Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

voorzichtige indeling camper

vragen over de T4
Gebruikersavatar
surfingerik
Berichten: 170
Lid geworden op: 10 sep 2009, 15:42

voorzichtige indeling camper

Bericht door surfingerik »

Hoi iedereen,

eindelijk is het zover, er kan eindelijk naar een busje gekeken worden om om te bouwen tot camper. Op dit moment kijken we vooral naar een t4.
bij het kijken naar een busje hoort ook alvast het nadenken over de indeling, daarom hebben we een schets gemaakt (dankzij mac) waarom ik hoopt dat jullie ons want handige feedback kunnen geven.
hier de foto:
Afbeelding

en hier de uitleg:

van plaats dat we de bank in de lengte uit klappen willen we hem over de breedte uit klappen. rede daarvoor is onze surfspullen lekker op de vloer kunnen liggen. Als we alleen deel 3 uitklappen creeren we een gezellig zithoekje. eerlijk is eerlijk hoe dit uitklappen gaat gebeuren moeten we nog even over brainstormen maar ik ben er van overtuigd dat het mogelijk is. We hebben ook gedacht aan 2 banken tegenover elkaar maar ik denk dat we op deze manier meer opberguimte kunnen creëren.
de vraag is wel, in deze opstelling steek de bank een stukje uit bij de schuifdeur, leverd dit moeilijkheden op bij de keuring?

kastgedeelte hebben we wat ideeen maar zijn we nog niet uit, op dit moment denken we dat deze als laatste gebouwd kan worden in de ruimte die we over houden. aangezien we altijd met beperkte middelen op pad gaan is zeeen aan ruimte niet prioriteit nummer 1. we denken ook wel wat opbergruimte ander de bank te kunnen bouwen en de keuken dus in totaal moet dat genoeg zijn.
ons grote vraagteken is de haalbaarheid van de bank opstelling en vragen daarom ook jullie mening.

alvast bedankt!
Erik en Ingrid

ps alle maten zijn binnen maten en in cm's
1ste auto: t4 1.9 uit 2000
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: voorzichtige indeling camper

Bericht door Roger B. (11)61 »

is jullie T4 1m60 binnen???

ik heb tussen de bekleding op de vloer in de laadruimte volgens mij maar iets van 1m18 ofzo als ik me goed herinner....
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Re: voorzichtige indeling camper

Bericht door Leo45 »

Zo'n opstelling bestaat ook voor een T3 dan heb je dus een rondzit, heb ik ook wel eens over nagedacht om zelf te maken.
Enige bezwaar vind ik hiervan dat al je spullen in de banken liggen en je dus elke keer als je wat wil pakken de boel op opklappen.

Maar zoals gezegd, als ik zelf iets zou maken zou ik het ook zo doen.

Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
Gebruikersavatar
surfingerik
Berichten: 170
Lid geworden op: 10 sep 2009, 15:42

Re: voorzichtige indeling camper

Bericht door surfingerik »

onze t4 bestaat helaas nog niet maar hij komt er wel aan. of die 160 is weet ik niet ik ga op dit moment uit van maten die ik gekregen heb. maar volgens mij is 118 vrij smal als ik naar ingebouwde campers kijk. daar zit volgens mij een bed in en daarnaast een kast. aangezien een bed 110 moet zijn heb je dnek ik meer speling dan 8 cm. maar dat weet ik natuurlijk niet 100% zeker.
1ste auto: t4 1.9 uit 2000
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: voorzichtige indeling camper

Bericht door Roger B. (11)61 »

die 118 is tussen de (bekleedde) wielkasten. daarboven is ie (uiteraard) wat breder om hoger weer smaller te worden (nog steeds breder dan 120)

maar ik denk dat 160 (als je dat al haalt) de absolute maximum breedte is (net onder de ramen) hoger en lager wordt ie iets smaller (te koud om te gaan meten buiten)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: voorzichtige indeling camper

Bericht door Egbert&Manon »

Ik dacht dat de breedte 162 cm is aan de onderzijde van de ramen.
We hebben er een matras van 160 cm inliggen.


Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: voorzichtige indeling camper

Bericht door Roger B. (11)61 »

ik ben natuurlijk een stuk breedte kwijt omdat het een (volledig bekleedde caravelle is....) dacht dat ik op de vloer maar iets van 140-145 had bij de schuifdeuren, maar de hondenhokken operatie is al twee jaar terug, ken die maten niet meer helemaal uit het hoofd.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: voorzichtige indeling camper

Bericht door matje86 »

roger in bestelbus geen dikke bekleding
en breedte bank t4 is 150cm
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
Reny
Berichten: 644
Lid geworden op: 01 aug 2008, 15:38
Locatie: Heerhugowaard

Re: voorzichtige indeling camper

Bericht door Reny »

Dat stukje wat uitsteekt bij de schuifdeur, ik weet niet of het problemen gaat geven bij de keuring maar je kunt dat dan ook laten opklappen toch?

Verder hou bij je keuken rekening dat je gas (zo'n blauwe primagazfles?) en water kwijt moet. Hoe het keuringstechnisch zit met schoon en vuilwater tanks weet ik niet.

