Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

welke navigatie past in mijn T5

vragen over de T5
ruud23
Berichten: 103
Lid geworden op: 09 jun 2007, 09:55

Re: welke navigatie past in mijn T5

Bericht door ruud23 »

"Enige nadeel is dat als je cd's en navigatie tegelijk wilt gebruiken je een cd-wisselaar erbij moet kopen."

Klopt. Ik heb er echter een Tension kabel met houder voor Ipod bijgekocht - aansluiting op CD Changer. Bediening via de radio, dus de Ipod kan ergens in een onopvallend hoekje opgeborgen worden. Kabeltjes zijn op marktplaats voor € 60 te koop.

Groets,
Ruud
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: welke navigatie past in mijn T5

Bericht door Donald4Motion »

Bij de 60edition zat een pakket incl. cd wisslaar :toppie da's wel weer fijn :winter
Damy

Re: gewoon Tommie onder de ruit

Bericht door Damy »

Jurjen schreef:In mijn nieuwe bus laat ik een DVD/radio op 2din formaat schuiven en koop ik een losse Tomtom voor onder de ruit. De 2Din Tomtom kastjes vind ik persoonlijk minder mooi maar Tomtom is wel verreweg de beste navigator.

2Din nav-setjes beginnen bij 1200,-- terwijl het duurste Tom-kastje voor minder dan 400 over te toonbank gaat. De eerste 2 jaar zou ik heel blij zijn met een mooie ingebouwde navigator, maar daarna baal ik ervan omdat het dan verouderd is. Mijn radio zeker 5-6 jaar mee en wil ik om de 3 jaar een nieuwe Tomtom hebben, dan kan je je oude set namelijk niet meer voorzien van de nieuwste kaarten en snufjes.

Een losse set kan je bovendien makkelijk meenemen naar een huurauto en gebruiken om je auto terug te vinden in een vreemde stad.

mijn 2 centjes
Jurjen

Totaal niet mee eens.....Tom Tom is de doe het zelver onder de nav systemen....kan echt niet tippen aan de nog steeds UBER VDO MS5000 of Pioneer Avic of de RNS-E DVD nav (Alpine) etc etc welke je kan updaten zonder ge-emmer dus niks verouderd systeem.
Losse componenten heb ik een hekel aan...
En een 2 din Nav setje heb je al vanaf 499 (Pioneer) :ikrij
maar ieder zijn ding...
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: welke navigatie past in mijn T5

Bericht door Henk250 »

Als je rondkijkt,kun je misschien een leuk setje kopen op MP of zo.
Damy heeft gelijk,Pioneer maakt goede systemen,waarbij ik op moet merken,dat de F910BT in onze Lupo,dubbeldin erg traag opstart(algemene klacht van dit model),maar erg nauwkeurig is,Ipod,usb,dvd,cf-kaart,carkit,noem maar op er in/op heeft zitten.Het geluid is goed,maar de bediening minder makkelijk.
In mijn T5 zit de Avic,een enkeldin,klapscherm,wat stukken sneller opstart,en zeker zo eenvoudig te bedienen is.
Systeem is duurder,je kunt het uitbreiden met dvd-wisselaar,Ipod module etc,maar nog steeds makkelijk te bedienen,waarbij je ook de kijkhoek kunt aanpassen,als de zon wat moeilijk doet.

Avic zou ik zeker weer kiezen,de F910bt niet meer.TomTom is geen optie,teveel gedoe met draden,opladers,zuignappen etc.

:T54LIFE
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
Danny
Berichten: 465
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:11
Locatie: Tussen Turnhout en Antwerpen

Re: welke navigatie past in mijn T5

Bericht door Danny »

Een Avic D3 siert ook mijn T5, werkt voor mij zoals 't hoort.
dat van die gratis updates moet ik nog ontdekken denk ik...?

grts Danny
Damy

Re: welke navigatie past in mijn T5

Bericht door Damy »

Je moet ook wel de boekjes en merchandise lezen die je erbij kreeg...Als je je Pioneer online registreerd krijg je de update's per mail, die jezelf via een usb stick of SD kaart weer in de Avic kan laden en klaar.......
Je hebt dan wel de aankoopnota en registratienummer nodig....dus als je hem via MP hebt gekocht of gevonden langs de weg
gaat het niet lukken....
Gebruikersavatar
Harry4motion
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 nov 2009, 22:02

