Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

CV zijdeur met spoed AUB

vragen over de T4
Plaats reactie
zwekkie
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 mei 2007, 14:15
Locatie: Julianadorp

CV zijdeur met spoed AUB

Bericht door zwekkie »

Hoi allemaal,

Hert volgende is het probleem, als ik de deuren sluit van mijn bus dan gaat de zijdeur niet mee op slot :alarm .
De deurknop zie je wel bewegen, maar het is net of er een zwaar punt in zit. Ik ben de laatste tijd al een beetje aan het klooien met de zijdeur, nml hij wil vaak niet meer in het slot vallen.
Nu bleek dat het pennetje in het slot met het bekende veertje dat dit niet meer werkte, echter het veertje was niet gebroken maar dit ging erg zwaar.
Echter dit is nu gemaakt en nu werkt hij dus niet meer op de cv, vrijdag wil ik er mee op vakantie en dit komt soals altijd ongelegen :ie .
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn en uiteraard ook wat er dan aan te doen?????
teleningen en suggesties alles is uiteraard welkom.

Alvast bedankt,

Zwekkie
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: CV zijdeur met spoed AUB

Bericht door Roger B. (11)61 »

zijdeur.....je bedoelt de schuifdeur? (op de achterklep/deurtjes na zitten alle deuren aan de zijkant namelijk...)

contacten schoonmaken (veercontacten) wil nog weleens helpen..... ik heb ook weleens dat ie niet mee op slot gaat, als ik dan net onder het raam aan de voorzijde bij de vertikale metalen rand een tikje geef met vlakke hand dan hoor je hem alsnog op slot gaan. Als ik dan de contacten goed reinig doet ie het wel weer een tijd goed
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
zwekkie
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 mei 2007, 14:15
Locatie: Julianadorp

Re: CV zijdeur met spoed AUB

Bericht door zwekkie »

Hey Roger,

Idd ik bedoel de schuifdeur.
De contacten heb ik reeds schoongemaakt en dit bracht geen verandering. Je ziet dat het deurknopje wel wil bewegen dus hij wordt aangestuurd. Het probleem is dat je er zo moeilijk bij komt om ff te kijken, de bekleding zit nml gekit dus dat trek je er niet zomaar even af. Heb je mischien nog meer suggesties. In ieder geval bedankt voor je snelle reactie :yes

Groet,
Zwekkie
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: CV zijdeur met spoed AUB

Bericht door Roger B. (11)61 »

bekleding gekit? wat voor bekleding dan? bij mij zit ie geklikt (caravelle) en de transporters die ik ken zitten met dopjes die je met een inbusje los kunt draaien (centrale deel) en dan eruit kunt trekken..


Je zult toch naar de binnenkant moeten om er iets aan te doen. kan het motortje zijn (is het een after-market setje dat ingebouwd is of origineel VW CPV?) bij aftermarket setjes gaan die vaker stuk
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
zwekkie
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 mei 2007, 14:15
Locatie: Julianadorp

Re: CV zijdeur met spoed AUB

Bericht door zwekkie »

Het is een T4 uit '98, het lijkt tenminste alsof het gekit is(ik durf er niet te hard aan te trekken).
Het is orgineel vw, en het lijkt inderdaad alsof het eraf halen van de bekleding de enigste optie is. Ik zal het vanavond wel ff proberen(laat wel weten of het gelukt is)

Groet,

Zwekkie
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: CV zijdeur met spoed AUB

Bericht door Roger B. (11)61 »

Ik kan me niet voorstellen dat dat af fabriek gekit is
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
zwekkie
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 mei 2007, 14:15
Locatie: Julianadorp

Re: CV zijdeur met spoed AUB

Bericht door zwekkie »

Hey Roger,

Net even de binnen bekleding losgetrokken, zat vast met kit en dopjes(zijn niet te zien van buitenaf) en kon toen bij het slotmechanisme.
Dit ging erg stroef en was dus waarschijnlijk de oorzaak van alle problemen.
Wel een deel van de bekleding gesloopt, is geperst karton en dit is in niet zo'n beste staat meer na 12 jaar de dopjes bleven zitten en het karton scheurde aan alle kanten.
Als ik terug ben van de wintersport maar even een nieuwe voor bestellen via weetjewel.

Groet,
Zwekkie
Plaats reactie