Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
thermotop c schoonmaken
thermotop c schoonmaken
beste WJW'ers,
de laatste dagen stinkt mijn vloeistof bijverwarmer erg naar diesel als ik de motor heb uitgezet en dan de lucht van slecht verbrande diesel dus geen lekkage.
nu las ik iets over een vervuilde bijverwarmer, is zo'n apparaat zelf te reinigen en zo ja wat is dan de manier.
Alvast bedankt voor jullie gewaardeerde reacties.
DickyDick
de laatste dagen stinkt mijn vloeistof bijverwarmer erg naar diesel als ik de motor heb uitgezet en dan de lucht van slecht verbrande diesel dus geen lekkage.
nu las ik iets over een vervuilde bijverwarmer, is zo'n apparaat zelf te reinigen en zo ja wat is dan de manier.
Alvast bedankt voor jullie gewaardeerde reacties.
DickyDick
T5 Multivan Highline 128kw TDI
Re: thermotop c schoonmaken
Is normaal die lucht, dan brand hij schoon. Is zelf niet makkelijk schoon te maken, moet dat hele ding onder je bus vandaan, incl koelwater aansluitingen, diesel aansluiting enz.
Je moet je pas zorgen maken als hij niet meer stinkt.
Je moet je pas zorgen maken als hij niet meer stinkt.
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
Re: thermotop c schoonmaken
ok bedankt hou het wel in de gaten of hij blijft stinken hahahaha
T5 Multivan Highline 128kw TDI
- Donald4Motion
- Berichten: 4426
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
- Locatie: Tuuuuus voor de buus
Re: thermotop c schoonmaken
Die van mij stinkt ook hoor
Dacht eerst ook dat het niet normaal was, maar was wel zo
Dacht eerst ook dat het niet normaal was, maar was wel zo
Re: thermotop c schoonmaken
Wat nou? is je douche stuk? Gevalletje kopkaas?Donald4Motion schreef:Die van mij stinkt ook hoor
Dacht eerst ook dat het niet normaal was, maar was wel zo
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
- Jeroen T5 204
- Berichten: 3455
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
- Locatie: Vroomshoop (VCDS)
- Contacteer:
Re: thermotop c schoonmaken
Echt perfect voor het milieu die damp. En wel de 2.5 liter eruit doe bij VW.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
-
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39
Re: thermotop c schoonmaken
Beste koelvloeistofverwarmer :
Ik begrijp dat je je wel eens schoon wil maken, hieronder de procedure:
Wacht tot het écht koud is (onder het vriespunt)
Start je bus en laat hem stationair draaien met de verwarming op stand 4 en de temperatuurregelknop op MAX warmte.
Geef géén gas
Op deze mannier zal het het langste duren eer je motorblok op temperatuur komt.
Resultaat, de Webasto koelvloeistofverwarmer zal het langste werken. Hoe langer hij brand hoe minder roetafzetting er zal overblijven in de verbrandingskamer en de uitlaat van de Webasto. Op die mannier zal hij zichzelf "schoonbranden".
Tip : hoe kouder de buitentemperatuur, des te langer hij zal branden;
Waarom stationair : Zo warmt het blok niet "snel????" op
Waarom verwarming op 4 en temp. op MAX : Zo "helpt" de verwarming de motor koud te houden.
John.
Ik begrijp dat je je wel eens schoon wil maken, hieronder de procedure:
Wacht tot het écht koud is (onder het vriespunt)
Start je bus en laat hem stationair draaien met de verwarming op stand 4 en de temperatuurregelknop op MAX warmte.
Geef géén gas
Op deze mannier zal het het langste duren eer je motorblok op temperatuur komt.
Resultaat, de Webasto koelvloeistofverwarmer zal het langste werken. Hoe langer hij brand hoe minder roetafzetting er zal overblijven in de verbrandingskamer en de uitlaat van de Webasto. Op die mannier zal hij zichzelf "schoonbranden".
Tip : hoe kouder de buitentemperatuur, des te langer hij zal branden;
Waarom stationair : Zo warmt het blok niet "snel????" op
Waarom verwarming op 4 en temp. op MAX : Zo "helpt" de verwarming de motor koud te houden.
John.
-
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39