Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

invoer en apk

vragen over de T4
Plaats reactie
bombaci
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 jan 2007, 23:16

invoer en apk

Bericht door bombaci »

hallo wjw ers

beste leden ik heb een multivan genaration 2002 opgehaald uit duitsland en nu nog invoeren,alleen ik zit met een vraagteken?

er zit een slaapbank in de auto waar 3 personen erop kan zitten en daarnaast heb ik er nog twee losse stoelen waarmee ik in de rails kan verplaatsen.
de vraag is als ik de bus op dubbelkabine wil invoeren moet er dan een 3 persoons bank voor de kabine en als dat zo is komt er dan op de kenteken dat er 3 personen achter mogen zitten,waarbij ik een enkel bijrijdersbank heb,de slaapbank wil ik apart houden i.v.m. te weinig tijd om hem in te zetten dus:

in totaal 4 persoons zou er dan op de kenteken te komen staan van er mogen 4 personen in de bus ,of is het alleen op de kenteken dubbelkabine .

en ik wil later de slaapbank i.p.v. de losse banken vervangen

graag jullie reaktie hier op

bombaci groeten
Paulus
Berichten: 360
Lid geworden op: 02 okt 2007, 23:55
Locatie: Stadskanaal

Re: invoer en apk

Bericht door Paulus »

Al je stoelen eruit halen(voorste niet dus) en dan keuren.Daarna heb je alle tijd om de dubbel cabine in te bouwen.Dit kost je dan meen ik 60 euro voor kenteken wijziging.

Paulus
VW T5 1.9TDI Lwb
bombaci
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 jan 2007, 23:16

Re: invoer en apk

Bericht door bombaci »

maar dat betekent toch 2 keer apk kosten?
Paulus
Berichten: 360
Lid geworden op: 02 okt 2007, 23:55
Locatie: Stadskanaal

Re: invoer en apk

Bericht door Paulus »

Bij wijziging van de inrichting kost dit 60 euro,dus geen tweede apk.Zoals ik zei heb je tot die tijd de mogelijkheid om een dubbel cabine in te bouwen en kun je toch op grijs kenteken rijden met 2 of 3 zitplaatsen voor. :toppie


Paulus
VW T5 1.9TDI Lwb
belodic
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 apr 2007, 21:18

Re: invoer en apk

Bericht door belodic »

Dag Paulus en andere Weetjewellers,
ik zit ongeveer met de zelfde vraagstuk, binnekort moet die van mij ook gekeurd worden als ik de tweede rij stoelen laat zitten, deze kunnne immers draaien en dan DC erin zet en auto zo laat keuren kan ik dan achteraf mocht het nodig zijn een 3 zitsbank in bouwen. En als het met 2 stoelen achterin wordt gekeurd komt er dan op de kenteken te staan dat er 4 stoelen in zitten, dus 4 persoons ipv 5 persoons.

graag jullie reacties,......
Gebruikersavatar
JAN 751
Berichten: 201
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:22
Locatie: Stede Broec

Re: invoer en apk

Bericht door JAN 751 »

Beetje raar verhaal dit, ik denk dat er wel wat meer komt kijken om hier een DC in te krijgen.
Ik denk dan dat je beter een had kunnen kopen in NL met een DC, om in aanmerking te komen
voor het grijstarief. Ik zou eerst eens goed informeren bij de RDW.
In geval dat het allemaal goedgaat je krijgt volgens mij altijd aantal zitplaatsen op kenteken vermeld. Dus 4is niet veel als je er nu al 7 hebt.
Maar er zullen wel mensen zijn die dit verhaal beter snappen als ik, dus die melden zich wel.
Mij lijkt de basis om dit te bereiken niet helemaal goed. Multivan naar DC !!!

Suc6

Groet Jan :zwaai :ikrij :T44EVER
belodic
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 apr 2007, 21:18

Re: invoer en apk

Bericht door belodic »

dag Jan,
Het is een multivan uit 2002 met geel kenteken zou ik rond 2600 euro BPM moeten betalen en ja de wegenblasting is ook nog eens 500 euro in 3 maanden dus voorlopig maar ombouwen narr DC, maar mijn vraag blijft nog kan ik door de keuring heen komen als ik de beide enkele stoelen gebruik die in de rails zitten ze hebben ook gelijk een gordel heb ik dan ook de zo genaamde "strijkplank" nodig?
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: invoer en apk

Bericht door Multivan Generation »

belodic schreef: maar mijn vraag blijft nog kan ik door de keuring heen komen als ik de beide enkele stoelen gebruik die in de rails zitten ze hebben ook gelijk een gordel heb ik dan ook de zo genaamde "strijkplank" nodig?
Ja dat kan, en nee een strijkplank heb je niet nodig
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: invoer en apk

Bericht door Roger B. (11)61 »

Realiseer je je dat BPM vrijstelling tegenwoordig alleen voor (BTW-plichtige) bedrijven geldt.

zou dus maar zo kunnen dat bij invoer van een grijs kenteken auto de BPM (net als bij nieuwe auto's) gewoon afgedragen moet worden en dan via de BTW aangifte weer terug gevraagd wordt.......
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Paulus
Berichten: 360
Lid geworden op: 02 okt 2007, 23:55
Locatie: Stadskanaal

Re: invoer en apk

Bericht door Paulus »

Auto's op grijs kenteken tot 01-06-2005 zijn bpm vrij,zowel voor zakelijk als particulier gebruik,dit geld ook voor import auto's.

Paulus
VW T5 1.9TDI Lwb
repelsteeltje
Berichten: 1223
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41

Re: invoer en apk

Bericht door repelsteeltje »

bij een dubbelcabine moet de rails in de bodem en de hele rotzooi wat op personenvervoer achterin kan duiden er uit..... dus ook gordels enz.

anders is het geen dc, krijgt hij dat niet op kenteken en gaat hij gewoon voor de volle mep betalen. (ook op naam van een bedrijf dus)
Plaats reactie