Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

wat vinden jullie van de "nieuwe" T5 ?

vragen over de T5
Gebruikersavatar
Harry4motion
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 nov 2009, 22:02

wat vinden jullie van de "nieuwe" T5 ?

Bericht door Harry4motion »

Ik ben benieuwd naar de meningen.
Is het wel een nieuwe T5?
ik las ook al ergens T5,5
Zijn er alleen nog maar 4 cilinders en wat vinden jullie hiervan?
Komt er nog een dikke 5 of 6 cilinder, want er is nog een rood lettertje over
Zouden jullie je T5 inruilen voor de nieuwe, zo ja waarom en zo nee waarom niet?
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: wat vinden jullie van de "nieuwe" T5 ?

Bericht door Donald4Motion »

Ik beschouw het als een T5 en een half.
Ik vind de voorkant ook niet echt goed gelukt, maar aan de T5 moest ik in het begin ook wennen.

Ik vind een dikke T4 vaak wel mooier als een T5 zelfs, misschien iets verouderd binnen maar toch :winter
Gebruikersavatar
topsun
Berichten: 163
Lid geworden op: 19 feb 2008, 23:09
Locatie: Hengelo (Ov.)
Contacteer:

Re: wat vinden jullie van de "nieuwe" T5 ?

Bericht door topsun »

Inderdaad Donald zelfde had ik ook, moest ook wennen aan de
T5. Zou mijn huidige niet inruilen op de nieuwe T5.
Kijk eerst de kat uit de boom, vooral i.v.m. de nieuwe
motoren. Volgens mij gaan ze hier veel problemen
mee krijgen.
Afbeelding
Lisboa

Re: wat vinden jullie van de "nieuwe" T5 ?

Bericht door Lisboa »

topsun schreef:Inderdaad Donald zelfde had ik ook, moest ook wennen aan de
T5. Zou mijn huidige niet inruilen op de nieuwe T5.
Kijk eerst de kat uit de boom, vooral i.v.m. de nieuwe
motoren. Volgens mij gaan ze hier veel problemen
mee krijgen.
Hey Brian,

Wij kwamen elkaar laatst tegen bij 'Plein Westermaat in Hengelo' toen jij aan het 'lunchen' was. :wjw?
Ook al twijfelde ik nog even maar ik heb het toch maar gedaan, die verlengde VW garantie was goed advies!
Vorige week ff terug geweest bij de dealer voor de 'einde-garantiecontrole' en volgens hen was de T5 100% in orde, de brom in het vooronder waar we over spraken was niks bijzonders en kwam bij de diagnose ook niet naar voren als storing.
Maar.... ze hebben toch maar een een of andere magneetklep vervangen, dan zou de klacht zijn opgelost, het bromgeluid heb ik nog niet opnieuw gehoord. Niets aan de hand en toch maar een onderdeel vervangen, ik vind het prima.

Tijdens het wachten van bovenstaande handelingen mocht ik even proefrijden in de T5 en een kwart.
Natuurlijk rijdt een nieuwe auto bijna altijd prima, maar een echt oordeel kun je er pas over geven als er flink wat kilometers mee gereden zijn. En dan wel op de manier zoals je dagelijks de T5 nodig hebt, beladen met goederen, personeel, lange vakantieritten naar het buitenland en regelmatig een flinke tandemasser aan de haak.
Qua uiterlijk is het gewoon een kwestie van smaak, de neus vind ik mooi maar had nog wel iets meer ge-finetuned mogen worden oftewel; ik mis iets. Daar ben ik wel gerust over, ik heb nu niet het gevoel van 'die moet ik hebben'. De buitenspiegels noem ik een gemiste kans, dit had echt anders gemogen. En tussen uitgevouwen en ingeklapt zit weinig verschil, een nutteloze optie als je dit electrisch zou laten uitvoeren. Het klokkenspel ziet er wel leuk uit met de witte verlichting en zou me wel bevallen, maar waar is die bedrijfstemperatuurmeter gebleven??????? Ik wil nooit meer een auto waar deze meter niet op zit, is dat ook wegbezuinigd? Een extra aanwijzing om aan te geven wanneer ik moet schakelen naar een hogere versnelling om milieu en brandstof te besparen zou voor mij niet hoeven, in een Transporter rijdt je op gevoel, niks geen gejakker in hoge toeren.
Dan de rest van het dashboard, anders maar mij te ielig, ik verwacht van een transporter een wat robuuste uitstraling tegenover dat van een personenauto. Niks mis mee maar gewoon te ielig, 't lijken wel knopjes van een Polootje o.i.d. Andersom zien de knoppen van een T5 er ook niet uit als ze in een personenauto zitten.
Voor degene die een nieuwe T5 gaan aanschaffen niks aan de hand, er zit fabrieksgarantie op en bij elk mankement kun je beroep doen op VW, bij de T5 en een kwart zou ik niet hoeven nadenken over de verlengde garantie, GEWOON DOEN!!!