Re: welke navigatie past in mijn T5

Bericht door Harry4motion »

Heb ook een ingebouwde nav van pioneer, zal een keer kijken welk type.
Ik gebruik hem nooit, hij zat er al in, werkt perfect ,maar ik heb er niets mee.
Toen ik mijn bus kocht zei die handelaar al, als je TomTOm gewend ben dan plak je binnen de kortste keren die weer op je ruit.
EN ik dacht toen, nou echt niet, ik ga niet met die zuignap op mijn ruit zitten klooien als ik ingebouwde navigatie heb. ben niet gek.
Nou mooi wel hoor, gewoon weer die zuignap erop, het werkt perfect, ik zet altijd het geluid uit van de tomtom, ik kan er niet tegen als ik lekker muziek zit te luisteren, lekker liedje lekker hard, en dan gaat dat uit, en zegt er zo'n stem dat ik weet ik veel welke kant op moet, nou dat wist ik al want ik keek al naar die pijltjes op mijn scherm Tr*t hou je B*K ik zit net naar de radio te luisteren :gekte
Dat geluid kun je dus niet uitzetten op de kenwood. Verder vind ik die pijltjes die de richting wijzen van de kenwood heel onduidelijk, ze hebben alle kleuren van de regenboog, behalve de goede. ik snap het gewoon niet, zal heus wel aan mij liggen, maar ik snap mijn tomtom wel, en die komt er niet tussendoor als ik lekker radio zit te luisteren. Verder vind ik de bediening van mijn Ipod ook helemaal niets op de kenwood, heb je een ipod, dat ding koop je oa omdat hij zo fijn te bedienen is, en dan nemen ze de bediening over op een touchscreen! en blokkeren de bediening van de ipod!! dan snap ik het niet meer hoor :muur vaak genoeg reageert het touchscreen van de kenwood ook niet, druk je toetsje voor het volgende nr zie je hem knipperen maar er gebeurt niets! :muur
Zo dat moets ik even kwijt.
MAAR wat ik wel heel mooi vind aan de kenwood is hoe het schermpje uitklapt als je start, en dat je erop TV kan kijken, maar dan moet je ook niet harder dan 120 rijden anders is de ontvangst te slecht :yes
ieder zo zijn voorkeur he :nuts
Gebruikersavatar
Rick
Berichten: 538
Lid geworden op: 14 apr 2009, 15:20

Re: welke navigatie past in mijn T5

Bericht door Rick »

Hé Harry, laat mij verdomme eens zelf uitzoeken hoe de Kenwood functioneert... :bifun
Gebruikersavatar
Harry4motion
Berichten: 225
Lid geworden op: 23 nov 2009, 22:02

Re: welke navigatie past in mijn T5

Bericht door Harry4motion »

Het geluid kan je dus wel uitzetten van de Pionier, wel even de gebruiksaanwijzing goed doorlezen, heb je die niet dan even goochelen met het juiste typenr.

En TV kijken onder het rijden is net zo dom, c.q. STOM als non handsfree bellen, misschien nog wel erger.[/quote]

En als je het allebei doet :bonk :bonk
Maar ik rij niet zo hard hoor want boven de 120 doet hij het al niet meer goed. :bifun
O ja ik zei dat ik een Pioneer had, maar het is een Kenwood, hij zat er al in, anders had ik wel een Pioneer genomen denk.
Dat er trouwens nog geen wet is voor TV kijken in de auto :T4politie , maar ik kijk wel handsfree hoor :bonk
Danny
Berichten: 465
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:11
Locatie: Tussen Turnhout en Antwerpen

Re: welke navigatie past in mijn T5

Bericht door Danny »

Je moet ook wel de boekjes en merchandise lezen die je erbij kreeg...Als je je Pioneer online registreerd krijg je de update's per mail, die jezelf via een usb stick of SD kaart weer in de Avic kan laden en klaar.......
Je hebt dan wel de aankoopnota en registratienummer nodig....dus als je hem via MP hebt gekocht of gevonden langs de weg
gaat het niet lukken....
gekocht bij een officiele verdeler en daar geplaatst ook; als ik 't woord updates durf uit te spreken dan zie ik al Eurotekens in zijn ogen... ik ga dat ding eens proberen te registreren.

bedankt
Plaats reactie