Ik heb waarschijnlijk een ex politiebussje T4 TDI gekocht
Nu heb ik gehoord dat politie wagens standaard worden gechipt.
Weet iemand of dat klopt?
En hoe weet/merk ikdat hij gechipt is
mvg Freek
Laatst gewijzigd door Freekw op 16 feb 2010, 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Mobilvetta miller camper Fiat 2.8 JTD
Volvo V70
Fiat 500
Moto Guzzi V7 special
Ik ben sinds enkele maanden ook eigenaar van een v.w t4 politiecombi het is een 2.5 tdi syncro van 2001
heb deze gekocht rechtstreeks van de Politie in Bastogne Belgie via een tussenpersoon.
Het is een goed onderhouden bus met onderhoudsboekje.
Wat ik weet over de bus is het volgende, de deuren en de carroserie is gepantserd nu denken jullie kogelvrije deuren endergelijke!!
Niet dus hij is voorzien van normaal koetswerk echter in de deuren als je de binnen bekleding eraf haalt zit een soort pantsermat
een soort weefsel van carbon kevlar met de bedoeling de kogel tegen te houden zodat bestuurder en passagier niet geraakt kunnen worden.(bij deze weten jullie dus in het vervolg altijd naar het hoofd mikken wanneer jullie willen schieten op een combi!!!)
Verder is deze achteraan volledig in een kuip gegoten vloer wand en dak hij is voorzien van een webasto nachtverwarming en ingebouwde tl verlichting in de combi ruimte en halogeen verlichting in de 2 achterdeuren.
Wat betreft de winterbanden daar zijn ze dan in belgie wat vlotter mee gekocht met set kleber nieuwe winterbanden en een setje goede zomerbanden op stalen velgen bijgekregen.
Op het dashboard zijn er schakelaars 2 voor de sirenes die eraf waren toen ik hem kocht maar de aansluiting zit nog op het dak.
Een derde om het magnetisch slot voor de shotgunvergrendeling in de staander in de koffer te doen ontgrendelen.hahahaha
Hij heeft een tweede batt onder de stoel een draaibare passagiers zetel
tussenwand in oerstevig plexi kan vergrendeld worden met een veiligheidspin en natuurlijk een 2 de achteruitkijkspiegel voor de opgepakte boefjes in het oog te kunnen houden en zo verder.
Op mijn inschrijvingsbewijs stonden geen kw geen cc en geen pk vermeld die heb ik zelf moeten doorgeven namelijk
Het is een 75 kw model 2.5 tdi syncro vermoed ik en naar weten niet gechipt.
Verder heb ik voor de controle van lichte vracht de verhoorkamer in de laadruimte moeten verwijderen de tussenwand en atributen moesten niet verplicht verwijderd worden.
Vanaf het weer beter word ga ik de bus volledig onderhoud geven en dan plaats ik wel eens enkele fotos
Mvg,
Ik weet nu waarom hij zo zwaar weegt.
Onder de bus zitten om de 15cm zware profielen van 3mm staal.
Zelfs over de orginele vloerversterking zitten ze.
(Dacht eerst dat ze standaard waren)
Mobilvetta miller camper Fiat 2.8 JTD
Volvo V70
Fiat 500
Moto Guzzi V7 special