Nogmaals, leuk en het rijdt prima zolang ik 'm maar niet hoef aan te schaffen, ik wil eerst de duurtesten inzien en die zullen nog wel even op zich laten wachten. Wat mij betreft wacht ik wel tot de T6 gearriveerd is, en anders koop ik wel jong gebruikte T5 van de huidige generatie.

Groeten,

Luuk :winter
CASINI
Berichten: 153
Lid geworden op: 11 mar 2007, 11:45
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: wat vinden jullie van de "nieuwe" T5 ?

Bericht door CASINI »

Hier van word ik niet echt vrolijk van ik MOET een nieuw gezien mijn T5 2007 op 260.000 staat en bijna 3 jaar is.

Is er iemand die wel iets positief weet te melden of moet echt naar de......ster

MvG Casini
Je zit tegenwoordig langer vast in het verkeer dan in de bajes.
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: wat vinden jullie van de "nieuwe" T5 ?

Bericht door harry t5 191 »

Ik heb er in gereden bij Auto Flevo en moet zeggen dat ik het een geweldig goed rijdende auto vind.
Heb persoonlijk een goed gevoel bij de bus en de volgende bus wordt dus een t5 met DSG! :jumpklap
Ja,ook met een 4 cilinder,heb ik nu ook en deze bevalt ook erg goed.
Kinderziektes? Je hebt garantie toch!
Alhoewel stil staan nooit leuk is,dat begrijp ik ook wel.
Heb ook 3 jaar een t4 2.5 tdi gehad die daarvan zeker 1.5 jaar bij de dealer heeft gestaan met problemen. :muur
Ik weet er dus alles van!
Deze t5 moet nog eventjes mee maar ik weet wel wat de volgende wordt!

:wjw :T54LIFE :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Gebruikersavatar
topsun
Berichten: 163
Lid geworden op: 19 feb 2008, 23:09
Locatie: Hengelo (Ov.)
Contacteer:

Re: wat vinden jullie van de "nieuwe" T5 ?

Bericht door topsun »

CASINI schreef:Hier van word ik niet echt vrolijk van ik MOET een nieuw gezien mijn T5 2007 op 260.000 staat en bijna 3 jaar is.

Is er iemand die wel iets positief weet te melden of moet echt naar de......ster

MvG Casini
Hoi Casini,

Wak ik en anderen zeggen is natuurlijk nergens op gebaseerd, het
moet zich uitwijzen. En inderdaad je hebt natuurlijk de garantie.
Als ik zou moeten inruilen, ging ik er ook gewoon voor.
Maar kan zoals gezegd, nog even de kat uit de boom kijken.
Bestel hem gewoon, je wilt toch niet in zo'n (STER) gezien
worden. :bifun :bifun :bifun

Bryan
Afbeelding
Damy

Re: wat vinden jullie van de "nieuwe" T5 ?

Bericht door Damy »

Zolang er nog geen 5-pitter is blijf ik in mijn huidige :bonk die overigens nog geen 1 jaar oud is en pas 11 dzd heeft gelopen....
Die milieu hype waartoe iedereen je dwingt is het niet met een TV danwel een auto danwel zelfs autobanden.....
Zolang onze "hoge heren" zelf met een dikke V8 en dikke V6-en worden gereden en ons koningshuis pas- en te onpas het vliegtuig neemt en investeerd in buitenlandse O.G. van onze centen neem ik het allemaal aan voor zoete koek.
Dus tot nu toe vind ik het hele downsizen maar niets ongeacht dat ze uit een 1.4 benzine -150 pk persen...
Gebruikersavatar
kroonhome
Berichten: 272
Lid geworden op: 08 mar 2007, 12:17
Locatie: Midden Delfland

Re: wat vinden jullie van de "nieuwe" T5 ?

