bericht door Roger B. (11)61 »

ik heb de T4 en had de T5 primair voor het vervoer van de honden, dus 90% van de tijd vrijwel leeg en anders 150-200 kilo extra erin... dan was de achteras van de T5 erg stuk en stuiterig, de vito waar ik toen mee reed was een stuk soepeler geveerd. (maar met ee nsetje veren is dat natuurlijk aan te passen op zo'n T5. Verder vond ik de looks van de T5 mooier en persoonlijk vond ik hem lekkerder rijden (maarja, een standaard europcar vito kun je moeilijk vergelijken met een 130pk vrij luxe uitgeverode T5 (36.800 nieuw op grijs (zonder BPM))
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie