Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

koud kouder koudst

vragen over de T5
johnny van de voorde
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39

Re: koud kouder koudst

Bericht door johnny van de voorde »

Nee Jay, geen brochure gezien.
Ik had een T4 lange wielbasis comfortline met als opties:

airco
dubbele cabine
cruise-control
electra pack 1 en 2
comfortpack
Generation uitvoering

Standaard zat in de T4 met dubbele cabine een extra bijverwarmer omdat men voor een dubbele cabine vertrok van een bus voor personenvervoer.

Na 4 jaar heeft de garage (lees verkoper) mij dezelfde bus T5 voorgesteld.
Toen ik na enkele dagen de verwarming maar niks vond kwam ik tot de ontdekking dat er geen bijverwarmer inzat. Bij navraag in de garage hoorden ze het donderen in Keulen. Bijverwarmer ? Al wel van gehoord en ja dat staat in de optielijst maar dat wordt bijna nooit bijbesteld meneer :bonk
Dat is iets voor de koude landen. Na gebeld te hebben met Dieteren (invoerder VW Belgie) kwam het antwoord ; in de transporter dubbele cabine staat dit niet meer standaard gemonteerd. Dat had je extra moeten bijbestellen meneer ! Wist ik veel , Ik had gewoon dezelfde bus gevraagd als de T4 !
Trouwens , de T5 is gewoon besteld via telefoon en e-mail verkeer. Niks show-room, brochures, folders enz...

:toppie John.
Jay
Berichten: 109
Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:11

Re: koud kouder koudst

Bericht door Jay »

johnny van de voorde schreef:Trouwens , de T5 is gewoon besteld via telefoon en e-mail verkeer. Niks show-room, brochures, folders enz...
dan ben je een beetje dom geweest ! (zou ook Maxima zegge)
Danny
Berichten: 465
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:11
Locatie: Tussen Turnhout en Antwerpen

Re: koud kouder koudst

Bericht door Danny »

johnny van de voorde schreef:
Trouwens , de T5 is gewoon besteld via telefoon en e-mail verkeer. Niks show-room, brochures, folders enz...
dan ben je een beetje dom geweest ! (zou ook Maxima zegge)
De mijne is bij de dealer besteld en ook daar hebben ze me niks geadviseerd...

Als ik nu de verkoper aanspreek over de slechte verwarming en 't blok dat moeilijk op temp komt dan doet ie alsof ik van Mars kom. zijn beste vond ik laatst nog "die temperatuurmeters zijn lang niet correct" hoor 't blok is dan al lang op dreef, trouwens wie heeft je dat gezegd dat een blok op 90° moet draaien... :muur Van VW brainwashing gesproken :ie

idioten :bonk

ik heb dan later maar een Webasto laten inbouwen in Roosendaal (tot mijn grote tevredenheid) anders geraakt mijn karretje in geen eeuwigheid warm...
johnny van de voorde
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39

Re: koud kouder koudst

Bericht door johnny van de voorde »

Dat bedoel ik nou,
ze kennen er niks van , al zijn er uitzonderingen.
John.
Jay
Berichten: 109
Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:11

Re: koud kouder koudst

Bericht door Jay »

Ik heb de brochures verslonden, ontelbare malen door gelezen zodat ik een wel overwogen beslissing kon nemen welke uitvoering en met welke opties ik wilde bestellen. En welke uiteraard bij mijn portemonnee paste.
Laten we maar zo zegge; ik had mijn huiswerk gedaan en wist van de "spreekwoordelijke" hoed en de rand.
johnny van de voorde
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39

Re: koud kouder koudst

Bericht door johnny van de voorde »

Jay,

Binnen enkele dagen is het het Brussels Auto-motor salon. van 14 tot 24 febr.Het is één van de grootste europese salons qua bezoekersaantallen. Zoals ieder jaar ga ik ook dit jaar naar het salon toe. Bij Volkswagen zal ik eens langsgaan en eens vragen of er standaard een bijverwarmer in de nieuwe T5 zit, of een vloeistofverwarmer, of een webasto , of een extra verwarming, afijn (komt van het franse woord "enfin", zo dom ben ik dus ook weer niet).
Ik verwed er een paard op dat ze er 3 man gaan bijhalen en ze me het antwoord moeten schuldig blijven. natuurlijk zijn dit geen echte verkopers, het zijn ingehuurde interims die ze "the day before" een spoedcursus geven.... bla bla bla ;; ik vraag wel achter de échte mannen. En Ik weet nu al dat men mij niet graag zal zien komen met zo'n moeilijke vragen !
Ik heb het reeds gedaan bij Dieteren ,de hoofdinvoerder voor Belgie. 3 man !!!! Wat ze me daar allemaal hebben wijsgemaakt !!! En eigenaardig, 3 man met 3 verschillende verhalen. En jij zegt dat Ik dom ben ? 't ja ,,, een Belg zeker ? Maar wel eentje met een hoofdletter.

