Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

lampjes vervangen dashbord

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dannyl
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 feb 2007, 00:13
Locatie: stein

lampjes vervangen dashbord

Bericht door dannyl »

Aan een kant van de klokken is de verlichting kapot. Voor ik de hele zwik los haal vraag ik mij af of je ze ook kunt wisselen zonder alles te demonteren. Zo ja zijn het balonet of insteeklampjes.
een 5 cylinder diesel is leuk maar de 6 cylinder boxer is mooier
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: lampjes vervangen dashbord

Bericht door Roger B. (11)61 »

denk dat je de klok er toch even uit moet pakken.

rand eruit en klok er uit, niet zo veel werk, even kijken hier op forum staat vast wel ergens hoe dat moet
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Henk-1
Site Admin
Berichten: 4455
Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: lampjes vervangen dashbord

Bericht door Henk-1 »

Om wat voor model T4 gaat het Dannyl ?
Je hebt zoveel verschillen weetjewel :nuts

Heb je een airbag in je stuur zitten ?
http://www.weetjewel.com/stuur_airbag_loshalen.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Misschien heb je hier ook wat aan .
http://www.weetjewel.com/tips_en_trucs/ ... ontage.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes webmaster Henk-1 :wjwnl VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
Gebruikersavatar
Dehler_Bert
Berichten: 67
Lid geworden op: 20 feb 2007, 00:03
Locatie: Delft

Re: lampjes vervangen dashbord

Bericht door Dehler_Bert »

Hallo Danny,

Ik weet natuurlijk niet welke T4 je hebt, maar bij mijn TDI 75kW uit '98 hoef je het stuur niet te verwijderen om de lampjes te vervangen. Heb het toevallig net 2 weken geleden gedaan.
Plastic onder en bovenkappen van het stuurhuis verwijderen en de plastic behuizing in je dashboard (kan je langs het stuur eruit trekken). Daarna tellerunit losschroeven en naar voren kantelen. Drie bajonetlampjes zitten bovenin. Je moet de hele lampjes + plastic bajonet (groen geloof ik) vervangen, want de lampjes zijn er in vastgesoldeerd. (Is bij de <96 exemplaren niet het geval),

Succes, Bert
Gebruikersavatar
dannyl
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 feb 2007, 00:13
Locatie: stein

Re: lampjes vervangen dashbord

Bericht door dannyl »

Ik heb een 2.5 LWB 75kw uit juni 96 dus net voor de model wisseling en zonder airbagstuur. Morgen ga ik toch maar de klokken er uit schroeven. Zit hier nog een km tellerkabel aan of gaat dit gewoon elektronisch en gaat het hele spul gewoon los als je de kabels los koppelt.
een 5 cylinder diesel is leuk maar de 6 cylinder boxer is mooier
Gebruikersavatar
Henk-1
Site Admin
Berichten: 4455
Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: lampjes vervangen dashbord

Bericht door Henk-1 »

volgens mij zit daar gewoon een stekker erop , en geen km teller kabel
had zelf een 2.5 TDI 102 PK ACV 1997

Afbeelding

Als ik me goed herinner zijn op onderstaande foto 3 lampjes gemonteerd op een dubbele strip
(die stekkertjes-losse draadjes had ik zelf gesoldeerd op de tellerunit , voor neon lampjes)

Afbeelding

succ6
Groetjes webmaster Henk-1 :wjwnl VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
Gebruikersavatar
red devel
Berichten: 217
Lid geworden op: 02 aug 2020, 13:04

Re: lampjes vervangen dashbord

Bericht door red devel »

Ik zou wel iets sterkere lampjes willen in, met name, de kachelverwarming, van mijn T4, bouwjaar 10-03-1997.
Ik vind de verlichting erg zwak! iemand een idee? Ook zijn diverse bevestiging lipjes afgebroken. Is er een los front van het bedieningspaneel te verkrijgen?
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4776
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: lampjes vervangen dashbord

Bericht door Hanz »

red devel schreef: 05 dec 2021, 13:49 Ik zou wel iets sterkere lampjes willen in, met name, de kachelverwarming, van mijn T4, bouwjaar 10-03-1997.
Ik vind de verlichting erg zwak! iemand een idee? Ook zijn diverse bevestiging lipjes afgebroken. Is er een los front van het bedieningspaneel te verkrijgen?
Er zit maar één lampje in en het licht wordt verder verspreid door een perspex plaatje. Een matige constructie die nooit alle knoppen goed verlicht. Als je meer licht wilt hebben zal je zelf lampjes bij moeten plaatsen of een feller lampje monteren. Check eerst even of je dashboardverlichting niet per ongeluk gedimd is.
Zie voor uitbouwen en vervangen van het lampje ook dit draadje https://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtop ... 62#p424962
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Plaats reactie