Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ven

vragen over de T5
Plaats reactie
Arnout
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jul 2008, 18:12

Ven

Bericht door Arnout »

Hallo,

Ik heb sinds vorig jaar een nieuwe T5 gekocht en heb problemen met de ventilator achter de radiateur. Wanneer ik een stukje rij slaat de ven aan en houd de motor in.
Nu zit deze auto wel nog in de garantie, dus ik naar de dealer. Deze vertelde mij dat dit niet ok is, en als dit probleem weer voorkomt moet ik maar langs komen.
Wat denk je, elke keer wanneer dit probleem voorkomt optreed en ik naar de garage rij is het weg. Gek wordt ik ervan.

Weet iemand hoe dit komt?

Arnout :groteogen
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Ven

Bericht door matje86 »

laat de bus bij de dealer staan en ga met een persoon van de garage daar vandaan rijden zodat men het zelf kan ondervinden( de oorzaak zal wel iets met computersturing zijn)
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Arnout
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jul 2008, 18:12

Re: Ven

Bericht door Arnout »

Ik denk dat dit het verstandigst is. Een half jaartje geleden gaf het dashboard motorstoring aan, maar was plotseling weer weg. Dus ik naar de garage waar ze hem uit hebben uitgelezen maar konden niks vinden. Ze zagen wel dat er een motorstoring had opgetreden. Weer het zelfde verhaal "wanneer dit weer optreed langskomen" Briljante opmerking
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: Ven

Bericht door Henk250 »

Arnout schreef:Ik denk dat dit het verstandigst is. Een half jaartje geleden gaf het dashboard motorstoring aan, maar was plotseling weer weg. Dus ik naar de garage waar ze hem uit hebben uitgelezen maar konden niks vinden. Ze zagen wel dat er een motorstoring had opgetreden. Weer het zelfde verhaal "wanneer dit weer optreed langskomen" Briljante opmerking
Het geheugen wordt gewist op het moment dat jij je contact afzet.
Dus die "briljante opmerking" komt waarschijnlijk van een man met ervaring.
Dus laat je motor lopen na de storing,ga naar de garage(indien mogelijk) en vraag even
of de man die er verstand van had/heeft er naar kijkt.

Succes ermee.

:T54LIFE
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Ven

Bericht door Guus NLB »

En.... "ven" = fan, niet te verwarren met "van", dat is het engelse woord voor bestelwagen.
quercusgarden
Berichten: 217
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:37
Contacteer:

Re: Ven

Bericht door quercusgarden »

Heb bijna hetzelfde probleem.
Betreft een 2.5 tdi juni 2009 waarvan ook de radiator ven direct aanslaat na het starten.
Dit gaat in periodes.
Gaat weer een tijdje goed als ik het contact een paar keer aan en uit zet.
Probleem niet bekend bij dealer in Schagen en mag er mee terug.
Software probleem misschien?
Plaats reactie