Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

koud kouder koudst

vragen over de T5
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: koud kouder koudst

Bericht door Guus NLB »

Johnny heeft wel gelijk: een goede verkoper zou er best eens op mogen wijzen dat de kachel eigenlijk onder de maat is omdat-ie zo langzaam opwarmt.
Ik heb indertijd ook de hele optielijst van voor naar achter en terug uitgeplozen, maar wie heeft er nou erg in dat je er hier nog een bijverwarming bij moet bestellen .

En 't zou eigenlijk ook niet nodig moeten zijn: nou ik die iX55 rij merk ik dat de kachel vééél eerder op temperatuur is als die van mijn bus indertijd. En die iX heeft een 3.0 V6 diesel, dat wijkt niet dramatisch af van 'n 174pk T5, wel ?
Danny
Berichten: 465
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:11
Locatie: Tussen Turnhout en Antwerpen

Re: koud kouder koudst

Bericht door Danny »

Nu mag je nog de folder uitpluizen, nergens staat vermeld dat de TDI een zo hoog rendement heeft dat ie slecht opwarmt en een ondermaatse standaard verwarming heeft... die dat kan ontdekken in de folder die mag hem mij opsturen...

Had voordien al flink wat TDI ervaring maar van slecht opwarmen laat staan ondermaatse verwarming was geen sprake.

Dat standkachels vroeger (nu nog) enkel afgedaan worden als iets voor in 't hoge noorden is mij niet vreemd bij verkopers van VW, ook niet bij Jan met de pet.

Dat de commonrail dit probleem niet meer zal hebben heeft VW snel opgelost d.m.v. de temperatuurmeter gewoon weg te laten, wat je niet weet niet deert he :muur (was 't geval op de wagen die ik laatst had een 105 pk dacht ik)

Hoedanook, de ene wil het graag warm de andere minder warm, feit is dat de R5 motoren slecht (langzaam) op temperatuur komen en dat je dan zelf geen te hoge eisen mag stellen of de keet komt helemaal niet op zijn bedrijfstemperatuur of je moet er flink op stampen (gaspedaal :knipoog )

Al dan wel of niet een koelvloeistofbijwarmer hebben hangt een beetje af van wat men je aanraad. Ik krijg 't bij mijn collega's en vrienden moeilijk verkocht... kijk eens mijn zuinige, hoge rendement hebbende, dure, milieuvriendelijke VW heeft daarnaast nog een aparte stoomketel nodig om te renderen, die met zijn uitstoot de Euro weet ik veel hoeveel norm van VW gewoon aan diggelen rammelt want daar zit geen roetfilter op etc... boerenbedrog

ik zal wel aan t zeuren zijn :bifun
Laatst gewijzigd door Danny op 08 jan 2010, 07:25, 1 keer totaal gewijzigd.
johnny van de voorde
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39

Re: koud kouder koudst

Bericht door johnny van de voorde »

Wat lees ik , nieuwe T5 temperatuurmeter weggelaten ????
:bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun

't ja , das ook een oplossing !

Maar of't wat helpt aan je voeten ????

Ik vind hem wel goed ! :bifun :bifun :bifun :bifun

John
Gebruikersavatar
Harry4motion
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 nov 2009, 22:02

Re: koud kouder koudst

Bericht door Harry4motion »

Jay schreef:
johnny van de voorde schreef: Hadden ze mij gezegd dat het een optie was, had ik deze er zéker bijgenomen.
Ik neem aan dat je bij het samenstellen van je bus de brochure met meeruitvoeringen (opties) toch gelezen hebt ?!
Het is dus wel heel makkelijk om te zeggen dat een verkoper in gebreke is gebleven terwijl je zelf ook eea hebt kunnen lezen, toch ?

Die lui bij de VW dealer die jou een nieuwe auto proberen te slijten noemen zichzelf "verkoopadviseur"
Dan verwacht je toch dat ze je adviseren om zo'n optie te nemen? zij horen te weten dat dit belangrijk is!
Plus dan verkopen ze nog iets extra's
Maar mijn ervaring is dat dit soort jongens net zo goed stofzuigers of laptops kunnen verkopen, het interesseert ze geen R**T.
Maar dat is mijn ervaring.

Ik kom bij de VW dealer aanrijden met de rover 25 van mijn vrouw, zegt die autoverkoper, zo dat is ook een grote motor voor zo'n klein autootje een 2.5 :muur :muur :muur :zwaai

Kijk een rover is wel geen VW, en rover is niet voor niets failliet, maar als je een beetje interesse hebt voor het product auto dat je zelf probeert te verkopen dan hoor je toch wel te weten dat 25 de type aanduiding is! :bonk
johnny van de voorde
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39

Re: koud kouder koudst

Bericht door johnny van de voorde »

Lees het nieuwe topic van " daanser " (Marc).
Dit topic bevestigd nog maar eens de gebrekkelijke werking van de verwarming wanneer de bus niet is uitgerust met de bijverwarmer, al dan niet voorgesteld door de (onwetende) verkoper.

John.
Plaats reactie