Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T4 California en verzekeringen

vragen over de T4
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: T4 California en verzekeringen

Bericht door bartt4 »

ik zit ook bij interpolis via de rabobank en heb een camperverzekering.
wel nodig in dat geval dat je ook normale auto erbij hebt. \en staat dat de meste kilometers recreatief zijn. ga dan ook iederedag met vakantiegevoel naar me werk :toppie
RUBBEREXPRESS
gert99
Berichten: 376
Lid geworden op: 30 jan 2007, 16:41

Re: T4 California en verzekeringen

Bericht door gert99 »

Hallo.,

Heb mij ook georiënteerd. Ben zelf bij camperverzekerd.nl uitgekomen. Je kan als extra no-claim beshermer erbij nemen,inzittenden, bij casco zit rechtsbijstand, eventueel nog de reisverzekering, kan dan de ANWB de eur uit doen, ook woonplaats en Europa service, bagage fietsen etc voor iets van 10 euro per maand extra. Betaal 360 per jaar wa-casco tax. 26500 en 75 pct no-claim.

Grtz. Gert
Gebruikersavatar
Henk Peter 856
Berichten: 777
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:04
Locatie: Nunspeet

Re: T4 California en verzekeringen

Bericht door Henk Peter 856 »

Bij camperverzekerd ben je denk ik als extra kosten wel de inbouw en aanschaf van een bearlock
kwijt. Ik kom ook op 360 euro maar heb dus GEEN Bearlock of alarm op de camper !
SGR
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 jan 2010, 14:06

Re: T4 California en verzekeringen

Bericht door SGR »

@ Bartt4
Ik las dat jij ook bij Interpolis zit. Je geeft zelf al aan dat je er een auto bij hebt. dan kan ik mij voorstellen dat het makkelijker is om met de t4 in de camperverzekering te komen. Blijft natuurlijk de vraag wat er gebeurt met de schade-uitkering op het moment dat jij een ongeval krijgt (afkloppen) als je 's ochtends naar je werk rijdt.

Ik overweeg ook om een andere auto ernaast te houden. Maar dan zit je weer met dubbele lasten (verzekering, belasting, onderhoud etc.) Ik moet alles nog narekenen, maar wellicht dat het dan goedkoper is om alleen een t4 aan te houden en dan als personenauto te verzekeren. Een stuk duurder maar nooit gezeur bij eventuele schade of ik de bus wel recreatief gebruikte op dat moment...... :ikrij

Ben ook aan het rondbellen met andere verzekeraars. Nogmaals bedankt voor alle tips.

Oh ja, wat betreft die bus uit Utrecht: ik zoek een handgeschakelde bus, maar in ieder geval bedankt voor de tip :zwaai

Groet

Sander
Gebruikersavatar
JURGEN
Berichten: 120
Lid geworden op: 04 jul 2007, 22:26
Locatie: ULFT (GLD)

Re: T4 California en verzekeringen

Bericht door JURGEN »

Dag Sander,
Ook mijn camper t4 Carthago is verzekerd bij Interpolis.
Wanneer het je enige auto is kom je,volgens mij, niet uit onder een personenauto verzekering.
De maas in de wet is de volgende, ik heb de auto van mijn vriendin op mijn naam laten zetten dit betekent wel dat partner een auto moet hebben.
Hierdoor blijf ik het kwarttarief betalen, nu ongeveer 30 euro pm anders ongeveer 175 euro pm.
Je kunt natuurlijk ook de camper van november tot en met maart in de stalling zetten en een goedkope auto erbij nemen, hierdoor geniet je ook van je kwarttarief.

gr,
Jurgen
SGR
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 jan 2010, 14:06

Re: T4 California en verzekeringen

Bericht door SGR »

Dag Jurgen

Bedankt voor je antwoord. Op het moment dat de bus als personenauto is verzekerd, wordt het kwarttarief van de belastingdienst dan automatisch een voltarief? Staat dit met elkaar in verband? Of kan ik ook personenauto verzekeren en kwarttarief rijden?

Groet,

Sander
Gebruikersavatar
laurens
Berichten: 220
Lid geworden op: 07 feb 2007, 16:21
Locatie: Wijster

Re: T4 California en verzekeringen

Bericht door laurens »

verzekerd bij europeese via a.a.p. verzekering. geen gebruiksbeperking enz hulp in buitenland enz enz
en tegen naar mijn ervaring een zeer redelijke premie. pas een 1500 euro blikschade gehad. kost je natuurlijk wel schadevrije jaren maar geen noclaim
Laurens Geleynse T4-Westfalia, bouwjaar 2002, 102 pk (zilveren) Tdi
Plaats reactie