Is er toevallig iemand die weet wat er in duitsland aan een standaard T5 wordt veranderd om
aan de euro 3 of 4 norm te voldoen.
Ik heb sinds een paar maanden een t5 van onze oosterburen en bij het het monteren van een
katvanger liep ik tegen een probleem op.
De diameters van de nieuwe pijp komen niet overeen met de standaard uitlaat.
Nu wordt dit probleem bij eps opgelost door het terplekke aanpassen van de katvervanger.
Maar ik vraag me toch af wat er anders zou kunnen zijn
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Euro 3 of 4 op import auto
-
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 17 dec 2008, 07:13
-
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
- Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum
Re: Euro 3 of 4 op import auto
Hey Ronald, welke diameters had die buis dan aan de binnen en buitenzijde?
Die vervangende pijp van mij was getrompt, zodat de orginele buis vanaf de middendemper in de andere buis geschoven kon worden.
Misschien gingen ze er vanuit dat je een sok ging gebruiken?
Maar zit ie eronder en wat is je beleving, pakt ie onderop eerder op?
Groeten Edje
Die vervangende pijp van mij was getrompt, zodat de orginele buis vanaf de middendemper in de andere buis geschoven kon worden.
Misschien gingen ze er vanuit dat je een sok ging gebruiken?
Maar zit ie eronder en wat is je beleving, pakt ie onderop eerder op?
Groeten Edje
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Re: Euro 3 of 4 op import auto
Dan wordt er een retro roetfilter gemonteerd, deze komt net na je katalysator te zitten en dan ga je van euro 3 naar euro 4.
Vanaf modeljaar 2006 heb je de motoren met affabriek roetfilter deze hebben al euro 4, tevens hebben de 1.9 motoren van dat bouwjaar ook euro 4 zonder roetfilter, gaat dan om de BRR en BRS motorcode,
Vanaf modeljaar 2006 heb je de motoren met affabriek roetfilter deze hebben al euro 4, tevens hebben de 1.9 motoren van dat bouwjaar ook euro 4 zonder roetfilter, gaat dan om de BRR en BRS motorcode,
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
-
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 17 dec 2008, 07:13
Re: Euro 3 of 4 op import auto
Hoi Ed,
Hij zit er nog niet op.
Aan allebei de kanten de verkeerde diameter.
Het getromte deel aan de kant van de midden demper is ongeveer 1 cm te klein.
Aan de kant van de turbo ongeveer 1.3 cm te groot.
Ik moet nu as zaterdag om 8:00 bij EPS zijn.
Voor mij een enkele reis van 255 km.
Ps, hoe is het afgelopen donderdag gegaan?
Hij zit er nog niet op.
Aan allebei de kanten de verkeerde diameter.
Het getromte deel aan de kant van de midden demper is ongeveer 1 cm te klein.
Aan de kant van de turbo ongeveer 1.3 cm te groot.
Ik moet nu as zaterdag om 8:00 bij EPS zijn.
Voor mij een enkele reis van 255 km.
Ps, hoe is het afgelopen donderdag gegaan?
Laatst gewijzigd door Ronald van Brandwijk op 30 jan 2010, 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 17 dec 2008, 07:13
Re: Euro 3 of 4 op import auto
kijk daar heb ik wat aan.Pim 328 schreef:Dan wordt er een retro roetfilter gemonteerd, deze komt net na je katalysator te zitten en dan ga je van euro 3 naar euro 4.
Vanaf modeljaar 2006 heb je de motoren met affabriek roetfilter deze hebben al euro 4, tevens hebben de 1.9 motoren van dat bouwjaar ook euro 4 zonder roetfilter, gaat dan om de BRR en BRS motorcode,
Bij mijn zijn er geen extra filters gemonteerd dus kan ik er vanuit gaan dat hij gewoon euro 3 is.