Guus NLB schreef:Ronald, wat ik me afvraag:
het is bekend dat 'n grotere turbo een groter turbogat veroorzaakt.
Dat is de reden dat sommige merken juist een kleinere turbo gebruiken voor meer vermogen onderin of zelfs een kleine plus een grote zoals BMW dat doet, om laag onderin veel vermogen te hebben en toch ook veel topvermogen. En trouwens zoals ook op de nieuwe T5 biturbo !!!
Heb jij nou niet veel last van een gebrek aan vermogen bij lage toerentallen en het explosief inkomen van de turbo ?
![neutral :groteogen](./images/smilies/groteogen.gif)
Van een turbogat heb ik absoluut geen last.
Met de standaard auto was de derde versnelling degene met de meeste kracht.
Dit is nu in iedere versnelling, er is absoluut geen dip of plotseling inschakelende turbo merkbaar.
Ik heb de auto in zijn zes laten terug zakken tot 1000 toeren en dan gas gegeven, zonder haperende motor of andere onregelmatigheden pakte hij vlot op tot 180 km ph.
( toen ben ik maar gestopt ivm rijbewijs in gevaar)
Ik denk dat het wel scheelt dat ik niet het onderste uit de kan heb laten halen met chippen.
Een ieder die serieus geintresseerd is in deze mods nodig ik uit om het een keertje te komen ervaren.