Bericht door kroonhome »

Hoi allemaal,

Ik sta op het punt om over te stappen van een T4 naar een T5, een van de redenen is dat de T5 vijf cilinders distributie kettingen hebben voor het aandrijven van de nokkenas. Geen gezeur meer met het vervangen / breken van de distributie riemen. Ik heb het nog nergens gelezen, maar ik denk dat deze nieuwe vier cilinders weer distributie riemen hebben?? :ie
De sterkste variant is voorzien van een biturbo, betekent dit dan ook bi trammelant? Over de duurzaamheid van deze motoren waar relatief meer vermogen uit gehaald wordt heb ik me twijfels. Het diesel verbruik zou met 1,5 liter per 100 km lager liggen, ik vraag me af onder welke omstandigheden dit gemeten is, met beladen auto op 120 km per uur of een lege auto met 90 km per uur?? Voorlopig ga ik voor een T5 vijf cilinder 174 pk waar ik lekker op koppel kan cruisen. :driveT5

Groetjes,
Arjan
:ikrij
nr. 1075 (de vorige California Coach 75 KW, 102 pk)
VW T4 California FreeStyle 3e generatie AXG 111 KW, 151 pk
VW T3 Club Joker 1984, WBX 57 KW, 78 pk (Brownie)
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: wat vinden jullie van de "nieuwe" T5 ?

Bericht door rick_k »

Bi-turbo is niks nieuws. Dit is trouwens turbo compounding. Dus je gebruik de gecomprimeerde lucht van de grote turbo door die nog meer te comprimeren in een kleine turbo, waardoor je een hele hoge vuldruk krijg, zonder dat de turbo heel laat of niet opspoelen.

Ikzelf ga dit toepassen op mijn hobby-auto.

Het frontje van de nieuwe T5 vind ik eerlijk gezegd mooier dan het vorige frontje. Hoe ze rijden weet ik niet, ik wil nog wel zo'n DSG proberen.

mvg Rick
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Re: wat vinden jullie van de "nieuwe" T5 ?

Bericht door hendrikus »

bi-turbo word idd al jaren gebruikt. Denk al aan de Audi RS4 of bv de 535 van BMW.
T4 2.5TDI 88pk 1999
Damy

Re: wat vinden jullie van de "nieuwe" T5 ?

Bericht door Damy »

hendrikus schreef:bi-turbo word idd al jaren gebruikt. Denk al aan de Audi RS4 of bv de 535 van BMW.

Op de Audi S4 werd het al eerder toegepast dan bij de RS4 model B5...... :nuts
Pietertje
Berichten: 16
Lid geworden op: 24 okt 2009, 19:42

Re: wat vinden jullie van de "nieuwe" T5 ?

Bericht door Pietertje »

Ik vind het visueel geen verbetering. Ik ben dan ook blij dat ik een van de laatste oude T-5's heb weten te bemachtigen. (T-Edition)
Wat de nieuwe motoren ons gaan brengen is uiteraard de vraag. Een slechte auto zal het niet zijn, het is slechts afwachten ;)
Ik ben nog steeds erg blij met mijn kar!!
Gebruikersavatar
Rick
Berichten: 538
Lid geworden op: 14 apr 2009, 15:20

Re: wat vinden jullie van de "nieuwe" T5 ?

Bericht door Rick »

Ik heb precies het zelfde als Pietertje. Ik dank de Volkswagen god dat ik nog een mooie T-edition onder mijn kont heb! :jump
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: wat vinden jullie van de "nieuwe" T5 ?

Bericht door Donald4Motion »

Rick schreef:Ik heb precies het zelfde als Pietertje. Ik dank de Volkswagen god dat ik nog een mooie T-edition onder mijn kont heb! :jump
Heb je h'm eindelijk voor de deur staan?!
Plaats reactie