Zo te zien gebruik je je plafond niet? In mijn california zit er boven jouw achterzit gedeelte een kast overdwars. Een centimeter of 20 - 30 hoog denk ik. Klep aan de voorkant en je kunt overal bij :knipoog
fotogalerij 1120
Gebruikersavatar
surfingerik
Berichten: 170
Lid geworden op: 10 sep 2009, 15:42

Re: voorzichtige indeling camper

Bericht door surfingerik »

bedankt voor jullie reacties!
de kast overdwars gaat denk ik wel gerealiseerd worden, bere goed idee.
vandaag ook even op pad geweest voor een t4. helaas alleen maar roestbakken tegen gekomen. Hoopte voor 2000 euries een redelijke verzorgde t4 te kunnen kopen. blijkbaar moet ik toch even ruimer gaan zoeken. Wel jammer als je eenmaal zo met de indeling bezig bent gaat het wel erg jeuken om er even snel 1 te kopen. helaas is ook hier geduld een schone zaak :nuts
1ste auto: t4 1.9 uit 2000
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2036
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: voorzichtige indeling camper

Bericht door chv »

Die rondzit opstelling heb ik wel eens in een T3 gezien. Maar ik denk dat je dat voor een T4 niet gaat redden
Een T3 heeft iets ruimere binnenmaten qua lengte dan een T4 omdat de motor achterin zit, en binnen de de maten van de cabine valt.
Bij de T4 zit de motor voor en buiten de leefruimte. Ik heb bij geen enkele aanbieder voor T4 inrichtingen of kant-en-klaar ingerichte T4 (op de Caravan Salon) zo'n rondzit inrichting gezien dus jullie zouden de eerste zijn die dat lukt.

Het nadeel van jullie ontwerp lijkt me zo op het eerste oog dat je zo niet gemakkelijk de twee draaibare voorstoelen bij het zitgedeelte betrekt.
En dat vind ik persoonlijk bij onze (traditionele Westfalia opstelling) nou juist zo prettig.
Maar goed, in het Engels zeggen ze "think out of the box". Wie weet wat voor creatiefs dat op kan leveren. (en dan natuurlijk met foto's laten zien!)

Oh ja, qua bovenkast over de breedte, je houdt dan weinig hoofdruimte voor de zitters in de rondzit achterin, tenzij je een verhoogd dak maakt.

Misschien kun je bij http://www.reimo.com" onclick="window.open(this.href);return false; of http://www.freizeitwelt-dreyhe.de" onclick="window.open(this.href);return false; inspriratie op doen voor T4 inrichtingen.
Van die laatste club die in Noord Duitsland vlakbij Bremen zit hier de rechtstreekse link naar hun inbouwsets:
http://www.freizeitwelt-dreye.de/index. ... &Itemid=56" onclick="window.open(this.href);return false;

Met vriendelijke groet,

Charles Vos
Laatst gewijzigd door chv op 11 jan 2010, 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Gebruikersavatar
surfingerik
Berichten: 170
Lid geworden op: 10 sep 2009, 15:42

Re: voorzichtige indeling camper

Bericht door surfingerik »

ik ben ook heel benieuwd of het past. het blijft keuzes maken (moeilijk!) We hebben gekozen om te gaan zoeken naar een 3 zits voorin, zodat er ook wel eens iemand mee kan rijden en dan is "normale opstelling" minder gezellig.
een 3 zits is geen must maar op deze manier leek het ons een goude midden weg.
1ste auto: t4 1.9 uit 2000
Herman744
Berichten: 685
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:23
Locatie: Oost-Brabant

Re: voorzichtige indeling camper

Bericht door Herman744 »

Hoi,

Hier mijn indeling met een groot deel lange vrije vloer over 250 cm. Misschien heb je er iets aan.
Achter de rugleuning kunnen 2 dunnere slaapzakken liggen.
Klik op de gele balk voor leesbaar formaat.

Herman744
spike
Berichten: 91
Lid geworden op: 15 feb 2008, 19:37

Re: voorzichtige indeling camper

Bericht door spike »

als ik naar de maten van je tekening kijk zie ik dat je bed totaal 110 cm word
als je er allen in ligt is dat lekker ruim maar met ze tweeen is dat lekker krap
bij mij is het 130 cm en vind het net te doen
zeker als je in warme streken bent wil je niet zo krap liggen
ik windsurf zelf ook en heb een vast verhoogd dak en daar liggen mijn planken
is mischien ook een idee
RobJ
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 mei 2008, 13:57

Re: voorzichtige indeling camper

Bericht door RobJ »

Hallo
Leuke indeling
Of het praktisch is weet ik niet
Zelf heb ik mijn eigen camper T4 te koop staan op marktplaats
Kijk maar eens bij die foto's om inspiratie op te doen
Onder de bank heb ik twee opbergkisten die reuit kunnen
Of er dan genoeg ruimte is voor surfplanken weet ik eigenlijk niet
In ieder geval misschien heb je hier iets aan Binnenwerk is wel allemaal eigenbouw
Rob
Plaats reactie