Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Isoleren laadruimte.

vragen over de T5
pieterlinda
Berichten: 174
Lid geworden op: 05 feb 2007, 21:00

Isoleren laadruimte.

Bericht door pieterlinda »

Hallo wjwer,s,ik wil binnenkort de laadruimte bekleden met plaatmateriaal en tapijt o.i.d maar wil deze ook isoleren,weet iemand van jullie wat je het beste kan gebruiken als isolatiemateriaal?
Ik wil hem graag bekleden en isoleren vanwege het lawaai,hij is nu slechts bekleed met de standaard (kartonnen)bekleding.
Groet Pieter.
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: Isoleren laadruimte.

Bericht door vaniac »

Kijk hier eens:
http://www.akoestiekwinkel.nl/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier heb ik het isolatiemateriaal voor mijn T5 vandaan gehaald.
Houdt er rekening mee dat het niet gemakkelijk is om je T5 echt stiller te krijgen, vooral het motorgeluid is moeilijk te dempen.
pieterlinda
Berichten: 174
Lid geworden op: 05 feb 2007, 21:00

Re: Isoleren laadruimte.

Bericht door pieterlinda »

Hallo vaniac,ga hier zeker even naar kijken en bedankt voor de tip
Groet Pieter.
edjeraketje
Berichten: 677
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum

Re: Isoleren laadruimte.

Bericht door edjeraketje »

Hallo, ik weet niet of je de rubbermat op de vloer al heb, maar die dempt een hoop rijgeluid wat door de bodem naar binnen komt. Heb bij mijn eigen laadruimte de ruimtes achter de wandplaten gevuld met de zgn boxvulling.
suc6 met je project.
Groeten Edje
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Erik701
Berichten: 162
Lid geworden op: 06 mar 2009, 11:13
Locatie: Leuven (BE)

Re: Isoleren laadruimte.

Bericht door Erik701 »

De zijwanden en het dak van mijn laadruimte zijn volledig bekleed met Reimo X-trem isolatieplaten, die ze ook in mobilhomes gebruiken. Meestal 20mm, op plaatsen waar mogelijk zit zelfs 40mm achter de zijpanelen. De vloer is dan weer geisoleerd met 20mm geluidsisolerende matten onder de bodemplaat. Beide zijn te vinden in de betere kamperzaak.

http://www.reimo.com/de/M50015-reimo_x_trem_isolator/" onclick="window.open(this.href);return false;
borg
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 dec 2009, 14:44
Locatie: Belgie

Re: Isoleren laadruimte.

Bericht door borg »

ik ben de mijne nu aan het isoleren en heb mijn licht op gestoken in de camper wereld, daar raden ze mij allemaal X-trem isolatie aan, volledig waterafstotend en een plaatje X-trem van 2 cm dik isoleert even goed als rockwool van 8 cm!
Wel prijzig met zijn 18 a 20 euro per plaat maar zeker zijn geld waard.
is overigens ook heel makelijk te snijden en op vorm te maken
Gebruikersavatar
noorwegen
Berichten: 285
Lid geworden op: 13 jul 2009, 22:35
Locatie: Noorwegen
Contacteer:

Re: Isoleren laadruimte.

Bericht door noorwegen »

Heel toevallig heb ik er vorige week ook aan zitten denken om de boel te isoleren.
Maar… als je isolatie materiaal gebruikt mag die dan rechtstreeks in contact komen met je carrosserie?
Want hoe zit het met evt. condens?
Krijg je zo niet meer roestvorming?
Volkswagen Transporter / 7HK 2.5 TDI 2004 AXD
borg
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 dec 2009, 14:44
Locatie: Belgie

Re: Isoleren laadruimte.

Bericht door borg »

noorwegen schreef:Heel toevallig heb ik er vorige week ook aan zitten denken om de boel te isoleren.
Maar… als je isolatie materiaal gebruikt mag die dan rechtstreeks in contact komen met je carrosserie?
Want hoe zit het met evt. condens?
Krijg je zo niet meer roestvorming?
als je de X-trem gebruikt is dit geen probleem doordat deze waterafstotent is met andere matrialen steeds een dampscherm voorzien anders krijg je op termijn roestvorming. Ik heb deze informatie gekregen van mensen die met campers werken.
Je hebt er een paar uurtjes werk aan maar neem van mij aan dat het de moeite waard is!
kristovs
Berichten: 77
Lid geworden op: 02 mei 2009, 14:02

Re: Isoleren laadruimte.

Bericht door kristovs »

Wat als je geluidsisolatie wilt combineren met warmte isolatie? Volgens mensen van akoestiekwinkel kan je beide gerust combineren. Je plakt eerst de geluidsisolatie op de carrosserie en daarop lijm je de X-trem van Reimo. Iemand hier al ervaring mee?
kristovs
Berichten: 77
Lid geworden op: 02 mei 2009, 14:02

Re: Isoleren laadruimte.

Bericht door kristovs »

niemand?
borg
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 dec 2009, 14:44
Locatie: Belgie

Re: Isoleren laadruimte.

Bericht door borg »

in mijn ogen is extra geluidsisoatie totaal overbodig als je X-trem gebruikt
kristovs
Berichten: 77
Lid geworden op: 02 mei 2009, 14:02

Re: Isoleren laadruimte.

Bericht door kristovs »

spreek je hier uit ondervinding of gok je maar? Textuur van X-trem en akoestische isolatie is nl totaal verschillend. Voor geluidsisolatie van de wielkasten zeg maar is dit vooral berust op trillingsdemping. Ik denk daarom dat je beide niet voor dezelfde toepassing kunt gebruiken.
borg
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 dec 2009, 14:44
Locatie: Belgie

Re: Isoleren laadruimte.

Bericht door borg »

kristovs schreef:spreek je hier uit ondervinding of gok je maar? Textuur van X-trem en akoestische isolatie is nl totaal verschillend. Voor geluidsisolatie van de wielkasten zeg maar is dit vooral berust op trillingsdemping. Ik denk daarom dat je beide niet voor dezelfde toepassing kunt gebruiken.
uit ondervinding, heb zelf een t5 geisoleert met X-trem
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: Isoleren laadruimte.

Bericht door Jeroen T5 204 »

Bij het aanpasbedrijf hebben ze mij glaswol achter de panelen gedrukt. Wel lekker stil nu.
En er zit nog een andere laag tegen het plaatwerk geplakt.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
kristovs
Berichten: 77
Lid geworden op: 02 mei 2009, 14:02

Re: Isoleren laadruimte.

Bericht door kristovs »

glaswol neemt vocht op, dus gevaar voor roest vrees ik. Enkel X-trem kan idd al voldoende demping + warmteisolatie geven. Ik heb echter mijn bestelling al geplaatst bij akoestiekwinkel. De leverancier van X-trem kan mij echter geen garantie geven dat de X-trem zelfklevende plaat goed hecht op de Vibraflex van akoestiekwinkel. Plus hij vermeldt dat de X-trem best direct op de carrosserie wordt geplakt voor ideale isolatie. Mij lijkt het echter hetzelfde te geven qua isolatie als je ze op de Vibraflex plakt. Als er dan nog een probleem zou zijn met de hechting op de Vibraflex dan gebruik ik wat extra Tec7 of dergelijk. Wat denken jullie?
Plaats reactie