Ik zal hierover een nieuw topic openen na het Brussels Autosalon. Misschien schiet ik wel een paar plaatjes van de VW-verkopers, wie weet ?


John.
Gebruikersavatar
Rolf T5 54
Berichten: 133
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:55
Locatie: Drenthe!!

Re: koud kouder koudst

Bericht door Rolf T5 54 »

John,

Ten eerste, je bent niet dom als je bus gekocht hebt via alleen telefoon en e-mail verkeer. Ik denk dat je dan een scherpere prijs hebt gescoord....... Maar goed niemand hier koopt iets via internet ;-).

Ik heb het zelf zo gedaan door eerst alle folders en prijslijsten door te nemen alle opties die ik wilde geselecteerd, een optelsom gemaakt en gevraagd wat zij voor dit voertuig rekenden... Bij mij was de verkoper echter zo stom om mee te gaan in mijn berekening waarbij de minderprijs als je iets niet nam ook bij de berekening te gebruiken....daarna zijn er nieuwe prijslijsten gekomen. Ik had namelijk ook opties die op een pick-up niet leverbaar waren, maar ik had het koopcontract met zijn toestemming zo verandert dat het voertuig alleen in die uitvoering door mij afgenomen werd ( zonder eventuele negatieve prijswijzigingen!! ).
Om een lang verhaal kort te maken; ik heb toen gekozen voor de bijverwarmer omdat de wetgeving in nederland geen eisen stelt aan de opwarming van het interieur van een grijs kenteken auto.
Leuke noot is wel dat de verkoper mij bij aflevering nog wist te vertellen dat er kunststof tandwielen in de distributie zouden zitten die bij 120d km vervangen zouden moeten worden omdat er anders gevaar op motorschade is ;-)
Hiermee doelde hij op de snaar/koppeling/bus die tussen de distributietandwielen en de dynamo en airco zitten, kans op motorschade; NONE.

Resume;
Blijf zo lang mogelijk weg uit de showroom, luister niet naar de laster die verkopers spuien en trek je eigen plan. Stel vervolgens zoveel mogelijk vragen en wees kritisch........ En koop de auto die je naar eigen wens hebt samengesteld.

Koude voeten;
Hier ging de topic eigenlijk over toch?? Ik heb dus zoals je zie in de avatar een dubbelcabine pick-up met afzetcamper. Wij gaan hiermee ook op wintersport maar heb nog nooit klachten gehad. Mogelijk is de luchtstroom in een pick-up anders?
Mijn idee is; waar wordt de lucht bij jouw auto afgevoerd? Misschien een deel via de onderzijde van de portieren?
Ik kan het me voorstellen dat je een probleem ermee hebt!

Suc6 Rolf
Gebruikersavatar
Yasmine D & Wesley V
Berichten: 573
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:54
Locatie: Belgie, Bazel

Re: koud kouder koudst

Bericht door Yasmine D & Wesley V »

enkele jaren geleden, toen we naar het Brussels autosalon gingen, juist voor we onze T5 kochten, hoorde ik een (bijna) koper aan een van die mannetjes in mooi maatpak vragen " waar worden deze T5'en nu gemaakt.

Weet je wat hij antwoorde "in Belgie meneer zei hij"

Ik schoot er echt bijna van aan het lachen :-)

Zo goed zijn die interims opgeleid dat ze het zelf allemaal niet weten, het enige dat ze echt kunnen is een prijsofferte maken.

Allemaal opgezet spel daar " veel maatpakjes & mooie dames"

mvg
Yasmine & Wesley

johnny van de voorde schreef:Jay,

Binnen enkele dagen is het het Brussels Auto-motor salon. van 14 tot 24 febr.Het is één van de grootste europese salons qua bezoekersaantallen. Zoals ieder jaar ga ik ook dit jaar naar het salon toe. Bij Volkswagen zal ik eens langsgaan en eens vragen of er standaard een bijverwarmer in de nieuwe T5 zit, of een vloeistofverwarmer, of een webasto , of een extra verwarming, afijn (komt van het franse woord "enfin", zo dom ben ik dus ook weer niet).
Ik verwed er een paard op dat ze er 3 man gaan bijhalen en ze me het antwoord moeten schuldig blijven. natuurlijk zijn dit geen echte verkopers, het zijn ingehuurde interims die ze "the day before" een spoedcursus geven.... bla bla bla ;; ik vraag wel achter de échte mannen. En Ik weet nu al dat men mij niet graag zal zien komen met zo'n moeilijke vragen !
Ik heb het reeds gedaan bij Dieteren ,de hoofdinvoerder voor Belgie. 3 man !!!! Wat ze me daar allemaal hebben wijsgemaakt !!! En eigenaardig, 3 man met 3 verschillende verhalen. En jij zegt dat Ik dom ben ? 't ja ,,, een Belg zeker ? Maar wel eentje met een hoofdletter.

