Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Kano op hefdak en toch hefdak omhoog? (voltooid)

vragen over de T4
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Kano op hefdak en toch hefdak omhoog?

Bericht door Beckontheroad »

Multivan Generation schreef:
Janpol schreef:Gewicht komt niet op hefdak maar op scharnieren. Natuurlijk moet je niet overdrijven.
Bij een opengeklapt dak misschien wel,
maar als je rijdt niet... En daarin zit hem misschien wel het "gevaar" voor de dakschaal zelf.. :knipoog
Heb daarom de alu strip met bouten door en door aan de beugel van het scharnier bevestigd ( ca 60 cm) en vervolgens aan de binnenzijde aan weerszijde een stale strip van ca 125 cm bevestigd.
Met de zeekajaks gaat t niet alleen om het gewicht maar ook om de hefboom (5,50m lang en 2 dak dragers die elk ca 1 m uit elkaar staan.
Bevestig dan ook altijd een lijn van de punt van de kajak naar t sleepoog onderaan de bumper.
Zit als een huis


En op de eerder vraag, heb dus de Translift half ontmanteld, het aflaat-mechanisme gebruik ik dus niet is meer ontworpen voor surfboards, die wegen de helft.
karitek (http://www.kari-tek.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false;) hebben een steviger systeem.
Maar ik wil mijn lading zo laag mogelijk op mijn dak houden.

Suc6
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
bieze
Berichten: 53
Lid geworden op: 01 dec 2009, 20:44
Locatie: tussen emmelle en oemelegoem

Re: Kano op hefdak en toch hefdak omhoog?

Bericht door bieze »

http://www.2dehands.be/autos/autoaccess ... c&start=21" onclick="window.open(this.href);return false;

'k Weet niet of je dak dan nog omhoog kan, ff bellen misschien?
ik heb er verder geen binding mee...
Travel Wolf
Berichten: 63
Lid geworden op: 08 dec 2009, 02:29
Locatie: Assen

Re: Kano op hefdak en toch hefdak omhoog?

Bericht door Travel Wolf »

bieze schreef:http://www.2dehands.be/autos/autoaccess ... c&start=21

'k Weet niet of je dak dan nog omhoog kan, ff bellen misschien?
ik heb er verder geen binding mee...
Ja, die had ik ook gevonden enkele dagen terug en laat ik nu dus al met deze mensen een mailcontact hebben... hij was nog niet verkocht en die mensen deden hun surfplanken er op en dan het dak wel omhoog. Ik hoop het over te kunnen nemen binnenkort. Al moet ik er wel 300km (enkele reis) voor rijden helaas, maar ach... autorijden is toch onze hobby?
Ik ben niet meer in het bezit van een Transporter. Dus zal niet meer actief aan het forum deelnemen. Bedankt voor de afgelopen jaren feedback!
bieze
Berichten: 53
Lid geworden op: 01 dec 2009, 20:44
Locatie: tussen emmelle en oemelegoem

Re: Kano op hefdak en toch hefdak omhoog?

Bericht door bieze »

Travel Wolf schreef:
bieze schreef:http://www.2dehands.be/autos/autoaccess ... c&start=21

'k Weet niet of je dak dan nog omhoog kan, ff bellen misschien?
ik heb er verder geen binding mee...
Ja, die had ik ook gevonden enkele dagen terug en laat ik nu dus al met deze mensen een mailcontact hebben... hij was nog niet verkocht en die mensen deden hun surfplanken er op en dan het dak wel omhoog. Ik hoop het over te kunnen nemen binnenkort. Al moet ik er wel 300km (enkele reis) voor rijden helaas, maar ach... autorijden is toch onze hobby?
Ik woon in het Antwerpse en ben 95% zeker dat ik 6 maart in Nunspeet ben... PM me maar als dat iets voor je kan betekenen!
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Kano op hefdak en toch hefdak omhoog?

Bericht door Beckontheroad »

Travel Wolf schreef:
bieze schreef:http://www.2dehands.be/autos/autoaccess ... c&start=21

Ja, die had ik ook gevonden enkele dagen terug en laat ik nu dus al met deze mensen een mailcontact hebben... hij was nog niet verkocht en die mensen deden hun surfplanken er op en dan het dak wel omhoog. Ik hoop het over te kunnen nemen binnenkort. Al moet ik er wel 300km (enkele reis) voor rijden helaas, maar ach... autorijden is toch onze hobby?
[/size]

die heb ik er dus ook op, maar dan met de Kernan rails, heb er toen compleet 100 euro voor betaald. Stond een prijs op van 700 DM.
Suc6
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Gebruikersavatar
Freestyle
Berichten: 107
Lid geworden op: 10 feb 2009, 21:55
Locatie: Den Haag

Re: Kano op hefdak en toch hefdak omhoog?

Bericht door Freestyle »

Ik Heb vorig jaar ook Translift dakdragers gemonteerd. Het systeem werkt perfect. Ik heb er zelf een paar blokjes voor gemaakt zodat ik de spullen op de dragers vast kan zetten met spanbanden. Ik leg er aan 1 kant 2 surfplanken op en aan de andere kant een gearbag (soort zachte skibox voor zeilen en masten e.d.) deze weegt behoorlijk wat en ik merk ook dat dit aan het maximum zit van wat je er op kan vastmaken. Als de dragers aan de zijkant hangen, begint de boel al een beetje te buigen. Let er wel op dat als je de dragers van de advertentie gaat kopen dat je dus nog iets van een montageprofiel nodig hebt op je dak. Ik heb de origenele montageprofielen gebruikt van een T3 omdat die van een T4 bijna niet meer te krijgen (alleen voor veel geld te bestellen in Duitsland). Het verschil is dat bij de T3 versie er geen busjes bij zitten om de bout door de isolatie van het hefdak heen te geleiden. Ik heb dat opgelost door bij de ijzerwaren winkel een stel patentmoeren en carrassorieringen te kopen. Deze lijken heel erg op de busjes. Als je nog onderdelen voor een translift zoekt moet je ook eens een belletje doen naar poptop. Zij hebben regelmatig nog het een en ander liggen. Overigens haal ik altijd alles er af als het dak omhoog gaat, is wel even werk maar met dat gewicht er op blijft het dak toch nooit goed open staan.
VW California Freestyle 2003 - 2.5TDI 150pk
Travel Wolf
Berichten: 63
Lid geworden op: 08 dec 2009, 02:29
Locatie: Assen

Re: Kano op hefdak en toch hefdak omhoog?

