Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

12 volt stopcontact in california

vragen over de T5
Plaats reactie
goudriaan
Berichten: 49
Lid geworden op: 01 nov 2009, 12:34
Locatie: Steenwijkerwold

12 volt stopcontact in california

Bericht door goudriaan »

in mijn California campertje (bj 2005) zit aan de zijkant van het keukenblokje een 12 volt stopcontactje van een kleinere maat als de gebruikelijke "aansteker" maat. Zijn hiervoor stekkertjes te koop en hoe heten die ?
In de kofferruimte zit een 12 volt aansluiting van een heel zwaar soort ( max 25 amp). Is hiervoor ook een "stekker" te koop. Bij de vw dealer liggen deze onderdelen niet in het magazijn.....
Gebruikersavatar
Cedarcanoe
Berichten: 56
Lid geworden op: 24 mei 2008, 00:58
Locatie: Storfors, Zweden

Re: 12 volt stopcontact in california

Bericht door Cedarcanoe »

Misschien zit hier iets bij ?
http://members.home.nl/teeviertje9/t4-1p.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

/Erik
Afbeelding
Danny
Berichten: 465
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:11
Locatie: Tussen Turnhout en Antwerpen

Re: 12 volt stopcontact in california

Bericht door Danny »

't modelletje is op de volgende link te zien...

er staat ook een stekker op die je in de nauwere aansluiting alsook in de originele sigarettenaanstekker kan gebruiken

http://www.google.be/url?sa=t&source=we ... 0OS0eND4Jw
:toppie
Laatst gewijzigd door Danny op 11 feb 2010, 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ron philippo
Berichten: 138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:27
Locatie: haarlem
Contacteer:

Re: 12 volt stopcontact in california

Bericht door ron philippo »

Hoi,

De stekker voor achter de stoel:

http://www.tomacarparts.nl/Downloads/CarParts.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Art. Nr. 40.312

De haakse overbrenging heb je nodig om je stoel helemaal naar achteren te kunnen schuiven.
Ik heb hier een box aan zitten om 3 normale cigarettenpluggen in te kunnen doen.
Deze zit vast aan de kast met twee popnageltjes.
Ongeveer 10cm boven de vloer.
Dan kun je de ruimte onderaan, achter de stoel gebruiken voor extra 12 volt apparatuur.
Ik heb daar zo,n goedkoop stroomboxje staan van de lidl.
Staat daar altijd op de stroom te laden.
Dus altijd overal stroom (12volt).

Gr. Ron
walin
Berichten: 18
Lid geworden op: 27 jun 2012, 10:47

Re: 12 volt stopcontact in california

Bericht door walin »

Ik ben ook opzoek naar zo'n stekker en vroeg me af of ik hiermee de goede stekker bestel:

http://www.outdoorwebshop.nl/12-volt-ad ... p-160.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
ron philippo
Berichten: 138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:27
Locatie: haarlem
Contacteer:

Re: 12 volt stopcontact in california

Bericht door ron philippo »

Deze stekker is er ook dat de draad er haaks (opzij, van onderen) uitkomt.
Dan kan je stoel precies naar achteren tot tegen de kast.
(Kan ik mijn lange poten kwijt achter het stuur)

Gr.Ron
spoetnik
Berichten: 64
Lid geworden op: 29 dec 2011, 21:07

Re: 12 volt stopcontact in california

Bericht door spoetnik »

Sorry dat ik een oud topic omhoog haal. Helaas zijn alle linkjes dood in dit topic dus een verse vraag:

Ik heb ook zo'n 12V stopcontact in mijn bus, maar heb er niks aan. Weet iemand een converter naar sigarettenaansteker? Of is het mooier/beter om het stopcontact te vervangen voor een sigarettenaansteker??

Wat is de officiële naam waar ik op kan zoeken?
spoetnik
Berichten: 64
Lid geworden op: 29 dec 2011, 21:07

Re: 12 volt stopcontact in california

Bericht door spoetnik »

Top, dank je wel.

Er is geen officiele benaming voor de stekker? "12 VOLT ADAPTER NORM " lijkt me internationaal niet standaard toch?

Enig idee waarom het ooit een goed idee was om zo'n stopcontact in campers in te bouwen? Ik ben nog nooit wat tegengekomen wat daar op past.
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1475
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: 12 volt stopcontact in california

Bericht door bvddobb »

spoetnik schreef:Enig idee waarom het ooit een goed idee was om zo'n stopcontact in campers in te bouwen? Ik ben nog nooit wat tegengekomen wat daar op past.
Je komt ze nog wel eens tegen op schepen. Die kleine is een DIN-aansluiting, die grote een sigaretteaansteker-aansluiting. Wij hebben diverse 12V-dingen, o.a. onze warmtemat, die hebben een 12V Uni-stekker met zo'n rode plastic ring eraan. Met die ring is de stekker dik, en past 'ie in een sigarettenaansteker, je kunt die ring eraf draaien, en dan past de stekker in zo'n klein DIN 12V-stopcontact als aan de zijkant van het keukenblok zit. Zulke uni-stekkers zijn o.a. hier te krijgen.
Uni-stekker 12V
Uni-stekker 12V
mstz1261-2.jpg (22.15 KiB) 2688 keer bekeken
Omdat beide 12V-stekkertypen blijkbaar voorkomen, zit er zowel een 'groot' (sigaar, naast de bank) als een 'klein' (DIN, zijkant keukenblok) stopcontact in de camper. Kan een 12V-gadget altijd ergens in.
Plaats reactie