Ik zal hierover een nieuw topic openen na het Brussels Autosalon. Misschien schiet ik wel een paar plaatjes van de VW-verkopers, wie weet ?


John.
VW T6 Caravelle Highline 204pk Dsg 4 motion, full option. :T6NOLESS
Pietertje
Berichten: 16
Lid geworden op: 24 okt 2009, 19:42

Re: koud kouder koudst

Bericht door Pietertje »

Ben vandaag voor het eerst echt wat langer op weg geweest met m'n T5. :driveT5 Mij viel ook al snel op dat ik koude voeten kreeg. :gekte
Toen het eenmaal een beetje behaaglijk werd bleef ik daar dus ook mee zitten.
heb hem toen een paar minuten onderin laten verwarmen en toen ging het best.

Retourtje Maassluis Hardenberg, muziekje aan (best hard trouwens) armleuninkjes naar beneden......... :ikrij

en weer een heerlijke rit gehad. Ben erg blij met m'n T5!! :yes
Danny
Berichten: 465
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:11
Locatie: Tussen Turnhout en Antwerpen

Re: koud kouder koudst

Bericht door Danny »

Ik ben er ook heel erg blij mee (tot op heden) enkel het traag op temperatuur komende blok en de verwarming. Die het uiteraard wel doet maar dan met je toch echt wel een eind bollen eer ze echt de hele plastic handel in het dashboard opgewarmd krijgt. daarna komen je voeten aan de beurt :bifun

verder rijd ik er natuurlijk zo graag mee... op naar een T6 met een 5 en een halfje neem ik voorlopig geen genoegen

:zwaai
Jay
Berichten: 109
Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:11

Re: koud kouder koudst

Bericht door Jay »

johnny van de voorde schreef: eens vragen of er standaard een bijverwarmer in de nieuwe T5 zit, of een vloeistofverwarmer, of een webasto , of een extra verwarming, afijn (komt van het franse woord "enfin", zo dom ben ik dus ook weer niet).
als je nu eens zelf "vooraf" de brochures doorleest , dan weet je zelf al bij welke type/uitvoering de bijverwarmer er standaard op zit en bij welke niet. Zodoende hoef je een ander achteraf niet te beschuldigen dat hij in gebreke zou zijn gebleven omdat hij jou niet iets geadviseerd hebt wat jezelf al had kunnen weten.
Het is altijd makkelijk(er) de schuld bij een ander (te proberen) neer te leggen van je eigen tekortkomingen.
johnny van de voorde
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39

Re: koud kouder koudst

Bericht door johnny van de voorde »

Hey Jay,

Volgens mij word je nooit "mijne maat" !

Groetjes,

John.
Jay
Berichten: 109
Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:11

Re: koud kouder koudst

Bericht door Jay »

omdat ik het in "dit" geval niet met je eens ben ? (niet met je mee "huil")
johnny van de voorde
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39

Re: koud kouder koudst

Bericht door johnny van de voorde »

nee, je zal wel gelijk hebben , dit gebeurt mij nooit meer ! Ik vraag deze namiddag , bij het afhalen van m'n transporter in de garage (is vandaag op 120.000 Km. beurt) de nieuwe folder én de optielijs. Dan heb ik 1 1/2 jaar tijd om hem grondig te bestuderen.

maar toch.................. :nuts
Gebruikersavatar
HP Hulscher
Berichten: 167
Lid geworden op: 01 jul 2007, 19:59
Locatie: Amsterdam

Re: koud kouder koudst

Bericht door HP Hulscher »

Zolang er lucht naar de voeten gaat en de kachel is aan (dus raam en voeten, blower op 2, warmte in het midden, dus wijst naar boven) heb ik het warm genoeg, overal..... Maar misschien is het ook wel een kwestie van wat je gewend bent. Ik blijf niet wakker als het te warm is in de auto.....
T5-nov 2007-kwb-130pk-automaat-offroadgrey-16"Ronal-sidebars-60jr ed.
Plaats reactie