Bericht door Travel Wolf »


Ik woon in het Antwerpse en ben 95% zeker dat ik 6 maart in Nunspeet ben... PM me maar als dat iets voor je kan betekenen!
Bedankt voor dit aanbod! Ik heb inmiddels het product gekocht en kan het volgende week zondag in regio Rotterdam ophalen in Nederland, aangezien die mensen zelf op visite gaan daar ergens. Scheelt een stuk in km's. Anders had ik misschien gebruik gemaakt van je aanbod.
Ik ben niet meer in het bezit van een Transporter. Dus zal niet meer actief aan het forum deelnemen. Bedankt voor de afgelopen jaren feedback!
Travel Wolf
Berichten: 63
Lid geworden op: 08 dec 2009, 02:29
Locatie: Assen

Re: Kano op hefdak en toch hefdak omhoog?

Bericht door Travel Wolf »

die heb ik er dus ook op, maar dan met de Kernan rails, h
Ik heb even gezocht, kan zo met Google (my best friend) die Kernan rails niet vinden... heb je een foto???
Update: Sorry, mijn fout... door de tikfout N -> L even niet goed gekeken. De Kerlan wel gezien.
Laatst gewijzigd door Travel Wolf op 21 feb 2010, 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben niet meer in het bezit van een Transporter. Dus zal niet meer actief aan het forum deelnemen. Bedankt voor de afgelopen jaren feedback!
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Kano op hefdak en toch hefdak omhoog?

Bericht door sgsdebruijn »

Travel Wolf schreef:
die heb ik er dus ook op, maar dan met de Kernan rails, h
Ik heb even gezocht, kan zo met Google (my best friend) die Kernan rails niet vinden... heb je een foto???
Lees je je eigen topic wel? doe het anders nog een keer zal je zien dat wjw nog beter is als google :klappen
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Travel Wolf
Berichten: 63
Lid geworden op: 08 dec 2009, 02:29
Locatie: Assen

Re: Kano op hefdak en toch hefdak omhoog?

Bericht door Travel Wolf »

sgsdebruijn schreef:
Travel Wolf schreef:
die heb ik er dus ook op, maar dan met de Kernan rails, h
Ik heb even gezocht, kan zo met Google (my best friend) die Kernan rails niet vinden... heb je een foto???
Lees je je eigen topic wel? doe het anders nog een keer zal je zien dat wjw nog beter is als google :klappen

:bonk :bonk :bonk Ja, nu zie ik het... was laat denk ik. Door de typefout KerNan... heb ik het niet gevonden, terwijl ik de KerLan dus wel allang had bestudeerd... haha. Sorry!!! was heel laat toen ik dat googlede....
Ik ben niet meer in het bezit van een Transporter. Dus zal niet meer actief aan het forum deelnemen. Bedankt voor de afgelopen jaren feedback!
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Kano op hefdak en toch hefdak omhoog?

Bericht door Roger B. (11)61 »

en tevens zul je zien dat het helpt als je de juiste naam als zoekterm gebruikt...het heet KerLan
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Adrie 260
Berichten: 784
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Sommelsdijk G.O.

Re: Kano op hefdak en toch hefdak omhoog?

Bericht door Adrie 260 »

Ik ga dit jaar voor het eerst met deze Afbeelding
op vakantie en wil daar een canadees aan hangen, (beugels moeten nog gemaakt worden),
maar ben bang dat dat niet helemaal gaat lukken ivm de breedte.
Iemand nog een idee??
Bijlagen
DSC00751a.JPG
De groewten uut Sommersdiek
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Kano op hefdak en toch hefdak omhoog?

Bericht door Roger B. (11)61 »

ben bang dat ie dan inderdaad erg breed wordt aan een kant, op het dak is weer erg hoog....


hoe lang is een canadees(e kano (voor de grapjassen)) ??
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Travel Wolf
Berichten: 63
Lid geworden op: 08 dec 2009, 02:29
Locatie: Assen

Re: Kano op hefdak en toch hefdak omhoog?

Bericht door Travel Wolf »

Roger B. (11)61 schreef:ben bang dat ie dan inderdaad erg breed wordt aan een kant, op het dak is weer erg hoog....


hoe lang is een canadees(e kano (voor de grapjassen)) ??
Als ik zijn foto zie... is dat ws een 14 of 15. Zelf heb ik een 14 en die is ongeveer 4,5 meter. Zie specs op: mijn site.
De breedte is op zijn breedste stuk ongeveer 90 cm. Maar dat loopt natuurlijk terug richting de punt.
Ik ben niet meer in het bezit van een Transporter. Dus zal niet meer actief aan het forum deelnemen. Bedankt voor de afgelopen jaren feedback!
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Kano op hefdak en toch hefdak omhoog?

Bericht door Multivan Generation »

@ Adri,
heb je hem al gepoetst?

Ziet er blinkend uit :toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie